TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

SEAT Leon 1.9 TDI (90)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

SEAT Leon 1.9 TDI (90)
« Odpowiedź #15 dnia: 21 Kwietnia, 2005, 15:37:10 »
Cytat: "da3"
da sie to wylaczyc samemu przy odpowiedniej kombinacji przyciskania pokretelek ktore wystaja z licznika ja nigdy nie moge tego zapamietac :) ja to idzie moze ktos ma lepsza pamiec


kurcze felek...., bylbym wdzieczny gdyby ktos z forumowiczow przypomnial sobie jaka jest ta kombinacja...:)

Offline dssn

  • *****
  • 559
    • http://www.terpior.prv.pl
SEAT Leon 1.9 TDI (90)
« Odpowiedź #16 dnia: 21 Kwietnia, 2005, 18:31:50 »
Włóż kluczyk do stacyjki i przekrec do wlaczenia swiatelek ale nie zapalaj (pozycja 1/2 chyba tak sie to nazywa) przytrzymaj kasownik krotkich kilometrow na stacyjce przez ok 10 sek i cofnij kluczyk i jeszcze raz przekrec do polowy i znowu poczekaj albo juz powinno byc, ale moglem cos pokrecic, u kolegi jakos tak to szlo w seacie, w karzdym badz razie trza kombinowac z kasownikiem kilometrow i przekreceniem kluczyka, milej zabawy :D albo zapytaj w serwisie moze ci powiedza :/
O

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
SEAT Leon 1.9 TDI (90)
« Odpowiedź #17 dnia: 21 Kwietnia, 2005, 20:17:35 »
Przy wyłączonej stacyjce wcisnąć przycisk kasowania hodometru ("małego licznika kilometrów"). Przekręcić kluczyk trzymając. Gdy na ekranie z przeglądem cyfry lub tekst "service" lub inny obrazujacy porę na serwis będą migać, puścić kasowanie hodometru i potem przekręcić nastawnik zegara (drugi  w zegarach "pokręcacz") w lewo i przytrzymać. Tyle o ile dobrze pamiętam.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

SEAT Leon 1.9 TDI (90)
« Odpowiedź #18 dnia: 26 Kwietnia, 2005, 09:45:06 »
Dzieki za podpowiedzi..., szczegolnie Tobie Piro.., byla najblizsza prawdy...:) W moim modelu trzeba bylo przekrecic nie w lewo lecz w prawo...:)
Pozdrawiam.

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
SEAT Leon 1.9 TDI (90)
« Odpowiedź #19 dnia: 26 Kwietnia, 2005, 11:03:50 »
Cóż, starość nie radość i skleroza dokucza :D Zresztą teraz śmigam Fordem i parę lat już się z zegarami do VW nie widziałem w tej sprawie....
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

SEAT Leon 1.9 TDI (90)
« Odpowiedź #20 dnia: 26 Kwietnia, 2005, 14:27:40 »
Cytat: "Piro"
Cóż, starość nie radość i skleroza dokucza :D Zresztą teraz śmigam Fordem i parę lat już się z zegarami do VW nie widziałem w tej sprawie....


Fordem powiadasz...:) Domyslam sie, ze pewnie jakims tdci..?:) Wiec masz juz porownanie z VW.., jakie sa Twoje wrazenia?

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
SEAT Leon 1.9 TDI (90)
« Odpowiedź #21 dnia: 26 Kwietnia, 2005, 16:14:18 »
Przyznam się bez bicia że jest to benzynówka - ST220
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

SEAT Leon 1.9 TDI (90)
« Odpowiedź #22 dnia: 26 Kwietnia, 2005, 21:45:26 »
ST220 - zdrada

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
SEAT Leon 1.9 TDI (90)
« Odpowiedź #23 dnia: 27 Kwietnia, 2005, 09:12:48 »
:oops:
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline dssn

  • *****
  • 559
    • http://www.terpior.prv.pl
SEAT Leon 1.9 TDI (90)
« Odpowiedź #24 dnia: 27 Kwietnia, 2005, 09:46:43 »
heheh
:D
whyyyyy?? whyyyyy ?? :D
O

Offline blash

SEAT Leon 1.9 TDI (90)
« Odpowiedź #25 dnia: 27 Kwietnia, 2005, 09:56:00 »
Cytat: "Piro"
Przyznam się bez bicia że jest to benzynówka - ST220


a swoją drogą ciekawe jak sie ma st220 do lanci k 2.0 t :D

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
SEAT Leon 1.9 TDI (90)
« Odpowiedź #26 dnia: 27 Kwietnia, 2005, 10:02:31 »
(Uwaga, OFFTOPIC) A kto to wie? Mój ma aktualnie 250 KM/292 Nm i przyśpiesza z miejsca do setki w 6.8. Max prędkość to zegarowo 270 km/h (GPS - 258 km/h). Myślę że fabrycznej 2.0t da radę, ale już z tuningowaną może mieć kłopot. Lancia ma bardzo "dożarte" te silniki a i masę dużo mniejszą.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline blash

SEAT Leon 1.9 TDI (90)
« Odpowiedź #27 dnia: 27 Kwietnia, 2005, 10:13:24 »
sprawdzałem dane fabryczne i st minimalnie ustepował a masy sa podobne ok 1500 kg  czekam na info o czipie do mojej tds dzieki
220KM/6000
309Nm
7,3do100
243Vmax

SEAT Leon 1.9 TDI (90)
« Odpowiedź #28 dnia: 27 Kwietnia, 2005, 11:38:36 »
Cytat: "Piro"
Przyznam się bez bicia że jest to benzynówka - ST220

Hmm.. benzynka... ST220...
Tak, mozna powiedziec, ze to zdrada..., ale z jaka klasa..;)

Swoja droga, ciekawe jak wygladaloby porownanie podkreconego 2.2 tdci z nominalnych 155KM do np. 200KM z takim ST220..., mogloby byc interesujace...:)

Masz jakies problemy ze swoim fordem? Dodam, ze u mnie w pracy jezdzi kilka 2.0 tdci i rowniez jeden ST220 i chyba kazdy juz byl w serwisie "z walnieta elektronika"...

Pozdro.

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
SEAT Leon 1.9 TDI (90)
« Odpowiedź #29 dnia: 27 Kwietnia, 2005, 13:10:13 »
Heh, to dłuższa historia - ale przede wszystkim podobał mi się z zewnątrz i miał precyzyjne zawieszenie. Poza tym wiedziałem że jest to konstrukcyjnie 250 KM silnik z głupawym eko-programem na 226 KM (hamownia na mojej sztuce pokazała - 227- 229 KM)
Oczywiście natychmiast jak kupiłem, Ford zapowiedział wprowadzenie odpowiednika ST w dieslu (TitaniumX 2.2 TDCI, 155 KM / 400 Nm) - no i jak pierwszy klient przyjechał tym na hamownię i tuning to mało mnie szlag nie trafił. Nie dość że miał 160 KM / 400 Nm nominalnie, to jeszcze lightowo podkręcony miał 180 KM / 450 Nm. Do dziś płaczę.

Nie mam żadnych problemów (40 000 km). Co prawda zacząłem je sobie fundować - zabieram się za instalację kompresora Rotrexa i odkuwanie elementów w motorze. Zobaczymy co wyjdzie.

Co do 2.4 TDS - z 124 KM na 145 KM i ok. 30-40 Nm powinno byc możliwe bez robienia z auta lokomotywy. Po prostu hamownia, dymomierz i można się bawić i ocenić ile się da naprawdę. Przecież to nie jest nowe auto i nie TDI ;)
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &