TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Gdzie się podział olej ??

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pagori

  • ***
  • 273
  • Płeć: Mężczyzna
  • było 137 KM , 340 Nm
Odp: Gdzie się podział olej ??
« Odpowiedź #15 dnia: 15 Sierpnia, 2008, 21:09:21 »
A ja dalej swoje , mobil jest wysokiej klasy olejem być może że twoje autko było eksploatowane w nietypowych warunkach np. jazda w mieście itd ....

stawiam bardziej na pechowy egzemplaż pojazdu niż na kiepski olej
Złodziejowi golfa wielki sisior w pupe !

Offline Remek

  • **
  • 108
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.9 TDi 110KM AFN (sprzedam)
Odp: Gdzie się podział olej ??
« Odpowiedź #16 dnia: 15 Sierpnia, 2008, 23:01:24 »
A ja dalej swoje , mobil jest wysokiej klasy olejem być może że twoje autko było eksploatowane w nietypowych warunkach np. jazda w mieście itd ....

stawiam bardziej na pechowy egzemplaż pojazdu niż na kiepski olej

Możliwa i taka  opcja..
Moze był przegrzany?
Ludzie... to nie wiedzą jaka siła drzemie w Dieslach...

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Gdzie się podział olej ??
« Odpowiedź #17 dnia: 16 Sierpnia, 2008, 08:31:40 »
Albo może wystarczy zmiana marki oleju. Napisz jak sprawuje się silnik na Comma Motorway.
Pozdrawiam
Na chwilę obecną auto po wymianie dopiero 500 km na nim zrobiło... Jak stuknie ze 3 tyś km to sprawdzimy jak tam olej i ile ewentualnie go ubyło...

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Gdzie się podział olej ??
« Odpowiedź #18 dnia: 06 Września, 2008, 10:19:01 »
Przyszła chwila prawdy.
Auto po wymianie zrobiło 3900 km. Zalany był stan, czyli do końca zakropkowanego obszaru na bagnecie zwanego optimum. Pofatygowałem się po suwmiarkę i okazało się że na blisko 4 tyś km silnik skonsumował zaledwie 2 mm oleju mierząc na bagnecie...
Nie potrafię tego przeliczyć na litry czy setki ale jest to nieporównywalnie mniej niż na dotychczasowym Mobil`u 1 0W-40, którego ubywało litr na 3 tyś km...
Zatem delikatna zmiana lepkości oleju (5W-40) i zmiana producenta (COMMA) wyszła silnikowi (i moim finansom) jak najbardziej na dobre... :)
Zdaję sobie sprawę że taki stan rzeczy wiecznie trwał nie bedzie i silnik po jakimś tam czasie zacznie i tego oleju konsumowac wiecej... ale jak się dolewa litr na 15 tyś km (który kosztuje 21 zł) to nie "boli" to tak jak 4 litry za 160 zł na ten sam dystans...

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Gdzie się podział olej ??
« Odpowiedź #19 dnia: 09 Września, 2008, 10:47:11 »
Poczekam aż zejdzie do końca obszaru optimum i wtedy zobaczę...

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Gdzie się podział olej ??
« Odpowiedź #20 dnia: 22 Września, 2008, 08:41:18 »
Obecnie silnik przejechał 5850km i olej na bagnecie znajduje się dokładnie w połowie obszaru zakropkowanego... Czyli tak szacunkowo w okolicach 8 tyś km olej zejdzie do poziomu minimum zakropkowanego obszaru. Na dotychczasowym Mobilu 1 już bym 2 litr oleju wlał w silnik... (czyli 2x43 zł). Na tym jeszcze grama nie dolałem...

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Gdzie się podział olej ??
« Odpowiedź #21 dnia: 29 Września, 2008, 14:26:30 »
Małe sprostowanie obliczeń. Na ciepłym silniku, po minucie postoju i przejechaniu 7 tyś km olej na bagnecie wynosił 2mm powyżej poziomu minimum. Już nie chciałem "testować" ile to dokładnie bedzie jak będzie totalne minimum bo mi jeszcze ktoś silnik przypiłuje i tyle z testów będzie. No więc wlałem równiutkie pół litra ;D w silnik i wyszło że jest na bagnecie 2mm poniżej maksimum obszaru optimum :)
Jak tak dalej pójdzie zostanę niekwestionowanym mistrzem zawiłości wypowiedzi :D

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Gdzie się podział olej ??
« Odpowiedź #22 dnia: 06 Listopada, 2008, 13:00:06 »
Ciągnąc dalej temat oleju.
Obecnie auto zrobiło 11500km od wymiany. Wcześniej dolałem mu pół litra oleju co sprawiło że poziom oleju podniósł się o 2mm powyżej obszaru optimum na bagnecie. Dziś rano sprawdziłem olej i jest go 3mm poniżej górnej (max) krawędzi optimum... Czyli - mówiąc krótko: konsumpcja oleju spadła z 4 litrów na 12 tyś do 0.5 litra na ten sam dystans... Nie wiem czy będę musiał jeszcze coś dolewać do wymiany (na 15 tyś km) ale... mam wielki respect do marki COMMA i oleju Motorway 5W-40... I to wszystko za jedyne 62 zł za 4.5 litra... ;)

Offline dssn

  • *****
  • 559
    • http://www.terpior.prv.pl
Odp: Gdzie się podział olej ??
« Odpowiedź #23 dnia: 06 Listopada, 2008, 19:06:52 »
Kryptoreklama :P
A powaznie to.. nieźle
O

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Gdzie się podział olej ??
« Odpowiedź #24 dnia: 06 Listopada, 2008, 19:45:48 »
Kryptoreklama :P
A powaznie to.. nieźle
:)
Chodzi mi po prostu o to że na rynku są na prawdę dobre oleje i to wcale nie z tych po 200 zł za bańkę... tylko dlatego ze bolid Raikonena czy innego Hamiltona oblepiony jest nią po same opony... Mówiąc krótko: nie wszystko złoto co się świeci...

Offline dssn

  • *****
  • 559
    • http://www.terpior.prv.pl
Odp: Gdzie się podział olej ??
« Odpowiedź #25 dnia: 07 Listopada, 2008, 14:02:11 »
sie wie ;)
O

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Gdzie się podział olej ??
« Odpowiedź #26 dnia: 19 Listopada, 2008, 08:24:59 »
Olejowej sagi ciąg dalszy...
13 tyś km od wymiany i dolałem mu dziś rano 3 setki oleju... Znowu olej podniósł się jakieś 2-3mm powyżej górnej granicy optimum...
Reasumując: od wymiany do dziś dolałem łącznie 0.8L oleju na 13 tyś km przebiegu...

Offline arthek

  • *
  • 2
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Gdzie się podział olej ??
« Odpowiedź #27 dnia: 19 Listopada, 2008, 15:43:21 »
Witam,
Kolego  w odpowiedzi na twój problem ze zużyciem oleju w PD'eku , kilka słów wyjaśnienia:

Pompowtrysk jest osadzony w głowicy.Zamocowany jest do niej tylko z jednej strony śrubą z uchwytem.
Praca POMPOWTRYSKU przypomina pracę zaworu w gnieździe zaworowym.
Jak można sobie wyobrazić , naciski wywierane poprzez krzywkę na pompowtryskiwacz są olbrzymie i są tym większe im większe jest ciśnienie wtrysku , a jak wiadomo rośnie ono wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika i wraz z głębokością wciskania pedału gazu przez "kierownika" .
Pompowtryskiwacz w związku ze specyfiką swojej pracy ( nacisk cykliczy krzywki : zluzowany - dociążony) oraz tym, że jest on zamocowany tylko jednostronnie, w czasie swojej pracy ma tendencje do "bujania - wahania" się ( jak by tego nie nazwać, oczywiście w skali miko ) na boki w gnieździe w którym jest zamocowany. Te minimalne ruchy "pompki" powodują przepompowywanie "minimalnych" ilosci oleju silnikowego w którym to pompowtryskiwacz jest zanurzony - do komory spalania.
Tłumaczy to zjawisko większego zjadania oleju przez PD'eki , a SZCZEGÓLNIE w górnym zakresie obrotów lub przy większym butowaniu.Mocniej obciążona pompka poprostu się bardziej "kołysze" - większe ciśnienia wtrysku i naciski krzywki.
Wymontowywując "stare ", spracowane pompki z głowicy , daje się zauważyć na obwodzie korpusu ślady "ocierania się" ich w gnieździe głowicy.

To tyle.

No chyba że Chuck Norris macza w tym palce.... :grin:

Pozdr

PeDek rządzi ! :satan:
Pumpe duse - dieselicious !
Powered by gnój !
VW MK IV - TDI PD
ASZ + +

Offline Marco

  • ***
  • 259
  • Golf III TDI 1Z
Odp: Gdzie się podział olej ??
« Odpowiedź #28 dnia: 19 Listopada, 2008, 22:36:42 »
Cytuj
Kolego  w odpowiedzi na twój problem ze zużyciem oleju w PD'eku , kilka słów wyjaśnienia

Z pewnością masz racje, tylko że silnik kolegi Piaska pracuje chyba na klasycznej VP... Tylko teraz czy ja mam rację ???
GOLF III TDI 1Z

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Gdzie się podział olej ??
« Odpowiedź #29 dnia: 20 Listopada, 2008, 09:36:47 »
No tak się składa że to akurat klasyczny VP... ALH...