TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

 

Dzial Anty-TDI

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Moretti

  • ****
  • 417
  • Płeć: Mężczyzna
Dzial Anty-TDI
« dnia: 07 Czerwiec, 2008, 17:53:23 »
Proponuje dzial dla tych co chca tu na forum popisac o silnikach benzynowych (eksploatacja ,modyfikacja , tuning ) bo tylko z musu maja diesla.... a ciagle marza o prawdziwym aucie  :) 



Offline promax

  • *****
  • 584
Odp: Dzial Anty-TDI
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Czerwiec, 2008, 20:29:09 »
Liczysz się z tym że możesz zostać w tym klubie osamotniony  ;D
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Offline Moretti

  • ****
  • 417
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Dzial Anty-TDI
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Czerwiec, 2008, 20:32:07 »
Samotnosc mi nie przeszkadza  ;D.

Offline novee

  • **
  • 77
  • Płeć: Mężczyzna
    • Sprzedajemy bombki... asortyment od A do N
Odp: Dzial Anty-TDI
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Czerwiec, 2008, 22:13:23 »
Nie będzie sam  :P ...bo ja też ŧęsknię po nocach za porządną benzyną  ;D ;D ;D

Offline Moretti

  • ****
  • 417
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Dzial Anty-TDI
« Odpowiedź #4 dnia: 07 Czerwiec, 2008, 22:17:16 »
Tak z 4litry pojemnosci ....

Offline novee

  • **
  • 77
  • Płeć: Mężczyzna
    • Sprzedajemy bombki... asortyment od A do N
Odp: Dzial Anty-TDI
« Odpowiedź #5 dnia: 07 Czerwiec, 2008, 22:48:59 »
Albo coś mniejszego , japsy mają u siebie Civica Type R 4d 2.0 225KM... tak dla zabawy...

Offline Piro

  • *****
  • 1 233
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, KMH
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Dzial Anty-TDI
« Odpowiedź #6 dnia: 07 Czerwiec, 2008, 23:38:28 »
To ja dorzucam się do działu prostym symulatorem przepustnic bazującym na równaniu Naviera-Stokesa i uwzględniającym zjawiska związane z wzrostem prędkości przepływu przez przepustnicę.

http://pirowski.com/piro_thinblade.zip
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl & Magazyn KMH online ;)
Wstyd, wstyd. Znowu auto na benzynę.

Offline Moretti

  • ****
  • 417
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Dzial Anty-TDI
« Odpowiedź #7 dnia: 07 Czerwiec, 2008, 23:48:49 »
Trzeba by  tez  zrobic wykres zaleznosci przyjemnosci jazdy..... od pojemnosci, masy auta i rodzaju paliwa . ;D ;D ;D

Offline novee

  • **
  • 77
  • Płeć: Mężczyzna
    • Sprzedajemy bombki... asortyment od A do N
Odp: Dzial Anty-TDI
« Odpowiedź #8 dnia: 08 Czerwiec, 2008, 12:13:36 »
Piro, a te Twoje wyliczenia do przepustnic da się np. w benzynowej Hondzie zastosować praktycznie czy to bardziej teoria?
W ogóle jest sens grzebać w elektronice/chipować takie auto?

Offline Moretti

  • ****
  • 417
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Dzial Anty-TDI
« Odpowiedź #9 dnia: 08 Czerwiec, 2008, 13:56:06 »
Zawsze jest sens coś grzebać jak jest nadzieja ze da się coś wygrzebać . Ja jedna z pierwszych modyfikacji jaką zrobiłem to wstawiłem kolektor ssący od BMW E30 M25  (to jest 325i) do silnika M23( to jest 323i ). Na chłopski rozum wydawało mi się ze coś musi to dać . Rożnica w średniacy przepustnicy była około centymetra . Nie wiem czy silnik  nabrało mocy ,ale pewne ze lepiej reagował samochód na gaz . Lekkie tkniecie pedału i szedł lepiej  do przodu . Dla mnie wtedy to miało sens ,coś się poprawiło .

Offline novee

  • **
  • 77
  • Płeć: Mężczyzna
    • Sprzedajemy bombki... asortyment od A do N
Odp: Dzial Anty-TDI
« Odpowiedź #10 dnia: 08 Czerwiec, 2008, 16:02:25 »
w starym aucie to sobie można i silniki ze Space Shuttle zamontować, a w nowym na gwarancji? Poważnie jestem ciekawy czy pogrzebanie w elektronice wolnossącego benzyniaka da jakieś realne, zauważalne efekty... poza przyrostem gotówki w portfelu tunera  :P ;)

A propos tych silników od SS, to parę lat temu do nagrody Darwina za najgłupszą śmierć kandydował jakiś wojskowy mechanik lotniczy z USA, który zamontował sobie do auta jednorazowe dopalacze rakietowe, chyba od transportowego C-141 Starlifter (albo Herkulesa?).
W każdym razie rozsmarował się z autem na skale jak się parokilometrowa prosta skończyła, prędkość miał ok. 400km/h, auto prawie leciało i nie był w stanie się zmieścić w jakikolwiek łuk drogi  :o Kumple z bazy uznali, że zginął śmiercią lotnika...

To takie małe memento dla entuzjastycznie bezkrytycznych tunerów maksymalistów  ;)
« Ostatnia zmiana: 08 Czerwiec, 2008, 21:49:19 wysłana przez novee »

Offline Piro

  • *****
  • 1 233
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, KMH
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Dzial Anty-TDI
« Odpowiedź #11 dnia: 08 Czerwiec, 2008, 18:40:02 »
Jak chodzi o program do przepustnic to jest to czysta fizyka. Doskonale się sprawdza jak auto ma małą przepustnicę a wszystko inne wielkie. Łatwo też sprawdzić, czy warto dawać większą niż się ma, przy zadanym poziomie mocy.
Zwyczajnie nie trzeba się męczyć z Navierem-Stokesem i tarciem międzycząsteczkowym przy dużych prędkościach przepływu :)
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl & Magazyn KMH online ;)
Wstyd, wstyd. Znowu auto na benzynę.

Offline Piasek

  • ******
  • 1 480
Odp: Dzial Anty-TDI
« Odpowiedź #12 dnia: 09 Czerwiec, 2008, 08:53:32 »
Grzebiemy sobie w wolnych chwilach w silnikach (wolnossących też) i tak z doświadczenia powiedzieć mogę ze najlepszym sposobem na przyrost mocy w tych motorach jest ich utrzymywanie w należytym stanie technicznym...
Świece zapłonowe, które nie były wykręcane (i wymieniane) od nowego w 14-to letnim Golfie III, połamane i poprzepalane kable zapłonowe, powypalane kopułki, rozdzielacze, filtry paliwa o istnieniu których właściciel (i kilku poprzednich) zapewne pojęcia nie miało, filtry powietrza z mysimi gniazdami w środku (AUTENTYK) czy na koniec - przestawione rozrządy o 2-3 zęby... Do tej litanii można by jeszcze dodać pozacierane łożyska kół i pozapiekane cylinderki hamulcowe oraz totalnie partacko założone instalacje gazowe...
Na prawdę - mało kto ma auta w takim stanie technicznym, aby można było uznać ten silnik za bazę do wykonania modyfikacji...
Pół dnia na podnośniku, inwestycja rzędu 200 zł i auto od razu odzyskuje ze 30KM ;)
« Ostatnia zmiana: 09 Czerwiec, 2008, 08:59:51 wysłana przez Piasek »

Odp: Dzial Anty-TDI
« Odpowiedź #13 dnia: 10 Czerwiec, 2008, 09:42:16 »
A mnie się też marzy porządna benzyna. Sam jeżdżę dieslem (małym - może jakby był większy zmieniłbym zdanie), w firmie też paru dieslów. Tak się zastanawiam nad US. No tanie to cholerstwo jak woda, która nas od nich oddziela, a fajne auto można dostać.

Ponieważ jeżdżę koncernem hyundai/kia to znalazłem taki prorodzinny samochód. Nazywa się to Kia Rondo (odpowiednik nowej Kia Carens z v6 2.7 ca 180 km). Może znacie opinie na temat tych silników. Nieprzesadnie wysilony a myślę, że chłopaki z VTECH'a zrobili by ze 200 KM  :D i niech mi jakiś Golf GTI stanie na drodze (prostej oczywiście, bo na zakręty to się nie nadaje)  :P

Proszę uprzejmie benzynowych fanów o niekopiowanie mojego pomysłu  ;D

Offline novee

  • **
  • 77
  • Płeć: Mężczyzna
    • Sprzedajemy bombki... asortyment od A do N
Odp: Dzial Anty-TDI
« Odpowiedź #14 dnia: 10 Czerwiec, 2008, 12:21:50 »
Cytuj
Mini ONE ma seryjnie 90 koni i jest o niebo tanszy od Mini COOPER, po podlaczeniu wtyczki z laptopem do gniazda obd i wypowiedzeniu paru zaklec i daniu na msze, Mini ONE z 90 koni zamienia sie w 120 konna bestie ktora objezdza seryjne COOPERy.
Wszystko sprawa marketingu i obnizenia kosztow. Wiec tu bym polemizowal na temat nabijania kabzy tunera ktory potrafi magiczna raczka wyciagnac 30 koni przez wtyke z silnika wolnossacego o pojemnosci 1.6 litra.
- ja nie polemizuję, tylko pytam. Ten MINI od BMW to będzie wyjątek czy reguła (30KM przez wtyczkę w beznynie...)?

A ktoś mi coś powie o mozliwościach tuningu elektronicznego w nowych Hondach benzynowych z i-VTEC?

Cytuj
Co do smierci lotnika, uzywam kamizelek kuloodpornych z kevlaru przy testach. Nasze samochody daja z siebie albo wszystko albo nic. Problemem jest kiedy pojazd przechodzi z trybu dawania wszystkiego w tryb nic. 4 dni temu padla nasza Ascona. Zle dobranie i wywazenie wandlera skrzyni TH350.
Rozpadajace sie kawalki motoru przebijaja blachy karoserii jak zyletka w banana. Moze to smieszne ze wykladamy kamizelkami kuloodpornymi fury do testow, ale prawdziwe.
-dobry pomysł z tymi kamizelkami, jeszcze lepsze byłyby takie przeciwodłamkowe maty jakimi się np. smigłowce wykłada w środku (nasze wiatraki na Afgan to mają).
A na te kamizelki to masz jakieś papiery?  ;)