TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

VW Golf III 1,9 TDI - Problem z turbodoładowaniem

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

VW Golf III 1,9 TDI - Problem z turbodoładowaniem
« dnia: 24 Czerwca, 2008, 09:09:00 »
Witam. Mam Golfa III 1,9 TDI. Mam problem, najprawdopodobniej z turbodoładowaniem. Podczas wchodzenia na wysokie obroty nie ma w ogóle charakterystycznego świstu turbosprężarki, kompletnie zero, sam "ryk" silnika. Myślałem że to normalne, jednak gdy przejechałem się Seatem Toledo z tym samym silnikiem świst turbiny był wyraźnie słyszalny, tak samo w innym golfie ten sam model słychać turbinę.. Dodatkowo Golf wydaje być sie mniej dynamiczny, i trudniej się wyprzedza, niż w cięższym wspomnianym wcześniej seacie toledo. Podczas wejścia na wyższe obroty niż ok 2,2k wyraźnie moc wzrasta, ale nie wiem czy to zasługa turbosprężarki czy taką charakterystykę ma silnik. Dodam, że nie świeci się żadna kontrolka sygnalizująca uszkodzenie. Co może być przyczyną? Jak sprawdzić czy wszytko dobrze z turbiną puki co nie wydając pieniędzy na serwis. Jeśli będzie trzeba oczywiście warsztat odwiedzę, jednak najpierw chciałbym chałupniczym sposobem to sprawdzić. Jak by co to mam wiedzę podstawową na en temat, całkiem zielony nie jestem.



Offline tolek

  • ****
  • 357
  • Płeć: Mężczyzna
  • G3 1,9 AFN virus
Odp: VW Golf III 1,9 TDI - Problem z turbodoładowaniem
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Czerwca, 2008, 09:52:23 »
Pierwsza sprawa to jaki typ TDika masz w tym Golfie... przypuszczalnie masz 1Z a tam raczej nie słychać świstu turbinki...no chyba że już gwiżdze ale to akurat nie dobry dźwięk. w Toledziakach(domyślam sie że stary model) było dużo AFNów, a tamte są mocniejsze i świst sprężonego powietrza faktycznie słychać...
Brak mocy może być skutkeim wielu usterek... zaczynając od czujników typu przepływka itd... A dymi?
Nie bawisz sie, nie żyjesz.

Odp: VW Golf III 1,9 TDI - Problem z turbodoładowaniem
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Czerwca, 2008, 12:40:51 »
Nie dymi. W Golfie siedzi 1Z 90KM, w tym seacie toledo identyczna jednostka. Nie jestem pewien oznaczenia, ale miał również 90KM. Tam fajniutki świst turbiny, a u mnie cisza. Bez diagnozy w serwisie się nie obędzie?

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Odp: VW Golf III 1,9 TDI - Problem z turbodoładowaniem
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Czerwca, 2008, 15:39:56 »
Nie dymi. W Golfie siedzi 1Z 90KM, w tym seacie toledo identyczna jednostka. Nie jestem pewien oznaczenia, ale miał również 90KM. Tam fajniutki świst turbiny, a u mnie cisza. Bez diagnozy w serwisie się nie obędzie?

Mozesz podpiac manometr do wezyka idacego do kompa. Powinien pokazac ok 0.9 bar pomiedzy 2300-3400obr z butem w podlodze na wysokim biegu
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk