TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

 

WYMIANA OLEJU

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: WYMIANA OLEJU
« Odpowiedź #15 dnia: 17 Lipca, 2007, 09:10:36 »
 ;Ddzieki za pocieszajaca wiadomosc, tylko pluje wiec jestem spokojniejszy no ale czy z czasem nie pociagnie to za soba powazniejszych konsekfenci. czy da sie cusik z tym fantem zrobic na wlasna reke, czy trzeba sie pchac do mecanika ,czy wogule mozna to zignorowac?

Offline And280

  • ****
  • 371
Odp: WYMIANA OLEJU
« Odpowiedź #16 dnia: 17 Lipca, 2007, 12:29:55 »
u mnie jak np odkrece korek to jak przytrtzymam reka to bede mial plamki oleju an rece a to normalne bo walek jak sie kreci to rozrzuca olej, ale np w starszych wozach nie bylo tej plastikowej oslonki to jak odkrecales korek to caly silnik byl zaraz zachlapany olejem, zobacz czy widzisz u siebie walek na zgaszonym silniku??
Nastepny tolek teraz 1M ASV

Odp: WYMIANA OLEJU
« Odpowiedź #17 dnia: 17 Lipca, 2007, 16:48:45 »
no wlasnie walka nie widac bo jest zaslonka . Wczesniej tez mosialem przystawic reke zeby wyczaic olej ale to bardzgo bylo malo, teraz jak odkrece korek to po chwili cala oslona jest ochlapana. Odwiedzilem jednego znachora, ktory stwierdzil ze to calkiem normalne przy tym przebiegu i nie ma sie czym przejmowac a jak sie chce pozbyc tych obiawow to musze przeczyscic tam cosik. Cosik z oddychaniem silnika, ze zawor sie mogl przytkac, ze kompresij nie trzyma.

Offline And280

  • ****
  • 371
Odp: WYMIANA OLEJU
« Odpowiedź #18 dnia: 17 Lipca, 2007, 22:18:05 »
przeczyscic to mial na mysli odme, mozliwe ze sie zabila ale zeby tak nagle i tak mocno to nie wiem, a zawor jakby sie podiwesil to juz bys raczej samochodem nie jezdzil bo by stal na warsztacie, pierw sprobuj odlaczyc odme i zobaczyc czy leci cos przez nia
Nastepny tolek teraz 1M ASV

Odp: WYMIANA OLEJU
« Odpowiedź #19 dnia: 18 Lipca, 2007, 18:53:11 »
a gdzie ona jest, schowana czy co? ni bata nie moge jej znalesc.

Offline And280

  • ****
  • 371
Odp: WYMIANA OLEJU
« Odpowiedź #20 dnia: 18 Lipca, 2007, 20:15:57 »
jaki masz silnik??ale odma we wszystkich powinna wyugladac tak samo idzie z bloku silnika taka plastikowa rurka, pozniej laczy sie na pokrywie zaworow i idzie dalej do zaworu EGR , jak masz obudowe plastikowa na silniku to ja sciagnij i bedziesz juz widzial, idz sladami oleju:)hehe
Nastepny tolek teraz 1M ASV

Odp: WYMIANA OLEJU
« Odpowiedź #21 dnia: 19 Lipca, 2007, 18:32:19 »
dzieki za pomoc w tej sprawie. Zeczywiscie miales racje AND280. Uszlo troche powietrza i problem zniknol. Sladow oleju nie bylo ale to chyba oto chodzilo|?

Odp: WYMIANA OLEJU
« Odpowiedź #22 dnia: 29 Marca, 2008, 00:05:47 »
A ja w swoim Golfie 1,9 TDI mam już 194 tys. i cały czas ganiam na pełnym syntetyku. Nie zauważam żeby brał olej. Jak radzicie przechodzić już na półsyntetyk?

Offline Marco

  • ***
  • 283
  • Golf III TDI 1Z
Odp: WYMIANA OLEJU
« Odpowiedź #23 dnia: 29 Marca, 2008, 00:54:15 »
Nie przechodzić dopuki nie zakonsumuje ponad normę syntetyku.
GOLF III TDI 1Z

Odp: WYMIANA OLEJU
« Odpowiedź #24 dnia: 14 Czerwca, 2008, 09:26:30 »
W zasadzie jeśli silnik nie wykazuje objawów zużycia to nie trzeba schodzić na pólsyntetyk. Faktycznie pierwszy objaw to zużycie oleju. Jest takie niepisane prawo że powinno się przejść na półsyntetyk po ok 150 tkm, ale przecież każdy eksploatuje autko inaczej. Kilka rzeczy jest istotnych - filtr powietrza - zaglądaj do niego od czasu do czasu i wymień jeśli masz obawy co do jego czystości. Czasem zapominamy o tym elemencie a on ma istotny wpływ na pracę i zużycie silnika. Inna sprawa to dobrze jest skrócić o 20-30% okres między wymianami oleju i filtra oleju, bo nie zawsze wlany olej jest taki jak podaje producent.
Chlapanie pod korkiem to naturalny objaw. Gorzej jeśli spod korka wydobywa się dymek i czuć ewidentne dmuchanie. To taki niemiły objaw iż silnik ma przedmuch ze skrzyni korbowej. Dodatkowo jak dmucha z bagnetu to nie wróży niczego dobrego.

Offline Piasek

  • ******
  • 1 479
Odp: WYMIANA OLEJU
« Odpowiedź #25 dnia: 14 Czerwca, 2008, 10:28:08 »
U mnie jeden z firmowych Caddy`ków (ALH) ma 272 tyś km obecnie i do dnia dzisiejszego od wyjazdu z salonu cały czas chodzi na Mobil 1 0W-40... Jednakże od następnej wymiany przechodzę na 5W-40 z 4Maxa albo COMMA`y bo są po prostu tańsze o 50 zł na opakowaniu a do tego są w 5L bańkach, Mobil zaś w 4-ce...(160 zł) Ten "brakujący" litr Mobila kosztuje 40 zł...
Natomiast przechodzę na inny bo od przebiegu 250 tyś km silnik zaczął brać tak z litr na 15 tyś... Dziwni mnie tylko fakt że do 250 tyś km silnik nie brał grama oleju, a po tym przebiegu nagle zaczął żłopać od razu litr na 15 tyś... ???

Offline Moretti

  • ****
  • 417
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: WYMIANA OLEJU
« Odpowiedź #26 dnia: 14 Czerwca, 2008, 10:37:59 »
Bo moze ten Mobil na ostatnie zmiany to gdzies z dalekiego wschodu przyjechal ....teraz to juz nic nie wiadomo . ;)

Offline Piasek

  • ******
  • 1 479
Odp: WYMIANA OLEJU
« Odpowiedź #27 dnia: 14 Czerwca, 2008, 10:58:07 »
No w wolnej chwili wjadę gdzies na podnośnik i obejrzę dokłądnie wszystkie połączenia węży, odmy i turbiny bo mnie to coś mocno zdziwiło... Wiadomo, konsumpcja oleju zaczyna się od przysłowiowej setki, dwóch... później więcej... Tu natomiast dotychczas wlewałem 4, spuszczałem 4 i tak do 250 tyś km... Po tym przebiegu dobry litr na 15 tyś km wciąga...

Odp: WYMIANA OLEJU
« Odpowiedź #28 dnia: 17 Lipca, 2008, 22:13:40 »
Mówi się jak zacznie połykać olej to w tedy z syntetyka na pół.
A ile to jest dla ALH.