TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Gdzie się podział olej ??

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline arthek

  • *
  • 2
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Gdzie się podział olej ??
« Odpowiedź #30 dnia: 20 Listopada, 2008, 13:28:22 »
Chylę czoła.
Niezauważyłem...że to VP'ek.
Sprawdź separator oleju na pokrywie zaworów.
Tam może ciagnąć olej.


Pozdr
Pumpe duse - dieselicious !
Powered by gnój !
VW MK IV - TDI PD
ASZ + +

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Gdzie się podział olej ??
« Odpowiedź #31 dnia: 09 Grudnia, 2008, 19:37:11 »
Dziś zmieniliśmy po raz kolejny olej...
Przed spuszczeniem kontrola bagnetu - dokładnie połowa stanu.
A wiec na 15.500km dolałem 0.8L oleju (na Mobilu 1 wlałbym dokładnie 5 litrów)...
No comment...
 ;D

Offline Marco

  • ***
  • 259
  • Golf III TDI 1Z
Odp: Gdzie się podział olej ??
« Odpowiedź #32 dnia: 10 Grudnia, 2008, 17:45:31 »
Trudno stwierdzić od czego to zależy. Ja jeżdże na tym trefnym Mobilu i na 10tkm silnik zużywa 0,4l oleju. Przebieg... jak to w każdym 1Z z 94 roku czyli 400 - 500tkm  ;)
GOLF III TDI 1Z

Offline KDX

  • ****
  • 351
  • Płeć: Mężczyzna
  • było: TOLEDO AFN, PASSAT AFN, jest: SUPERB AWX
Odp: Gdzie się podział olej ??
« Odpowiedź #33 dnia: 10 Grudnia, 2008, 22:09:30 »
Ja też zmieniłem olej. Po 10 tkm ubyło 100 ml - po dolaniu dokładnie takiej ilość stan oleju na bagnecie był równy temu z wymiany oleju. Procedura sprawdzenia: wlana setka (wg miarki), przejechałem 50 km, bagnet sprawdzany następnego dnia po wlaniu oleju. Olej: Shell 10W40, przebieg 249tkm++ (można gdybać ile). Styl jazdy mieszany, nieszczególnie powolny, dużo po mieście. Przy wymianie oleju płukanie jedną buteleczką (250ml) Forte Flush.

Pozdrawiam!
K.

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Gdzie się podział olej ??
« Odpowiedź #34 dnia: 10 Grudnia, 2008, 23:25:09 »
No ale panowie - wy zalewacie półsyntetyki... a u mnie motor pomimo 296 tyś km nadal na pełnym... Był 0W-40, jest 5W-40 ale zauważyłem że strasznie mi rzyga EGR`em olej... Do tego stopnia że tył silnika jest zalany dosłownie po tych 15-tu tyś km... Zatem gdyby udało się to wyeliminować/uszczelnić to faktyczna konsumpcja oleju spadłą by co najmniej o połowę...