TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Jak to jest z tym spalaniem

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Jak to jest z tym spalaniem
« Odpowiedź #15 dnia: 04 Czerwca, 2008, 19:11:44 »
Oni tam jakieś normy dziwne mają,...
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Odp: Jak to jest z tym spalaniem
« Odpowiedź #16 dnia: 04 Czerwca, 2008, 19:24:37 »
Normy mają bardzo dobre ,tylko ich dotrzymanie ma się nijak.Jak mi mówił zaopatrzeniowiec:aby дізпаливо odpowiadało normom na stacji ,to by go nie mogli sprzedać - cena za wysoka...
Przypomina mi to co tam czytałem ze zmrożoną krwią - wymieniano pompy chłodzące reaktor atomowy w Zaporożu.Dokumenty "złote" a reaktor o mało co nie...Pompy były do d...Lenistwo ich uratowało - mieli wymienić jednocześnie wszystkie a wymienili trzy na osiem...bez komentarza.
Takie są realia i praktyka.Pocieszające jest że pomału ulega to poprawie ,patrząc z perspektywy 12 lat(jak tam bywam).

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Jak to jest z tym spalaniem
« Odpowiedź #17 dnia: 05 Czerwca, 2008, 10:15:09 »
A ciężko sprawdzić jak jest naprawdę ? Wystarczy kanister niemieckiej ,polskiej i ukraińskiej ropy i hamownia . Sprawdzi  się i będzie wiadomo .Ale kto zapłaci za ten test???? :-\.Moze kmh24 ?
 PS: kolejność zmieniania państw producentów ropy jest całkowicie przypadkowa  ;D
zgłaszam sie na ochotnika ;D dostarczenia z 10 litrów polskiej ropki... ale nie takiej rodem z Shell`a V-Power a takiej z normalnej stacji, jakich u nas wiele....
Pozostaje jeszcze kwestia paliwa z zachodu i wschodu...

Będzie okazja mieć "czarno na białym" opisane - co tam właściwie siedzi, i ile to jest warte...

(tylko kto pożyczy samochód do testów "ruskiego" paliwa... :D )

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Jak to jest z tym spalaniem
« Odpowiedź #18 dnia: 05 Czerwca, 2008, 10:23:51 »
Normy mają bardzo dobre ,tylko ich dotrzymanie ma się nijak.Jak mi mówił zaopatrzeniowiec:aby дізпаливо odpowiadało normom na stacji ,to by go nie mogli sprzedać - cena za wysoka...
Przypomina mi to co tam czytałem ze zmrożoną krwią - wymieniano pompy chłodzące reaktor atomowy w Zaporożu.Dokumenty "złote" a reaktor o mało co nie...Pompy były do d...Lenistwo ich uratowało - mieli wymienić jednocześnie wszystkie a wymienili trzy na osiem...bez komentarza.
Takie są realia i praktyka.Pocieszające jest że pomału ulega to poprawie ,patrząc z perspektywy 12 lat(jak tam bywam).
U nas inaczej nie jest...
Siedzę w paliwach trochę i sam wielki ORLEN na wielkiej pompie w Nowej Wsi Wielkiej pod Bydgoszczą sprzedaje paliwo w 3-ech gatunkach...
No to skoro jest jakieś rozróżnienie gatunkowe (i cenowe) paliwa - to i jakość ich musi być różna... 

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Jak to jest z tym spalaniem
« Odpowiedź #19 dnia: 05 Czerwca, 2008, 13:12:07 »
Co to znaczy - w trzech gatunkach ?
W sensie że trzy rodzaje czy w sensie że trzy różne jakości / czystości ?
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline novee

  • **
  • 57
  • Płeć: Mężczyzna
    • Sprzedajemy bombki... asortyment od A do N
Odp: Jak to jest z tym spalaniem
« Odpowiedź #20 dnia: 05 Czerwca, 2008, 13:40:49 »
Z tego co słyszałem, ale na 100% nie mogę potwierdzić, to 3 gatunki w sensie 3 różnych kompozycji dodatków. Podobno duże koncerny/klienci tak sobie życzą, że np. dla BP czy Shella się inną tabletkę musującą wrzuca do zbiornika na 1 mln litrów  ;D :D i paliwo wychodzi w różnych wersjach.

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Jak to jest z tym spalaniem
« Odpowiedź #21 dnia: 05 Czerwca, 2008, 14:07:52 »
Co to znaczy - w trzech gatunkach ?
W sensie że trzy rodzaje czy w sensie że trzy różne jakości / czystości ?
No napewno jakości...
Gatunek 3-ci jest tańszy od 2-go, który z kolei tańszy jest od 1-go... a skoro jest wybór... no to jaką masz gwarancję co tankujesz ??? I kto w takim wypadku oszukuje i "chrzci" paliwo: sprzedawca, który ściąga dla klienta tańsze paliwo, czy może producent, który świadomie wprowadza do obiegu paliwo gorszej jakości ???
Podobnie jest z benzynami...

Natomiast odnośnie tego co pisze novee to dodawanie "barwników" to jest to praktyka stosowana przez duże koncerny paliwowe w celu zabezpieczenia własnych interesów - czyli:
- wpada kontrola z BP na jedną ze stacji, pobierają próbki paliwa ze zbiorników, dodają jakiegoś odczynnika i na tej podstawie wiedzą czy właściciel/najemca stacji "jest wierny marce czy wali lewizny w postaci kupowania na własną rękę paliwa w tańszych hurtowniach i sprzedaje je pod szyldem BP
- klient zgłasza ze zatankowął samochód na stacji Shell`a po czym zatarł mu się silnik. No to pierwsze co jest robione to kontrola tego co klient miał w baku i przewodach paliwowych...

Natomiast te barwniki o których mówię to nie są kolory (jak w przyp. oleju opałowego, kolejowego czy morskiego) a tylko jakieś odczynniki, które po zmieszaniu z innym daja dopiero jakiś wizualny efekt, na podstawie którego można sprawdzić pochodzenie paliwa.

Offline novee

  • **
  • 57
  • Płeć: Mężczyzna
    • Sprzedajemy bombki... asortyment od A do N
Odp: Jak to jest z tym spalaniem
« Odpowiedź #22 dnia: 05 Czerwca, 2008, 14:21:28 »
Mnie się wydaje, że to nie chodzi o odczynniki do stwierdzania prawizny/lewizny paliwa, tylko bardziej o robienie czegoś w sensie Vervy dla Orlenu ze zwykłego ON. Tzn. są 3 gatunki, które generalnie składają się z jednego paliwa bazowego + różne kompozycje dodatków (lepszy, lepszy plus, lepszy hiper  ;D)

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Jak to jest z tym spalaniem
« Odpowiedź #23 dnia: 05 Czerwca, 2008, 14:26:13 »
Ale to wówczas chyba nazywałoby się to odpowiednio:
NORMAL
SUPER
HIPER...
a nie :
GAT. 1
GAT. 2
GAT. 3
???
Jednakże może i jest w tym racja, choć z drugiej strony jeżeli tak jest, to dlaczego niczego się nie można od nikogo dowiedzieć na temat tego czym (poza ceną) różnią się wspomniane gatunki paliwa... Bo wejdź sobie chociażby na stronę Orlenu czy Lotosu i sprawdź ceny hurtowe paliw to zawsze podawana jest tylko jedna cena... Nie ma tam wzmianki o różnych gatunkach/odmianach danego paliwa...

Offline novee

  • **
  • 57
  • Płeć: Mężczyzna
    • Sprzedajemy bombki... asortyment od A do N
Odp: Jak to jest z tym spalaniem
« Odpowiedź #24 dnia: 06 Czerwca, 2008, 10:15:50 »
W hurcie może masz gat. 1,2,3 a w detalu, lux, super, superlux, superhiperlux  ;D


Poszukam w necie, gdzieś znalazłem ceny hurtowe paliw i był ON zwykły, ON ekodiesel, ON jakiśtam jeszcze. Do tego hurtem sprzedają paliwa np. BP i Shell, też w różnych cenach i teraz to już nie wiem. Czy BP i Shell to zwykli pośrednicy standardowego ON z Orlenu, czy tego który im Orlen jakoś specjalnie "blenduje" (ciekawe jakich kiperów mają do tej whisky  ;D)

Tu jest np. przegląd cen:

http://www.e-petrol.pl/index.php//uslugi/raport_cenowy.html

w Orlenie jest eco i standard ON. A skąd ma paliwa Slovnaft? Swoje ze Słowacji?
« Ostatnia zmiana: 06 Czerwca, 2008, 10:20:34 wysłana przez novee »

Odp: Jak to jest z tym spalaniem
« Odpowiedź #25 dnia: 07 Czerwca, 2008, 15:10:00 »
Wczoraj wracałem z Ukrainy.
Na niektórych "zaprawkach" przy granicy nasi rodacy się tłoczą a są takie że omijają.
Pytam stojąc w kolejce do naszych...Ci co jeżdżą codziennie odpowiadają:tam gdzie tłok to tam jeszcze normalne niemal.Tam gdzie nikogo to "lepiki" i cóś nie wiadomo...
Cena:6,40UAH to ok.2,91 PLN...

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Jak to jest z tym spalaniem
« Odpowiedź #26 dnia: 09 Czerwca, 2008, 08:29:35 »
za te 2.91 zł można nawet polubić tą Ukrainę... Nie ? ;D :D

Odp: Jak to jest z tym spalaniem
« Odpowiedź #27 dnia: 10 Czerwca, 2008, 13:47:23 »
no. i jeszcze za Ukrainki ("...w piczu sto, w paszczu piecdzesat" ;D)
"...a poza tym uważam, że Kartaginę należy zburzyć!"