TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Przyduszanie silnikia w Kia Ceed 1,6 CRDi

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Przyduszanie silnikia w Kia Ceed 1,6 CRDi
« dnia: 03 Sierpnia, 2008, 12:50:51 »
witam,

Mam od niedawna autko ja w temacie. Przebieg 8000km. Wczoraj zauważyłem jedną niepokojącą rzecz.
Przy jeździe 90-100km/h, V bieg, jakieś 2000 obr/min przy lekkim odpuszczaniu gazu silnik jakby się dławił, czuć takie lekkie szarpnięcie, wachnięcie i trwa to około 1 sek. Zdarzyło mi sie to 2 razy. Co to może być?
Występuje to nie tylko u mnie, u prawie wszystkich użytkowników:

http://mojaceed.pl/forum/viewtopic.php?t=639&postdays=0&postorder=asc&start=0

Pozdrawiam

« Ostatnia zmiana: 03 Sierpnia, 2008, 12:53:39 wysłana przez shakall »



Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Przyduszanie silnikia w Kia Ceed 1,6 CRDi
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Sierpnia, 2008, 08:45:06 »
Najlepiej zobaczyć pod kompem co pokaże... Ja bym tak na szybko "wróżył" że to są skutki działania EGR`a... Może jest to powodowane jego zasyfieniem i w konsekwencji jakąś spóźnioną reakcją... Spróbuj go przegnać dobrze gdzieś po autostradzie i zobacz czy to coś pomoże...
W przypadku najnowszych 16-to zaworowych jednostek wysokoprężnych CR trzeba jeździć na trochę wyższych obrotach (2-3 tyś) aby ten silnik "odpowiednio gadał" i nie smolił... Natomiast ludzie najczęściej popadają w skrajności i po przesiadce na "pierwszego diesla" albo jeżdżą nim "za wysoko" (3-4 tyś obr) pozbawiajac się "ekonomii diesla" albo za nisko (1500-2200) jak w przyp. starych TDI (tudzież Jelcza) ;)
Owszem - wiem że zaraz ktoś wyjedzie z linkiem do danych technicznych z których wynika ze od (np 1700 obr) ma się dostępne 90% momentu obrotowego... ale jazda taka powoduje później wspomniane problemy z EGR`ami i filtrami cząstek stałych.
Standardowa przypadłość 16-to zaworowych HDI...
« Ostatnia zmiana: 04 Sierpnia, 2008, 08:56:51 wysłana przez Piasek »