TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

SEAT Leon 1.9 TDI (90)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline txh

SEAT Leon 1.9 TDI (90)
« dnia: 14 Marca, 2005, 22:31:27 »
Witam
Jestem 1 raz na tym forum, ale podobnego tematu nie widzialem, wiec moze ktos mi cos doradzi. Od 3 tygodni mam rocznego leona TDI 90KM. Do tej pory zawsze benzyniaki, to pierwsz diesel, calkiem zrywny ALE:

Jedziemy powiedzmy 3000 obr/min, gaz bez zmian, a lewa noga delikatnie wciskamy hamulec i..... mimo wcisniecia gazu przez 2-3 esekundy zadnej reakcji. Wyglada to tak jakby odcinalo turbine :?:  :?:  :?:  Po chwili znowu wszystko jest OK.
Czy ktos spotkal sie z czyms takim? i wie jak sie tego pozbyc  :)  :?:
Troche to denerwuje........
pozdro



Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
SEAT Leon 1.9 TDI (90)
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Marca, 2005, 23:01:15 »
To jest MSR - system przeciwdziałania równoczesnemu operowaniu gazem i hamulcem - wprowadzony przez VAG pod szumną nazwą:  "system optymalizacji przyczepności podczas przyspieszania". Ogólnie wynalazek ten myśli że jak będziesz hamował i dodawał gazu to zrobisz sobie krzywdę, to lepiej żebyś tylko hamował :)
Xsara tego np. nie ma i dlatego Loeb wygrywa a Armin Schwartz w Skodzie zalicza ogony  :lol:
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline txh

SEAT Leon 1.9 TDI (90)
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Marca, 2005, 23:35:39 »
No to k...... rde pieknie :cry: szkoda ze sie ty wczesniej nie zainteresowalem :( . Ktos zna sposob jak sie tego pozbyc  :evil:  o ile wogole mozna :?:  :!:
Dzieki Piro za fachowa porade, mimo ze mnie smuci........
opzdro

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
SEAT Leon 1.9 TDI (90)
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Marca, 2005, 23:49:08 »
Programowo da się - istnieje konkretna mapa w ECU, odpowiadająca za procentowe i czasowe ograniczenie osiągów MSR. De facto sygnał pedału gazu jest przemnażany przez współczynnik z tej mapy, przy czym odcięta mapy jest zmieniana o jeden co 0,25 sekundy. Na końcu mapy są już współczynniki korekcji =1 i zjawisko zanika w sposób płynny. Trick polega na wypełnieniu całej mapy "jedynkami". Co prawda MSR działa ale korekta (mnożnik) wynosi 1 więc nic się nie zmienia :)

Póki co jedyna metoda jaką wymyśliłem i użyłem. Ponoć da się całkiem wyłączyć obsługę MSR w sposób programowy ale jakoś mi się nie powiodło - ciągle jakieś notlaufy i brak spójności w jądrze programu sterownika wychodzi... Ale właściwie "wyjednynkowanie" daje taki sam skutek (ma jednak jedną maleńką wadę - ale to na priva).
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline txh

SEAT Leon 1.9 TDI (90)
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Marca, 2005, 01:05:54 »
Faktycznie, brzmi logicznie (choc zalapalem dopiero za 2 razem  :shock:  ), widze ze niezly ciebie magic  :twisted:.  Kontakt na msz.com@wp.pl Jezeli tak na to spojrzec to kazdy program da sie obejsc...... impressive  8)

SEAT Leon 1.9 TDI (90)
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Marca, 2005, 15:24:38 »
Witaj txh,
Jestem nowym klubowiczem i co wazniejsze mam dokladnie takie samo autko jak Ty.., choc nieco starsze..:) Chcialbym Cie zapytac o Twoje wrazenia z jazd, byc moze plany tuningu itp.
Przyznam, ze swoje autko mam juz rok.., niestety bylo po lekkim dzwonie, ale generalnie jestem z niego jak na razie zadowolony. Zastanawiam sie nad chip'em, bo o ile w miescie ta moc w zupelnosci mi wystarcza o tyle na autostradzie chetnie pojechaloby sie szybciej..;) Jeszcze sprawy nie przesadzilem, bo generalnie zdecydowanie wiecej jezdze po miescie, wiec nie wiem czy rzadka frajda dynamicznej jazdy jest warta takiego wydatku...;)
Pozdro.

SEAT Leon 1.9 TDI (90)
« Odpowiedź #6 dnia: 25 Marca, 2005, 11:47:47 »
Można też zobić odpowiedni przełącznik który odpowieno steruje sygnałami wysyłanymi do ECU - mam u siebie tak zrobione od 2 lub 3 lat latanie 'z lewą' nie sprawia żadnych problemów :)
color=red]M[/color]aster's Tuning oddział Katowice

www.tdituning.pl

Kupię nowe lub używane wtryski ALH.
Sprzedam głowice VP 11 i 12mm.


194KM / 400Nm z 90tki :D

Offline txh

SEAT Leon 1.9 TDI (90)
« Odpowiedź #7 dnia: 30 Marca, 2005, 21:50:51 »
Czesc jacekLoen,
:) plany sa na najblizszy rok, a moze i dluzej, tylko po kupnie LeON'a brakuje $ :(
Rozmawialem z Master's Tuning oddział Wawa (polecam), bo okazalo sie ze maja siedzibe firmy kolo mnie. Podam Ci orientacyjne parametry, dokladne - wyjda na hamowni..:
- na poczatek chip - wyjdzie okolo 115KM i 280-290Nm;
- poniej zmiana wtryskiwaczy i na nowo strojenie elektroniki - powinno
  sie zrobic 140KM i 310Nm :) :) :) tylko wtedy konieczne bedzie wymienienie sprzegla (fabryczne nie wytrzyma)
  i przypuszczam ze zawieszenia
- nastepnie to juz chyba sprezarka, IC, hamulce i pewnie zaczne wychdic cos kolo Aligatora :)

Co do wrazen to przesiadlem sie ze Sieny 1.4 na LPG, wiec roznica jest jak miedzy Maluchem a BMW.......
Jak narazie to jestem zachwycony calkiem dynamiczny, przy mocniejszym deptaniu po Warszawie zima wychodzi 7-7,5ON/100Km
A u Ciebie jak? Byly jakies awarie?
Bo w Sienie co 15tys zmienialem zawieszenie, 4x alternator, itd...

Pozdrawia

SEAT Leon 1.9 TDI (90)
« Odpowiedź #8 dnia: 11 Kwietnia, 2005, 14:15:20 »
Czesc txh:)
Widze, ze plany masz ambitne.. i tak trzymac:)
Ja jesli juz sie zdecyduje, to poprzestane na chipie.., niestety brak u mnie czasu i przede wszystkim funduszy na cos wiecej. Przyznam sie, ze dopiero teraz po 9 miesiacach jazdy rozgladam sie za jakimis fajnymi i niedrogimi alusami. Przy okazji zapytam, ile w Master's Tuning kosztuje chip, dowiadywales sie moze?

Jesli chodzi o moje wrazenia i spostrzezenia... tez genealnie autko mi sie bardzo podoba i fajnie mi sie nim jezdzi, ale podobnie jak Ty, przesiadlem sie z auta znacznie gorszego, ze starej polowki i stad pewnie dobre wrazenia. Ale ogolne wrazenie psuje szum podczas jazdy:( Zdaje sobie sprawe, ze moje auto jest po wypadku i bylo rozbierane, ale jednak jest to denerwujace, gdy slysze szum jakby wyrobionych lozysk (bylem u mechanika i on stwierdzil, ze to nie sa lozyska, a prawdopodobnie szum powietrza, gdzies prawdopodobnie brakuje jakiejs zaslepki). Jest to denerwujace, bo szum pojawia sie juz przy okolo 60km/h i czasem zanika przy wyzszych predkosciach. A poza tym zadnych awarii jak na razie:)

Co do spalania, to tez jestem mile zaskoczony, mnie w zimie spala 6 - 6.5 i pewnie jeszcze mniej, by wyszlo gdyby silnik zdarzyl sie nagrzac w drodze do pracy..;) Ale dodam, ze raczej spokojnie jezdze...:)

Niestety mam tez jeszcze jedno marne spostrzezenie..  Jakis czas temu okradli mi caly przedni zderzak, ze wszystkich plastikow, kratek, listew i halogenow... Nie mam AC, wiec wkur... sie niesamowicie i jak dotad jezdze z golym zderzakiem..:( Ciezko jest dostac te elementy na gieldzie we Wroclawiu, a w ASO kosztuja krocie...:(

Pozdrawiam.

Offline tora

SEAT Leon 1.9 TDI (90)
« Odpowiedź #9 dnia: 15 Kwietnia, 2005, 01:04:42 »
Cytat: "jacekLeon"
Czesc txh:)
Widze, ze plany masz ambitne.. i tak trzymac:)
Ja jesli juz sie zdecyduje, to poprzestane na chipie.., niestety brak u mnie czasu i przede wszystkim funduszy na cos wiecej. Przyznam sie, ze dopiero teraz po 9 miesiacach jazdy rozgladam sie za jakimis fajnymi i niedrogimi alusami. Przy okazji zapytam, ile w Master's Tuning kosztuje chip, dowiadywales sie moze?

Jesli chodzi o moje wrazenia i spostrzezenia... tez genealnie autko mi sie bardzo podoba i fajnie mi sie nim jezdzi, ale podobnie jak Ty, przesiadlem sie z auta znacznie gorszego, ze starej polowki i stad pewnie dobre wrazenia. Ale ogolne wrazenie psuje szum podczas jazdy:( Zdaje sobie sprawe, ze moje auto jest po wypadku i bylo rozbierane, ale jednak jest to denerwujace, gdy slysze szum jakby wyrobionych lozysk (bylem u mechanika i on stwierdzil, ze to nie sa lozyska, a prawdopodobnie szum powietrza, gdzies prawdopodobnie brakuje jakiejs zaslepki). Jest to denerwujace, bo szum pojawia sie juz przy okolo 60km/h i czasem zanika przy wyzszych predkosciach. A poza tym zadnych awarii jak na razie:)

Co do spalania, to tez jestem mile zaskoczony, mnie w zimie spala 6 - 6.5 i pewnie jeszcze mniej, by wyszlo gdyby silnik zdarzyl sie nagrzac w drodze do pracy..;) Ale dodam, ze raczej spokojnie jezdze...:)

Niestety mam tez jeszcze jedno marne spostrzezenie..  Jakis czas temu okradli mi caly przedni zderzak, ze wszystkich plastikow, kratek, listew i halogenow... Nie mam AC, wiec wkur... sie niesamowicie i jak dotad jezdze z golym zderzakiem..:( Ciezko jest dostac te elementy na gieldzie we Wroclawiu, a w ASO kosztuja krocie...:(

Pozdrawiam.

?
url=http://www.diagtronik.pl/][/url]

Offline Dekur

SEAT Leon 1.9 TDI (90)
« Odpowiedź #10 dnia: 17 Kwietnia, 2005, 18:06:50 »
na gieldzie samochodowej kupisz wszystko, nie nowe ale lepsze takie niz nic...
40 KB pamięci to wartość wystarczająca do wszystkich zastosowań, teraz i w przyszłości - Bill Gates, 1983

640 KM mocy to wartość wystarczająca do niektórych zastosowań, przez najbliższy kwartał - Bill Dekur, 2004

SEAT Leon 1.9 TDI (90)
« Odpowiedź #11 dnia: 20 Kwietnia, 2005, 09:22:32 »
Witajcie,
A propos tego mojego Leona jeszcze...
Pojawila sie kolejna zagadka dla mnie. W momencie wlaczenia zaplonu pojawia mi sie w okienku z przebiegiem, migajacy komunikat: "service". Miga jakies 30 sekund, pozniej gasnie.

Podpowiecie mi z czego to wynika i jak to zgasic??
Czy jest to moze zwiazane z kolejna wymiana oleju? Czy zgaszenie komunikatu wymaga podlaczenia do VAGa?

Pozdro.

Offline da3

  • **
  • 127
SEAT Leon 1.9 TDI (90)
« Odpowiedź #12 dnia: 20 Kwietnia, 2005, 09:25:47 »
to znaczy ze czas przegladu nastapil:):):) nie musisz miec vaga zeby to wylaczyc:)

SEAT Leon 1.9 TDI (90)
« Odpowiedź #13 dnia: 20 Kwietnia, 2005, 09:31:50 »
Cytat: "da3"
to znaczy ze czas przegladu nastapil:):):) nie musisz miec vaga zeby to wylaczyc:)


No tak, tego sie domyslam...
Ale czy trzeba jakas konkretna czynnosc wykonac w tym przegladzie, by to zlikwidowac..., czy moze jest to tylko komunikat informacyjny, ktory miga np. przez najblizsze 100km...???:)

Offline da3

  • **
  • 127
SEAT Leon 1.9 TDI (90)
« Odpowiedź #14 dnia: 20 Kwietnia, 2005, 10:14:17 »
da sie to wylaczyc samemu przy odpowiedniej kombinacji przyciskania pokretelek ktore wystaja z licznika ja nigdy nie moge tego zapamietac :) ja to idzie moze ktos ma lepsza pamiec