Witam,
Kolego w odpowiedzi na twój problem ze zużyciem oleju w PD'eku , kilka słów wyjaśnienia:
Pompowtrysk jest osadzony w głowicy.Zamocowany jest do niej tylko z jednej strony śrubą z uchwytem.
Praca POMPOWTRYSKU przypomina pracę zaworu w gnieździe zaworowym.
Jak można sobie wyobrazić , naciski wywierane poprzez krzywkę na pompowtryskiwacz są olbrzymie i są tym większe im większe jest ciśnienie wtrysku , a jak wiadomo rośnie ono wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika i wraz z głębokością wciskania pedału gazu przez "kierownika" .
Pompowtryskiwacz w związku ze specyfiką swojej pracy ( nacisk cykliczy krzywki : zluzowany - dociążony) oraz tym, że jest on zamocowany tylko jednostronnie, w czasie swojej pracy ma tendencje do "bujania - wahania" się ( jak by tego nie nazwać, oczywiście w skali miko ) na boki w gnieździe w którym jest zamocowany. Te minimalne ruchy "pompki" powodują przepompowywanie "minimalnych" ilosci oleju silnikowego w którym to pompowtryskiwacz jest zanurzony - do komory spalania.
Tłumaczy to zjawisko większego zjadania oleju przez PD'eki , a SZCZEGÓLNIE w górnym zakresie obrotów lub przy większym butowaniu.Mocniej obciążona pompka poprostu się bardziej "kołysze" - większe ciśnienia wtrysku i naciski krzywki.
Wymontowywując "stare ", spracowane pompki z głowicy , daje się zauważyć na obwodzie korpusu ślady "ocierania się" ich w gnieździe głowicy.
To tyle.
No chyba że Chuck Norris macza w tym palce.... :grin:
Pozdr
PeDek rządzi ! :satan: