TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

 

Citroen Xsara 2.0 Hdi 110KM (2002 r., ok. 199 tyś.) Temperatura robocza?

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Witam wszystkich forumowiczów bardzo serdecznie  ;)
Mam pytanie: Jaka powinna być temperatura robocza silnika 2.0 Hdi 110KM?
U mnie utrzymuje się "po zagrzaniu" w granicach 75-80 stopni. Wiem że diesle winny utrzymywać temp 90. I czasem takową udaje mi się uzyskać jednak jest to tylko w dłuższym staniu w korku albo dużym kręceniu. Przy unormowaniu jazdy wraca na w/w zakres. Czy jest to normalne czy jest może padnięty termostat lub przepływomierz? Mam również padnięty czujnik temperatury zewnętrznej - czy on może wpływać w jakikolwiek sposób na temperaturę?

Pozdrawiam,
Michał, Kraków.



Offline ryysio

  • *
  • 28
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Citroen Xsara 2.0 Hdi 110KM (2002 r., ok. 199 tyś.) Temperatura robocza?
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Lipiec, 2008, 10:23:19 »
Witam,
Miałem identyczny problem z 307 2.0 HDI 90 KM.
Tyle że w serwisach (co najmniej 2) twierdzili, ze to normalne.
Mnie to tez denerwowalo, ale sie przyzwyczailem.
Przejechałem 160 tys. tym samochodem i nic złego się nie wydarzyło.

Także spokojnie. Miłej jazdy!
pozdro
/R

Odp: Citroen Xsara 2.0 Hdi 110KM (2002 r., ok. 199 tyś.) Temperatura robocza?
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Lipiec, 2008, 11:08:12 »
Siema Jawor, widzę, że w końcu tu trafiłeś ;)

u mnie też panuje taka temperatura.
również początkowo myślałem że coś jest nie halo, ale to rzeczywiście normalne w tych jednostkach.
« Ostatnia zmiana: 02 Lipiec, 2008, 11:10:26 wysłana przez Ślimak »
"...a poza tym uważam, że Kartaginę należy zburzyć!"

Odp: Citroen Xsara 2.0 Hdi 110KM (2002 r., ok. 199 tyś.) Temperatura robocza?
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Lipiec, 2008, 12:00:31 »
Ano trafiłem tutaj już chwilę temu ale nie ujawniałem się z postami  :) (musiałem poczuć klimat i warunki tu panujące  8) ).

Więc, odpuszczam temat związany z temperaturą. Jakoś się przyzwyczaje. Moje obawy wynikały poprostu z tego, że większość znajomych ma TDi lub diesle BMW, w których temepratura silnika po rozgrzaniu trzyma się na 90, a umnie nie.

Btw. Ślimak, jestem już po wymianie koła pasowego - ksozt z robocizną 330zł. więc bez tragedii. Tylko jest jeden problem - to co Ci pisałem odnośnie obcierania (chrupania) przy ruszaniu. Okazało się że to wina właśnie pasówki. Po wymianie było wszystko ok... było, bo po kilkudziesięciu kilometrach jest to samo, może dużo ciszej ale występuje dalej. Dzisiaj po pracy jadę na reklamacje.

Odp: Citroen Xsara 2.0 Hdi 110KM (2002 r., ok. 199 tyś.) Temperatura robocza?
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Lipiec, 2008, 13:42:21 »
no to sprawdź to chłopaku i daj znać co i jak, u mnie przy trochę większym obciążeniu bagażem tylne nadkole obciera, martwię się bardzo czy to nie belka :-[ (chociaż przy przebiegu 112000km chyba nie powinna być jeszcze wyrobiona)
"...a poza tym uważam, że Kartaginę należy zburzyć!"

Odp: Citroen Xsara 2.0 Hdi 110KM (2002 r., ok. 199 tyś.) Temperatura robocza?
« Odpowiedź #5 dnia: 08 Lipiec, 2008, 08:29:22 »
No i bylem na "reklamacji" w zeszlym tygodniu. Co się okazuje: Koło pasowe jest ok, tarcia ustały do minimum... reszta - musi być winą kończącego się sprzęgła (linka, dociska a może tarcza). Miałem jechać to robić w tym tygodniu ale doszedłem do wniosku że ze względów finansowych bez sensem jest wyciągać skrzynie ażeby wymienić tylko linke lub docisk. Także narazie jeżdże tak. Między Bogiem a prawdą, sprzęgło nie ślizga więc nie wiem czy te zgrzyty nie są od wyrabiających się powoli tarcz i klocków z przodu... We'll see. Będę dysponował wolną gotówką na zrobienie całego sprzęgła (beez dwumasa rzecz jasna :]) to wtedy się okaże czy to to, czy szukać dalej... :)!

Ślimak, ja mam prawie 200 tyś. i z belką jest ok, więc nie możliwe żeby u Ciebie padała już belka! Może masz gdzieś pękniety amortyzator - sprężynę albo jakieś takie cuś.

Mi jeszcze zostało do zrobienie - lutowanie kabli w siedzeniu kierowcy bo mi się airbag świeci (a to ponoć przypadłość w tych samochodach, przy poduszkach bocznych) no i jeszcze ten nieszczęsny czujnik temperatury zewnętrznej w prawym lusterku który w aso w krakowie kosztuje 115zł. a nie dam im tyle za taką pierdółkę! Niestety zamiennika jeszcze nie zlokalizowałem...

Odp: Citroen Xsara 2.0 Hdi 110KM (2002 r., ok. 199 tyś.) Temperatura robocza?
« Odpowiedź #6 dnia: 08 Lipiec, 2008, 09:31:36 »
No też nie sądzę aby to była belka, chyba śmignę na geometrię, zobaczymy co mi powiedzą, może mi się tylko wydaje...

co do czujnika temperatury zewnętrznej, to pewnie czytałeś na innym forum (takim stricte cytrynowym ;)), że to popularna przypadłość? sprawdzałeś wszystkie styki, łączenia, kabelki itp. ?
"...a poza tym uważam, że Kartaginę należy zburzyć!"

Odp: Citroen Xsara 2.0 Hdi 110KM (2002 r., ok. 199 tyś.) Temperatura robocza?
« Odpowiedź #7 dnia: 08 Lipiec, 2008, 18:57:09 »
Hehe, no coś tam "cytrynowego" mi przez oczy przeleciało ;-)!
Tak, rozebrałem całe lusterko, wyciągnałem ten "dzyndzel" [załączam foto], przeglądnąłem kable i wszystko niby ok! A dlatego myśle że to czjnik gdyż jak go wziąłem do ręki i ścisnąłem to temperatura zaczęła rosnąć...

A mam jeszcze ogólne pytanko: Słyszał ktoś coś o "ograniczniku termicznym" ?? Wyczytałem gdzieś że to jest również częsta wada, i rzecz jasna - wydaje mi się - że przytrafiła się również mnie a polega na tym że wentylacja działa dobrze tylko przy przekręceniu na maxa! Wcześniej to jest taka kiszka, niby coś tam leci ale to  tak sobie... A może poprostu cytryny maja taki "wentylacyjny urok" ??

Odp: Citroen Xsara 2.0 Hdi 110KM (2002 r., ok. 199 tyś.) Temperatura robocza?
« Odpowiedź #8 dnia: 09 Lipiec, 2008, 00:31:54 »
Oto coś co wystaje z prawego lusterka, zwane czujnikiem temperatury... ;]

Offline ryysio

  • *
  • 28
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Citroen Xsara 2.0 Hdi 110KM (2002 r., ok. 199 tyś.) Temperatura robocza?
« Odpowiedź #9 dnia: 10 Lipiec, 2008, 16:10:31 »
Jak masz problem z wentylacją - sugeruję szukanie usterki zacząć od filtra p.pylkowego / kabinowego

pozdr
/R