TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Sprzęgło w 2.0 TDI 170 Quattro

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Sprzęgło w 2.0 TDI 170 Quattro
« dnia: 18 Sierpnia, 2008, 21:22:03 »
Przejechałem jakieś 15 tys. km na nowym programie i pojawił mi się problem ze sprzęgłem. Objaw jest następujący: przy mocniejszym dodaniu gazu obroty rosną a samochód nie przyspiesza :( Samochód w większości jeździ na trasie, lubię szybką jazdę ale raczej bez nadmiernego katunku. Dziwi mnie również to że ten efekt nie występuje za każdym razem a nawet powiedziałbym dość rzadko.  Moment obrotowy też raczej nie jest chyba zbyt wygórowany w stosunku do serii. Najgorsze że właśnie zbliża mi się przegląd a samochód nadal jest na gwarancji. Postanowiłem wrócić do serii i zwrócić uwagę serwisu na zjawisko choć nie wiem na razie czy ono wogóle wystąpi ?? Czy seryjne sprzęgło może być aż tak słabe ? Macie może jakieś logiczne wytłumaczenie ?

http://img244.imageshack.us/my.php?image=20tdiquattromj8.jpg
« Ostatnia zmiana: 20 Sierpnia, 2008, 18:23:26 wysłana przez mynton »



Offline Remek

  • **
  • 108
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.9 TDi 110KM AFN (sprzedam)
Odp: Sprzęgło w 2.0 TDI 170 Quattro
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Sierpnia, 2008, 23:48:41 »
Sprzegło sie skończyło nie ma wątpliwości;/.
MOze być wina softa- ale to po  wykresie stwierdzą bardziej kompetentne osby bo byc moze jest za duzo Nm przy niskich obrotach i to zmarnowało Twoje sprzęgło. A druga rzecz -to moze sam je spaliłeś (moze to twoj pierwszy diesel po wieloletniej współpracy z bĘzyniakiem;) ) i ruszasz tak jak moj znajomy ze trzymasz ponad 2000 rpm i powoli przypalasz sprzegło jak sie auto rozpędzie - jesli tak to nie miaj pretensji;).
Ludzie... to nie wiedzą jaka siła drzemie w Dieslach...

Offline promax

  • *****
  • 555
Odp: Sprzęgło w 2.0 TDI 170 Quattro
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Sierpnia, 2008, 07:35:56 »
Myśle że modyfikacje masz wporządku,a sprzęgło mogłeś spalić przez niewiedze i deptanie od niskich obrotów,na Twoim miejscu zgłosiłbym uwagi w serwisie tak żeby conajmniej to odnotowali i jeśli nie wymienią sprzęgła wykończyłbym je na tyle by nie było się nad czym zastanawiać
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Offline dssn

  • *****
  • 559
    • http://www.terpior.prv.pl
Odp: Sprzęgło w 2.0 TDI 170 Quattro
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Sierpnia, 2008, 08:48:32 »
w 1,9 TDI Q mialem podobnie, dawalem ognia od dolu i sprzeglo dostawalo po pupie za bardzo, a wiadomo przy napedzie na 4 kapcie to ma dodatkowo nie łatwo
O

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Sprzęgło w 2.0 TDI 170 Quattro
« Odpowiedź #4 dnia: 19 Sierpnia, 2008, 08:53:35 »
Pierwsza rada jest trafna, druga jeszcze lepsza, zaś 3-cia to kwintesencja poprzednich dwóch ;)
Dobrze by było najpierw "pozbyć się" virusa z układu tak żeby śladu nie było przed wizytą w ASO bo jak oni mają coś wymieniać to baaaardzo szczegółowo sprawdzają wszystkie elementy nim przyznają się do winy... która w tym układzie niekoniecznie może leżeć po ich stronie ale... w ramach akcji "good will" i innych pierdoł mogliby wymienić Ci to sprzęgiełko na nowe... 8)
A jeżeli uda im się jednak z tego "wywinąć" to proponuję założyć akcesoryjne, mocniejsze, żeby się historia nie powtórzyła...
Podejrzewam że przyczyna tak szybkiego zniszczenia sprzęgła może tkwić w magicznym napisie QUATTRO... Jednak V-Tech ileś tam tych silników już zrobił i sprzęgła jakoś trzymają... Ale w "ośce".
Jednak napęd przekazywany na obydwie osie "stawia znacznie wększy opór" i auto będzie katapultowane do przodu za wszelką cenę... W oście po prostu pojawią się kłęby dymu z przednich opon. Kiedyś próbowaliśmy kręcić kółka A4 Quattro to cholernie ciężko było zerwać przyczepność, której to zerwanie nie stanowiło najmniejszych problemów w przyp. auta napędzanego tylko na oś przednią i to z dużo słabszym silnikiem...
Być może też jest tutaj wina stylu jazy (dynamiczne puszczanie sprzęgła przy dużych obrotach, deptanie "z dołu" itp...)
« Ostatnia zmiana: 19 Sierpnia, 2008, 15:04:12 wysłana przez Piasek »

Offline pagori

  • ***
  • 273
  • Płeć: Mężczyzna
  • było 137 KM , 340 Nm
Odp: Sprzęgło w 2.0 TDI 170 Quattro
« Odpowiedź #5 dnia: 20 Sierpnia, 2008, 22:13:34 »
Jeżeli sprzęgła Ci nie wymienią a dolegliwość zaczęła sie niedawno to proponuje pojeżdzić trochę w korkach (ruszanie co chwilę) -sprzęgło jeżeli jest delikatnie przypalone powinno sie troche "ułożyć". Zmienić styl jazdy (nigdy nie katować z niskich obrotów).Kolega miał podobnie zaraz po tym jak zrobił chipa przykatował swojego ARL-a (normalka -radocha) , zakupił nowe mocniejsze sprzęgło którego nigdy nie musiał założyć bo uślizg sam ustąpił.
Złodziejowi golfa wielki sisior w pupe !

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Sprzęgło w 2.0 TDI 170 Quattro
« Odpowiedź #6 dnia: 21 Sierpnia, 2008, 23:12:30 »
Do tego modelu w zależności od rynku i Bóg wie jeszcze czego są dwa rodzaje sprzęgieł - ZF Performance (http://www.sachsperformance.com/EU/) albo Sachs taki sam jak jest w 2.0 TDI 140. Nie wiem od czego to zależy, że dają mocniejsze lub słabsze. Pewnie masz to słabsze i po ptakach - padło.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Sprzęgło w 2.0 TDI 170 Quattro
« Odpowiedź #7 dnia: 22 Sierpnia, 2008, 08:59:58 »
Do tego modelu w zależności od rynku i Bóg wie jeszcze czego są dwa rodzaje sprzęgieł  Nie wiem od czego to zależy, że dają mocniejsze lub słabsze.
Dokładnie - od rynku...
Nadal Polska (i Polacy) traktowani są "po macoszemu..."
Komponenty składowe tańśzych producentów, mniejsze układy chłodzenia, żarówki np NARVA zamiast Philips`ów itp, słabsze sprzęgła, itp...
Doskonały przykład mam na firmowych Caddy`lakach ALH - auto ściągnięte z Niemiec ma 2x większą chłodnicę z dwoma potężnymi wentylatorami, krajowe połowę mniejszy zestaw...

Odp: Sprzęgło w 2.0 TDI 170 Quattro
« Odpowiedź #8 dnia: 22 Sierpnia, 2008, 23:44:58 »
Wrzuciłem ponownie program seryjny. Teraz nie ma najmniejszego objawu uślizgu sprzęgła. Nie mam pojęcia co z tym dalej robić??

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Sprzęgło w 2.0 TDI 170 Quattro
« Odpowiedź #9 dnia: 23 Sierpnia, 2008, 09:24:22 »
Powiedziało się A, trzeba powiedzieć Beeeeeeeeeeee;)
Idź za ciosem. Zainwestuj w dobre wzmacniane sprzęgło... Wykorzystasz cały potencjał samochodu... Bo co Ci po przyroście mocy i momentu jak każde ostrzejsze zbutowanie skończy się poślizgiem sprzęgła i w konsekwencji w za niedługim czasie jego całkowitym spaleniem...

Offline pagori

  • ***
  • 273
  • Płeć: Mężczyzna
  • było 137 KM , 340 Nm
Odp: Sprzęgło w 2.0 TDI 170 Quattro
« Odpowiedź #10 dnia: 23 Sierpnia, 2008, 09:35:26 »
Jeżeli sprzęgło slizga na virusie a na serii jest wszystko ok to ja bym poprosił tunera o korektę programu. Większość ludzi tym sie zajmujących zapewnia że z autem po takiej modyfikacji nic sie nie podzieje . Jest jeszcze druga strona medalu tzn. koniecznie chcesz mieć zdrowego zapierdalacza wiec inwestuj w sprzęgło  :)
Złodziejowi golfa wielki sisior w pupe !

Offline heko

  • **
  • 72
  • Płeć: Mężczyzna
  • chipować...chipować...chipować
    • G-CS
Odp: Sprzęgło w 2.0 TDI 170 Quattro
« Odpowiedź #11 dnia: 23 Sierpnia, 2008, 14:29:02 »
Mój ( ;D) tuner zrobił mi tali programik jak chciałem (lekko ekstremalny) i jak dwómasówka zaczęła nie wyrabiać...zgłosiłem do aso...a oni na to że jak się rozleci to wymienią (na gwarancji ;D) :P...więc sie nie przejmuję i cisnę dalej 8)