TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

2.2 HDi 136KM --> a coś więcej... ?

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

2.2 HDi 136KM --> a coś więcej... ?
« dnia: 03 Lipca, 2008, 15:25:16 »
Witam,
znajomek nosi się z zamiarem nabycia drogą kupna Peugota 406 coupe, czego mu niekłamanie zazdroszczę, bo auto uważam za piękne. dosyć nieskutecznie namawiam go do wyboru wersji z jednostką wysokoprężną 2.2 HDi , ale on kręci nosem, bo uważa że moc będzie za cienka, a poza tym "klekot nie pasuje do tego typu auta" (to jego opinia). w związku z tym mam pytań pare:

I. jak wygląda wirusowanie tej jednostki? wiem, że jest ona wyposażona w filtr FAP, a otarły się mnie o uszy pogłoski, że podobno nieco przeszkadza w zmianie mapy...

II. była też wersja 2.2 HDi 133KM (98kW). czy to te same silniki ??

III. czy to ta sama jednostka co w Cytrynie C5  drugiej generacji ?

z góry dziękuję za odpowiedzi i opinie.


"...a poza tym uważam, że Kartaginę należy zburzyć!"

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: 2.2 HDi 136KM --> a coś więcej... ?
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Lipca, 2008, 08:41:23 »
Odnośnie FAP`a to jeżeli był on nawet seryjnie zamontowany - to gwarantuję że już go nie ma...
Rozmawiałem ostatnio przy okazji moich "niespodzianek" z FAP`em z mechanikiem co dniówki w ASO Peugeota wyrabia to powiedział że na uzupełnienie i serwis FAP`a jeszcze zajeżdżają klienci (zwłaszcza zimą) ale jak już ktoś dobije do przebiegu po którym wspomniane urządzenie kwalifikuje sie do wymiany (i usłyszy cenę za to) no to zajeżdża do niego na garaż wieczorkiem i ... po FAP`ie.... :D
Od 2004 roku wymienili tylko 3 FAP`y...
Jeden samochód pochodził z Urzędu Miasta, drugi był z jakiejś prężnej firmy a 3-ci był własnością klienta, który dał sie naciągnąć na taki wydatek...
Zatem śmiało może brać - śmiało chipować :)

P.S.
Odnośnie mojego FAP`a - też juz go nie ma ;D
« Ostatnia zmiana: 04 Lipca, 2008, 08:44:52 wysłana przez Piasek »

Odp: 2.2 HDi 136KM --> a coś więcej... ?
« Odpowiedź #2 dnia: 04 Lipca, 2008, 10:38:43 »
a to ciekawe, przyznam, że nie wiedziałem o tym... ale też nie muszę, bo moim HDi-ku FAPa nie było  ;)

a jego usunięcie to jakaś skomplikowana/kosztowna sprawa ?
"...a poza tym uważam, że Kartaginę należy zburzyć!"

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: 2.2 HDi 136KM --> a coś więcej... ?
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Lipca, 2008, 12:46:24 »
Wariant tańszy:
wyjmujesz FAP, bierzesz długie wiertło 8mm lub 10mm (nie większe !!) średnicy i wiercisz otwór przelotowy. Montujesz FAP`a i jeździsz dalej. W tej sytuacji wylot dalej jest lekko przydławiony.

Wariant droższy:
Wywalasz FAP`a wraz z całym układem dodatku do FAP. W miejsce FAP`a wkładasz rurkę, modyfikujesz oprogramowanie sterujące aby się nie upominało o to ustrojstwo i nie odczytywało sygnałów z czujników (których nie ma)... i tez jeździsz dalej...
W tej sytuacji masz niedławiony wydech zatem wszelkie "chipowania" dadzą lepszy efekt.

Odp: 2.2 HDi 136KM --> a coś więcej... ?
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Lipca, 2008, 14:51:10 »
no to ja już nawijam dalej makaron na uszy kumplowi ;D

...a może ktoś jakiś wykresik po modzie zarzuci... szefu na urlopie jest ?
"...a poza tym uważam, że Kartaginę należy zburzyć!"

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: 2.2 HDi 136KM --> a coś więcej... ?
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Lipca, 2008, 18:32:07 »
Szefu nigdy nie ma urlopu. On tylko prowadzi badania nad przyrodą w wysuniętej placówce :D


...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Odp: 2.2 HDi 136KM --> a coś więcej... ?
« Odpowiedź #6 dnia: 07 Lipca, 2008, 09:31:14 »
podziękował. no to przyjemnych badań nad "przyrodą"  ;)
"...a poza tym uważam, że Kartaginę należy zburzyć!"

Offline SebaGT

  • *
  • 3
  • Płeć: Mężczyzna
  • TDi ... czy można chcieć coś więcej ??
Odp: 2.2 HDi 136KM --> a coś więcej... ?
« Odpowiedź #7 dnia: 15 Grudnia, 2008, 19:30:18 »
No to ja się może wypowiem - usuwanie FAPa - GŁUPOTA - silnik zastał zaprojektowany tak by działał wraz z FAPem - nie powinno sie go usuwać - druga sprawa , jeśli już kupuje ktoś samochód z tymże filtrem winien się liczyc z tym że w końcu będzie go trzeba wymienić - sam to robiłem jakies 4 miesiące temu . Słyszałem też o problemach w samochodach w których to FAPy zostało "profesjonalnie usuniętę" - no ale róbta co chceta. Silniczek polecam - sam mam 2.0 HDi 136 KM i z niego jestem zadowolony a mam 607 więc o wiele większy i cięższy samochód.