TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Gdzie się podział olej ??

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Gdzie się podział olej ??
« dnia: 12 Sierpnia, 2008, 22:37:47 »
Auto znane - firmowy Caddy ALH 270 tyś km przebiegu... Cały czas Mobil 1 0W-40 Turbo Diesel
Jak już wspominałem do 250 tyś km silnik nie brał grama oleju. Po przekroczeniu tej "magicznej" bariery konsumpcja oleju zaczęła rosnąć wprost proporcjonalnie do nawijanych kolejnych kilometrów... Dziś sprawdziłem i wyszło że w ciągu ostatnich 13 tyś km silnik skonsumował już 3 litry... a obecnie jest minimum zatem jeszcze ok 0.5L będę musiał dolać w silnik a i podejrzewam że to nie wystarczy do wymiany...
Co jest ??
Skąd ten nagły skok?? Rozumiem że ma prawo coś tam brać... Ale nie drugie tyle ile wlałem mu przy wymianie... ???
Jakieś objawy - absolutnie żadnych. Nie kopci, nie puszcza dymów, niebieskich chmurek i innych efektów pirotechnicznych... Nie "dostał w dupę", pali na dotyk. Końcówka tłumika nie wykazuje żadnych śladów nadmiernego okopcenia, podobnie tył pojazdu. Wycieki - w normie. Zapocony w niektórych miejscach - jak to VW, ale nic się z niego nie leje. Auto nadal jest tak samo dynamiczne jak wcześniej - tyle że wciąga olej w zatrważających ilościach...
Czy jest jakaś "przypadłość" tych silników o której nie wiem  ???



Offline Remek

  • **
  • 108
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.9 TDi 110KM AFN (sprzedam)
Odp: Gdzie się podział olej ??
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Sierpnia, 2008, 00:24:55 »
Olej moze zginąc na kilka sposobów:
1.silnik spala olej - a 3 l. na 13 tys - to dym w takich ilościach nie musi byc widoczny(a tym bardziej w lusterku;) ).
2. Motor sie moze pocic- ale to przy takiej ilości znikającego oleju odpada.
3. Turbo moze pić olej(ale to pewnie sprawdziłeś) i IC i rury ie są pozalewane(no i nie niby nie dymi "bardzo").
4. Pęknięta głowica- olej mógłby sie pojawic w płynie lub płyn w oleju(ale wtedy byś miał za duzo oleju lub byś miał w zbiorniczku na płyn smołe.)
5. Peknięta miska?(skrajny przypadek:) )
6. Zakręciłeś dobrze korek od spuszczania oleju?
Sa jakies inne mozliwości zniknięcia oleju?

Ja stawiam na to ze silnik juz sobie skubie olej - nie musi byc widac dymu.

Ludzie... to nie wiedzą jaka siła drzemie w Dieslach...

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Gdzie się podział olej ??
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Sierpnia, 2008, 12:01:03 »
Dziś mu stuknęło 280 tyś km... ;D

Ad. 1. Być może, ale zadziwia fakt że aż w takich ilościach i to po takim (Mobil 1) traktowaniu silnika przez cały okres eksploatacji
Ad. 2. Dokładnie - jest zapocony, ale nie zalany olejem. Parkuje w tych samych miejscach i nie ma tam zadnych plam oleju.
Ad. 3. Nie dymi, nie cieknie, turbina (i rury) są zadziwiajaco suche
Ad. 4. Odpada - wszystko OK. Sprawdzałem... Układ chłodzenia OK.
Ad. 5. Patrz punkt 2
Ad. 6. j.w.

Wychodzi po prostu na to iż Mobil 1 0W-40 to totalny szmelc - przepraszam, olej nie różniący się niczym innym od pozostałych (poza ceną), a zapewnienia w reklamie iż "... po 300-tu tyś km nie znaleziono absolutnie żadnego zużycia..." to po prostu kłamliwe i czcze gadanie oraz pobożne życzenia producenta tego totalnie zwykłego oleju w specyfikacji 0W-40

Pozostaje tylko kwestia na co się przesiaść. Tzn wiem już że na pewno tylko i wyłącznie na COMMA`ę bo jest połowę tańsza niż wspomniany lipnej jakości Mobil, (a spełnia te same specyfikacje jakosciowe) tylko kwestia czy:
-  5W-40 i sprawdzić czy konsumpcja oleju zmaleje choć trochę,
-  czy od razu na 10W-40...
« Ostatnia zmiana: 13 Sierpnia, 2008, 13:54:45 wysłana przez Piasek »

Offline Marco

  • ***
  • 259
  • Golf III TDI 1Z
Odp: Gdzie się podział olej ??
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Sierpnia, 2008, 01:44:04 »
Witam, ja zalewam Mobilem 10-W40 swojego 1Z-eta z przebiegiem powyżej 300 tys. km. Silnik spala 0,5 l oleju na 10 tys km. Nie sądze żeby był to aż tak szajski olej. W sumie ja jestem z niego zadowolony. Ale może w twoim przypadku dobrą decyzją jest zmiana na inny... przynajmniej dowiesz się czy wina leży rzeczywiście po stronie oleju czy silnika.
Pozdrawiam.
GOLF III TDI 1Z

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Gdzie się podział olej ??
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Sierpnia, 2008, 09:24:33 »
Problem w tym iż zalezy mi na maksymalnej żywotności silnika i jak największym przebiegu - chociaż drugie tyle... Bo tak na prawdę to jest dopiero zysk na tym samochodzie - bezawaryjne pokonanie 500-600 tyś km... A wynika to z czystego rachunku ekonomicznego. W 2002r kiedy go kupowaliśmy kosztowął blisko 16 tyś zł więcej tylko przez to że pod maską było TDI a nie 1.4 benz i 60KM. Do tego leasing na 3 lata kosztujacy 20% ceny salonowej. Pełen pakiet ubezpieczeń przez te 3 lata i rok wydawania kasy w serwisie (od 500 do 1500 netto co 15 tyś km). Stosowanie drogich "pseudo-dobrych" olejów i markowych części zamiennych (KNECHT, BOSCH, TRW\Lucas) zamiast najtańszych zamienników chińskiej produkcji kupowanych na Allegro - wszystko po to aby ten silnik (i samochód) służył długo... Nie po to żeby zaledwie po 280 tyś km iść do salonu po następny...następny za 50 tyś netto (bo tyle obecnie kosztuje podobny) teoretycznie... Do tego pełne ubezpieczenie przez cąły okres leasingu, koszta leasingu i serwis przez okres gwarancji... To wszystko sprawia (w połączeniu z kosmiczna ceną ON) że faktyczny okres spłaty takiego pojazdu (polegający na oszczędności między spalaniem benzyny a ON) rozkłada się an conajmniej 200 tyś km a pewnie gdyby się pokusił o dokładną kalkulację to juz pod 300 tyś km... Dopiero po tym okresie pojazd zaczyna "zarabiać" oszczędnością eksploatacji i niezawodnością dla właściciela...
          Wczoraj auto poszło na warsztat celem wymiany oleju i przeglądu. Sprawdziliśmy odmy, połączenia i całą resztę - wszystko w porządku, odmy czyste, żadnych poważnych wycieków - tylko zapocenia. Silnik umyty i zalany olejem 5W-40 (COMMA Motorway). Wysysarką z każdego zakamarka odessaliśmy resztki starego także weszło prawie 4.5 litra w silnik. Co do oleju - optycznie nie różni się niczym od dotychczasowego Mobila 1. Cenowo: 62 zł hurt za 4.5 litra, Mobil 1: 136 zł hurt za 4 litry a wiec ponad 50% taniej. Zalaliśmy "stan" i auto poszło dziś w trasę. Zobaczymy za jakieś 3 tyś km jak wygląda sprawa z konsumpcją oleju... Czy zmaleje i o ile.
Jeżeli pozostanie bez zmian no to bedzie się trzeba przesiaść na 10W...

Offline novee

  • **
  • 57
  • Płeć: Mężczyzna
    • Sprzedajemy bombki... asortyment od A do N
Odp: Gdzie się podział olej ??
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Sierpnia, 2008, 14:18:49 »
Piasek może ten "uciekający" Mobil to jakaś chińska imitacja była, a nie oryginał?

A z innej beczki, to Civic 1.6 benzyna 2002r mojej mamy po 140 tys. km zaczął pić olej i ch.....olera wie dlaczego. Jak przedtem od wymiany do wymiany nic, to teraz 2l na 10  tys. km albo lepiej. Na razie mechanior twierdzi, że te silniki tak mają :P a nic złego się nie dzieje.

Offline Remek

  • **
  • 108
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.9 TDi 110KM AFN (sprzedam)
Odp: Gdzie się podział olej ??
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Sierpnia, 2008, 16:35:24 »
Zbocze troche z tematu. Jedno jest pewne ze dzisiejsze silniki nie są robione dla klienta tylko dla serwisu i musza sie szybciej kończyc. Pozatym nowe silniki nie sa przewidziane na wielkie przebiegi.
Przytocze sprawe która jest mi znana:
w latach 90 (tj93-97) mercedes robił silnik V8 mocy 381 KM (duzy diesel) i przewidział jego zywotność na 2 mln km - i te silniki wytrzymują tyle a niejednokrotnie dobijały do 3 mln(mowa o przebiegach bez napraw).
Dzisiaj silniki o podobnych osiąga rzadko wytzrymują 1 mln. I to mnie najbardziej wk...rwia ze wszystko rozchodzi sie o pieniądze. Nawet ta nowa zasrana super technologia i ekologia EUR4 i EU5 - to tylko pieniądze. Nie pomoc dla świata.
Ludzie... to nie wiedzą jaka siła drzemie w Dieslach...

Offline KDX

  • ****
  • 351
  • Płeć: Mężczyzna
  • było: TOLEDO AFN, PASSAT AFN, jest: SUPERB AWX
Odp: Gdzie się podział olej ??
« Odpowiedź #7 dnia: 14 Sierpnia, 2008, 20:24:48 »
To nie jest reklama piszę z własnego doświadczenia.

W poprzednim AFN (Toledo 1L) silnik przy około 110 kkm (nie wiem ile rzeczywistego przebiegu) brał 1 (słownie: jeden) litr oleju mineralnego (!!!!) Castrol Highmileage. Po wypłukaniu Forte Flush Oil Treatment i zmianie na Shell 10W40 zużycie spadło do 0,1 - 0,2 litra na 10 000. Dla mnie wtedy to był cud. Po zmianie oleju polepszyły się osiągi, spadło nieco spalanie - bajka, tym bardziej, że bez efektów ubocznych. Wiem, że aktualny właściciel Toledo też nie z nim problemów.

W Passacie powtórzył manewr (nie wiem czy brał olej ale wypłukałem i zmieniłem z minerala na półsyntetyk). Jest dobrze, dotąd nie zauważyłem zużycia oleju (przebieg 240 kkm ++).

W samochodach nie miałem kłopotów z wyciekami, turbinami - po zmianie oleju nie stało się nic, co można by przypisać olejowi.

Nie wiem czy pomoże w Caddym (inny silnik) ale kto wie.

Wg mojego mechanika Castrol raczej zaszlamia silnik niż go czyści (nie płuka nagarów). Nie wiem czy podobnie jak Castrol zachowuje się Mobil.

Tyle z moich doświadczeń.


Pozdrawiam!
K.



Offline pagori

  • ***
  • 273
  • Płeć: Mężczyzna
  • było 137 KM , 340 Nm
Odp: Gdzie się podział olej ??
« Odpowiedź #8 dnia: 14 Sierpnia, 2008, 21:45:05 »
Benzyniaki z lat 90 tych np. volkswagenowskie 1.3 lub 1.6 o mocach odpowiednio 55KM i 75KM na jednopunkciaku robiły przebiegi powyżej 400 tys km bez dolewek. Stare ale jare TDI 90-tki klekoczą do dziś zmieniając tylko właścicieli którzy cofają liczniki .............ale jeżdzą i ich motory mają sie dobrze , przebieg 270 tys nie jest jakiś kosmiczny a mobil nie jest złym olejem.
Złodziejowi golfa wielki sisior w pupe !

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Gdzie się podział olej ??
« Odpowiedź #9 dnia: 14 Sierpnia, 2008, 22:57:11 »
Piasek może ten "uciekający" Mobil to jakaś chińska imitacja była, a nie oryginał?
Raczej Inter Cars nie robiłby takich numerów...

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Gdzie się podział olej ??
« Odpowiedź #10 dnia: 14 Sierpnia, 2008, 23:09:11 »
w latach 90 (tj93-97) mercedes robił silnik V8 mocy 381 KM (duzy diesel) i przewidział jego zywotność na 2 mln km - i te silniki wytrzymują tyle a niejednokrotnie dobijały do 3 mln(mowa o przebiegach bez napraw).
Dzisiaj silniki o podobnych osiąga rzadko wytzrymują 1 mln. I to mnie najbardziej wk...rwia ze wszystko rozchodzi sie o pieniądze.
Kiedyś na pokazach samochodów ciężarowych i specjalistycznych widziałem na stoisku Scanii - Scanię z McDonalds`a... Samochód w 10 lat przejechał 3 mln kilometrów bez żadnej awarii. Jeździło nim kilku kierowców i co zadziwiło nawet samych "szpeców" ze Scanii - sprzęgło powinno się zużyć po 2 mln kilometrów...
« Ostatnia zmiana: 14 Sierpnia, 2008, 23:27:56 wysłana przez Piasek »

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Gdzie się podział olej ??
« Odpowiedź #11 dnia: 14 Sierpnia, 2008, 23:23:07 »
T Po wypłukaniu Forte Flush Oil Treatment i zmianie na Shell 10W40 zużycie spadło do 0,1 - 0,2 litra na 10 000.
...
W Passacie powtórzył manewr (nie wiem czy brał olej ale wypłukałem i zmieniłem z minerala na półsyntetyk). Jest dobrze, dotąd nie zauważyłem zużycia oleju (przebieg 240 kkm ++).
Wierzę na słowo choć tak na zdrowy rozsądek efekt powinien być dokładnie odwrotny... Zawsze sceptycznie podchodziłem do tego typu cud-preparatów, ale moze się teraz skuszę i z testuję to na swoim (tym co ma dopiero 137 tyś km na Castrolu...)
Nie wiem czy pomoże w Caddym (inny silnik) ale kto wie.
Tak obstawiam jeszcze przysmażone uszczelniacze prowadnic zaworowych i pewnie na jesieni pokuszę się o ich wymianę...
Wg mojego mechanika Castrol raczej zaszlamia silnik niż go czyści (nie płuka nagarów). Nie wiem czy podobnie jak Castrol zachowuje się Mobil.
No i zburzyłeś cały mój olejowy światopogląd... ;)
Nie rozbierałem silnika po Mobilu ale z tego co oglądałem komorę wkładu filtra oleju, czyli miejsce teoretycznie najbrudniejsze ze wszystkich, to wytarcie szmatą oleju z dna powodowało ukazanie się świecącej powierzchni... Zatem nic tam się nie osadzało (i mam nadzieję że podobnie wygląda cała reszta silnika. Kiedyś po 130 tyś km wymienialiśmy misę olejową po kolizji z kamieniem, to po odcieknięciu z niej oleju była totalnie czysta.

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Gdzie się podział olej ??
« Odpowiedź #12 dnia: 15 Sierpnia, 2008, 08:51:54 »
Po wypłukaniu Forte Flush Oil Treatment i zmianie na Shell 10W40 zużycie spadło do 0,1 - 0,2 litra na 10 000. Dla mnie wtedy to był cud.
http://www.forte-nwe.com/PL/Forte+products/Silnik/Preparat+Oil+Treatment.html
ale z tego co tu napisali to preparat o którym piszesz to coś a`la "motodoktor..."

Offline KDX

  • ****
  • 351
  • Płeć: Mężczyzna
  • było: TOLEDO AFN, PASSAT AFN, jest: SUPERB AWX
Odp: Gdzie się podział olej ??
« Odpowiedź #13 dnia: 15 Sierpnia, 2008, 16:48:22 »
OK, bardzo możliwe że masz rację, że Forte zbliżone jest do motodoktora, z tą różnicą, że z Forte nie jeżdżę tylko płukam nim silnik bezpośrednio przed wymianą oleju i filtra (wyłączam silnik i zlewam olej - wylatuje czarna smoła). Jak dotąd nie miałem kłopotów, jedyne ubytki oleju wynikały, jak się ostatecznie okazało, z pękniętej odmy.

Z "cud preparatami" jest taka, że jeżeli zawsze by działały, to produkowały by je też duże koncerny, a nie widziałem nic takiego pod marką np. Mobila (możliwe, że jest) - tym bardziej trzeba się zastanowić przed zastosowaniem.

Z Seatem też początkowo stawiałem na uszczelniacze prowadnic zaworowych, ale okazało się że były tam w porządku - jak mi wytłumaczono, w silniku diesla nie ma aż takich jak w benzynie, czy turbo benzynie temperatur i gumki nie parcieją tak szybko.

Tyle mojej szczupłej wiedzy.

Pozdrawiam!
K.
« Ostatnia zmiana: 15 Sierpnia, 2008, 22:11:45 wysłana przez KDX »

Offline Marco

  • ***
  • 259
  • Golf III TDI 1Z
Odp: Gdzie się podział olej ??
« Odpowiedź #14 dnia: 15 Sierpnia, 2008, 17:38:42 »
Kolego Piasek jeśli Cie to podniesie na duchu, to napisze co podobnego spotkało mojego kolegę. Otóż 2,5 roku temu nabył VW Borę 2.0 w benzynie z przebiegiem 137 tkm bodajże. Od początku jak go kupił zalany był olejem syntetycznym Castrol 5W-30. Miał duży problem ze zużyciem oleju ( 1l na 1000km! ) Silnik niby ok, suchutki bez wycieków, żadnego dymienia, kompletnie nic a olej znikał w zatrważających ilościach. Ostatnio przy zmianie oleju zalał Shella 10W-40. Od tej pory autko nie spala ani grama oleju. Ogólnie słyszy się opinię żeby eksploatować auto na oleju syntetycznym dopóki nie zacznie go wchłaniać w ilościach większych niż podaje producent (choć przypadek kolegi niby mieścił sie w normach zużycia oleju przewidzianych przez producenta 1l na 1000km, ale nie oszukujmy sie :D) Ty przejechałeś na syntetyku grubo ponad 200tkm, więc może już pora aby zalać półsyntetyk ??? Albo może wystarczy zmiana marki oleju. Napisz jak sprawuje się silnik na Comma Motorway.
Pozdrawiam
GOLF III TDI 1Z