Co to znaczy - w trzech gatunkach ?
W sensie że trzy rodzaje czy w sensie że trzy różne jakości / czystości ?
No napewno jakości...
Gatunek 3-ci jest tańszy od 2-go, który z kolei tańszy jest od 1-go... a skoro jest wybór... no to jaką masz gwarancję co tankujesz
I kto w takim wypadku oszukuje i "chrzci" paliwo: sprzedawca, który ściąga dla klienta tańsze paliwo, czy może producent, który świadomie wprowadza do obiegu paliwo gorszej jakości
Podobnie jest z benzynami...
Natomiast odnośnie tego co pisze novee to dodawanie "barwników" to jest to praktyka stosowana przez duże koncerny paliwowe w celu zabezpieczenia własnych interesów - czyli:
- wpada kontrola z BP na jedną ze stacji, pobierają próbki paliwa ze zbiorników, dodają jakiegoś odczynnika i na tej podstawie wiedzą czy właściciel/najemca stacji "jest wierny marce czy wali lewizny w postaci kupowania na własną rękę paliwa w tańszych hurtowniach i sprzedaje je pod szyldem BP
- klient zgłasza ze zatankowął samochód na stacji Shell`a po czym zatarł mu się silnik. No to pierwsze co jest robione to kontrola tego co klient miał w baku i przewodach paliwowych...
Natomiast te barwniki o których mówię to nie są kolory (jak w przyp. oleju opałowego, kolejowego czy morskiego) a tylko jakieś odczynniki, które po zmieszaniu z innym daja dopiero jakiś wizualny efekt, na podstawie którego można sprawdzić pochodzenie paliwa.