TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

VW GOLF II 1.6TD tuning

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

VW GOLF II 1.6TD tuning
« dnia: 14 Marca, 2005, 17:18:32 »
Witam.
Mam pytanie. Mam golfa 1.6 td wersja 1V 90 rocznik. Jakie sš różnice techniczne pomiędzy tym silnikiem, a mocniejszymi wersjami (80 KM)?
Co można zrobić, żeby maksymalnie podnieœć moc tego silnika?
Dzięki.



VW GOLF II 1.6TD tuning
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Marca, 2005, 19:44:45 »
Pewnie trzeba pompę regulować. Te starsze pompy są mechaniczne więc trzeba bezpośrednio na pompie szukać mocy.
A nie dymi ci już? takie starsze diesle to lubią dymić i bez podkręcenia pompy wtryskowej.
Nieważna fura, ważne kto nią jedzie ;) Turbotechnika

VW GOLF II 1.6TD tuning
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Marca, 2005, 16:45:44 »
O dymieniu to nawet nie pomyśli. Ma przejechane 220 000 a tyka jak zegareczek. Tylko mocy troche brakuje !!!

Offline lusob

VW GOLF II 1.6TD tuning
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Marca, 2005, 12:06:09 »
To ma 60 KM i to jest tak zwany ekodiesel. Tam jest taka sama pompa jak w normalnym dieslu i turbina inna niż w JR (70 KM).

VW GOLF II 1.6TD tuning
« Odpowiedź #4 dnia: 08 Czerwca, 2005, 09:38:37 »

Offline lusob

VW GOLF II 1.6TD tuning
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Czerwca, 2005, 14:56:32 »
Ty masz tam katalizator i pompę kijową (jak w wolnossącym) oraz turbo inne. 80 ma dodatkowo chłodzenie turba wodą i sterowanie dodatkowe.

Odp: VW GOLF II 1.6TD tuning
« Odpowiedź #6 dnia: 07 Kwietnia, 2007, 22:18:42 »
witam koleguw miałem golf mk2 1.6 td 80KM rużnił się on od wersii 70 konnej obecnością intercoolera. Faktem jest jak zauważył kolega że w tym modelu turbosprężarka była chłodzona dodatkowo wodą ale nie dawało to żadnego przyrostu mocy tylko zwiększao żywotność turbinki.
Prawdą jest również że wysępowały modele TD kat. które spełniały normy dotyczące toksyczności spalin ,wersja ta miała 60KM filtr cząsteczek stałych tzw. (kat) i niskie ciśnienie doładowania ok 0,4 bara

Odp: VW GOLF II 1.6TD tuning
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Sierpnia, 2007, 11:16:53 »
Witam.
Mam pytanie. Mam golfa 1.6 td wersja 1V 90 rocznik. Jakie sš różnice techniczne pomiędzy tym silnikiem, a mocniejszymi wersjami (80 KM)?
Co można zrobić, żeby maksymalnie podnie�ć moc tego silnika?
Dzięki.
turbo K24 choć niekoniecznie, ciśnienie 1.3 bar, pompa z LDA czyli tzw grzybek na pompie, ustawić go odpowiednio czyt. agresywnie, IC albo FMIC, regulacja pompy tzn więcej gnoju albo lepiej pompa 10 mm i będzie latał

Odp: VW GOLF II 1.6TD tuning
« Odpowiedź #8 dnia: 21 Listopada, 2007, 04:06:29 »
1v ma wiekszy wydech i katalizator którego silniejsze TD jak JR i SB nie maja , nie ma natomiast pompy wtryskowej z LDA i brakuje mu intercoolera jaki ma silnik SB.
Proponuje wymienić pompa na taka z LDA , zamontować intercooler i wywalic katalizator. A póżniej po zamontowaniu wskażnika doładowania tj manometru podkrecic dawke paliwa i ciśnienie doładowania.
Też mam ten silnik i przymieżam sie do takich modów. Pozdrawiam.

Odp: VW GOLF II 1.6TD tuning
« Odpowiedź #9 dnia: 20 Marca, 2009, 09:19:16 »
witam panowie mam golfa2 z interkulerkiem i następujący problem. ustawienie rozrządu  gdzie szukać znaków  ???

Odp: VW GOLF II 1.6TD tuning
« Odpowiedź #10 dnia: 25 Lutego, 2010, 01:11:48 »
Witam. Mam Golfa mk2 !,6 gtd wersja 82 km. Czy w tym silniku jest duży spadek mocy gdy nie mam intercoolera??

Odp: VW GOLF II 1.6TD tuning
« Odpowiedź #11 dnia: 29 Marca, 2010, 15:08:15 »
Marcin1990: jeżeli nie masz intercoolera to masz około 70KM to samo turbo co w 1V i pompa co w JR pozdro

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: VW GOLF II 1.6TD tuning
« Odpowiedź #12 dnia: 29 Marca, 2010, 21:11:56 »
Chyba że w oryginale miał ale ktoś z niewiadomych przyczyn zdemontował...
Wówczas jazda takim zestawem grozi powypalaniem tłoków (o gniazdach zaworowych i zaworach nie wspomnę)