TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Audi A3 TDI AGR spadek osiągów !!

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Audi A3 TDI AGR spadek osiągów !!
« dnia: 15 Marca, 2005, 15:24:50 »
witam
mam A3 1,9 TDI 99r silnik AGR(90KM)
od pewnego czasu mam wrazenie, ze autko jest slabsze niz byc powinno. jest jakies zmulone (nie zawsze) a predkosc maksymalna to okolo 160-165km/h (dawniej ok 190).
ostatnio czasem po dluzszej jezdzie zapala sie kontrolka swiec zarowych. auto nie dymi.
Co moze sie dziac??? czy cos strasznego ???
i gdzie w krakowie lub okolicach (do katowic tez nie tak daleko,heh), moge wszystko dobrze i solidnie sprawdzic(hamowni i specjalistow w krakowie dostatek ale szukam kogos z sercem) i w razie koniecznosci odrazu wymienic (np. przeplywomierz i lub jesli turbina zapieczona to z tym cos zrobic). Jesli uda sie wszystko doprowadzic do stanu uzywalnosci to wtedy chetnie bym autko zawirusowal.
pozdrawiam



Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Audi A3 TDI AGR spadek osiągów !!
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Marca, 2005, 17:50:20 »
Myślę że problemy mogą wynikać jednocześnie z nadmiernego doładowania i słabych wskazań przepływomierza. Właściwie sam sobie przyzwoicie przewidziałeś, co może być - w TDI są to jakby "gwoździe programu". Warto wpiąć do VASa auto i przeprowadzić diagnozę.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Audi A3 TDI AGR spadek osiągów !!
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Marca, 2005, 04:29:36 »
witam ponownie
dzis zasugerowano mi, ze w silniku AGR nie ma zaworka N75, poniewaz wystepuje tam jeszcze turbina starego typu bez zmiennej geometrii czy jakos tak. czy to prawda??
przepraszam za niefachowe okreslenia, ale sie nie znam

p.s
jesli tak to problem na 99% bylby spowodowany przeplywka.
pozdrawiam

Audi A3 TDI AGR spadek osiągów !!
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Marca, 2005, 08:54:37 »
W "starych" turbinach Jest zawór sterujący który odcina lub dopuszcza ciśnienie na bączek wastegate. Jak ładuje za dużo to zawór się nie otwiera albo rurka doprowadzająca "ciśnienie" walnęła. Ja to przerabiałem w Sharanie, gdzie rurki były bardzo długie, przepaliły się i rozsypały i zaczął przeładowywać.
A przepływki to padają jak muchy to powszechnie wiadomo.