TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

problem czy nie

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline seber27

  • **
  • 114
  • Płeć: Mężczyzna
problem czy nie
« dnia: 20 Lipca, 2008, 11:43:00 »
zakupiłem gola 4 TDI 130km i gdy nim jade jest wszystko o.k ale niedokonca jadac 60km wcisne daz to zbiera sie jak SDI dopiero po sekundzie wciska w fotel czy to normalne wczesniej mialem 90konnego TDIka odczego mam zaczac co sprawdzic


tylko vw

Offline dssn

  • *****
  • 559
    • http://www.terpior.prv.pl
Odp: problem czy nie
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Lipca, 2008, 14:30:42 »
a 60 jedziesz przy jakich obrotach? :D bo jak na 6stce ...
lekkie opoznienie w silnikach z turbo jest normalne, zalezy jeszcze co oznacza lekkie :)
O

Offline seber27

  • **
  • 114
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: problem czy nie
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Lipca, 2008, 16:59:49 »
to jest na 3-4 biegu i prosze o jakies ciekawostki na temat tego silnika jak sie ma turbina plusy i minusy
tylko vw

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Odp: problem czy nie
« Odpowiedź #3 dnia: 20 Lipca, 2008, 23:08:09 »
to jest na 3-4 biegu i prosze o jakies ciekawostki na temat tego silnika jak sie ma turbina plusy i minusy

Wiecej pali od 90KM TDI, nie toleruje syfiastego paliwa i debilnych mechanikow.
Daje za to sporo KM i NM, ma spooory potencjal, niezniszczalne korby i powinien wlasnie szybciej reagowac na gaz niz 90KM.
Albo Ci przeplywka siada albo cos ze sterowaniem turbiny
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Offline seber27

  • **
  • 114
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: problem czy nie
« Odpowiedź #4 dnia: 20 Lipca, 2008, 23:58:06 »
dzieki  a co proponujesz za olej do tego silnika  i co mam wlac puł-syntrtyk czy pełenja wymieniam olej co 7500tys max co 9tyś no i co to sa te korby
tylko vw

Odp: problem czy nie
« Odpowiedź #5 dnia: 21 Lipca, 2008, 13:51:50 »
Do silników TDI które posiadają pompowtryskiwacze (mówisz że masz 130 konnego więc to taki silnik) bezwzględnie należy lać pełen sysntetk z aprobatą VW 505.01 do tych silników. Polecam Castrol Edge 5W-40 VW 505.01. Ostatnio wymieniałem i razem z nowym wkładem filtra olejowego kosztowało to mnie ok. 300zł.
VW GOLF IV 1.9 TDI PD ATD 100KM
AUDI A4 B7 2.0TDI PD DPF 8V BPW 140KM

Odp: problem czy nie
« Odpowiedź #6 dnia: 21 Lipca, 2008, 13:53:04 »
Co do słabych osiągów stawiam na przepływkę.
VW GOLF IV 1.9 TDI PD ATD 100KM
AUDI A4 B7 2.0TDI PD DPF 8V BPW 140KM

Offline seber27

  • **
  • 114
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: problem czy nie
« Odpowiedź #7 dnia: 21 Lipca, 2008, 18:15:19 »
spoko ale ten olej jest deogi a ja mam zamiar zmieniac olec co 7500tyś jest coś tenszego o normie 505.01 ktos mi mówił o normie 507.00 co ty nato wczesniej lałem mobila 10w40 ale do 90km TDIka a jak sie ma lotos w pełnym syntetyku
tylko vw

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: problem czy nie
« Odpowiedź #8 dnia: 22 Lipca, 2008, 10:39:18 »
http://www.commaoil.pl/strona.144.html
Tani i dobry, spełniający normę 505.01, za ok 140 zł za 5 litrów...
Zwłaszcza jeżeli zamieżasz go częściej wymieniać...

Odnośnie olejów z Grupy LOTOS...
Niestety nie posiadają w swojej ofercie oleju spełniającego specyfikację VW 505.01 i wyższych...
« Ostatnia zmiana: 22 Lipca, 2008, 10:58:45 wysłana przez Piasek »

Offline promax

  • *****
  • 555
Odp: problem czy nie
« Odpowiedź #9 dnia: 22 Lipca, 2008, 19:22:06 »
W ASZ zawsze mamy moment zwłoki po dodaniu gazu zanim autko zacznie zapinać jak wściekłe ,to normalne,większa turbina ,zmienna geometria ,większa bezwładność,musi minąć chwilka zanim zacznie działać pełnym gwizdkiem
W temacie olejów - lepiej kupić konkretny olej i zmieniać go co 12 000 ,niżeli kupić daremny olej i zmieniać go co 7.500 tyś,zwłaszcza jeśli myślisz o wykorzystywaniu potencjału autka olej jest cholernie ważny
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: problem czy nie
« Odpowiedź #10 dnia: 23 Lipca, 2008, 08:24:00 »
Nie chcę tutaj kwestionować "klasy" olejów znanych, wielkich producentów, jednak wydaje mi się że cena akurat nie jest wykładnikiem jakości tego co znajduje się w bańce... Gigantyczne nakłady na reklamę, sponsoring itp to lwia część ceny. Ja w jednym z aut (ALH) przejechałem 277 tyś km cały czas na Mobil 1  0W-40 i to i tak nie uchroniło silnika przed zużyciem... Owszem - pracuje nadal bez zarzutu, ale i tak od ponad 20-u tyś km wpieprza ok 1.5-2 litów oleju na 15 tyś km...

... a w reklamie Mobil 1 jaką kiedyś emitowano w TV (jak sobie przypominacie) było: "...testowano ten silnik na dystansie 300-u tyś km. Cały czas na oleju Mobil 1. Rozebrano go na części pierwsze i poddano testom. Co stwierdzono ? NIC... Absolutnie NIC... Absolutnie żadnego zużycia... Co sprawi ze silnik przetrwa każdą próbę ?? tylko jeden olej: Mobil 1..." :D
« Ostatnia zmiana: 23 Lipca, 2008, 08:33:48 wysłana przez Piasek »

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Odp: problem czy nie
« Odpowiedź #11 dnia: 23 Lipca, 2008, 09:52:29 »
W ASZ zawsze mamy moment zwłoki po dodaniu gazu zanim autko zacznie zapinać jak wściekłe ,to normalne,większa turbina ,zmienna geometria ,

A to akurat troche nie tak. Zmienna geometria wlasnie jest po to by niwelowac turbo dziure i laga....
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Offline dssn

  • *****
  • 559
    • http://www.terpior.prv.pl
Odp: problem czy nie
« Odpowiedź #12 dnia: 23 Lipca, 2008, 15:08:44 »
bo promaxowi chodziło ze "nawet zmienna geometria łopatek nie eliminuje turbodziurska"  ;)
O

Offline promax

  • *****
  • 555
Odp: problem czy nie
« Odpowiedź #13 dnia: 23 Lipca, 2008, 20:59:42 »
Dla mnie turbodziure mamy wtedy kiedy powiedzmy do 2000 tyś nic się nie dzieje -są takie silniki ,ot choćby Opel 2.0 DTI .Natomiast w 1.9 130stkach turbina jest większa niż w 90tkach (bez zmiennej geo) i 110 ( ze zmienną ) i dlatego potrzebuje chwili więcej na kopa jakiego te silniki mają z dołu ,stąd to uczucie że przez moment jakby nic się nie działo,za to jak sie dzieje to nie mozna tego porównać do 1Zeta czy ASV ,choć taka 90tka ciągnie nawet z dołu równo choć ... słabo :)
Ot tyle niedomówień
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: problem czy nie
« Odpowiedź #14 dnia: 24 Lipca, 2008, 08:34:54 »
Ja mam porównanie pomiędzy TDI 90KM ALH a HDI 2.0 16V 136KM i w porównaniu do tego drugiego to ten pierwszy turbodziury w ogóle nie posiada... Z resztą ALH w ogóle jakoś "miękko" pracuje, jak dla mnie ten motor nigdy nie cierpiał na przypadłość turbodziury...
W przeciwieństwie do HDI 2.0 16V w którym z dołu nic się nie dzieje, tak do 2 tyś obr... Po przekroczeniu tej granicy auto wyrywa do przodu... Pow. 3 tyś obrotów - katapulta  ;D