lepiej 1,9 130KM B6 w wypasie niz 2,0 golasa B7, chyba ze interesuje cie zeby ładniej wygladal to lepiej B7 (wg mnie i oczywiscie tylko z zewnatrz). Przebiegi z 2005 strzelalbym w granicach 200 tys km, mozna trafic z mniejszym ale ciezko bedzie, jezeli to sprowadzany bedzie (ponizej 200 tys km to na 90% krecony). A wogole to bym sie zastanowil nad 2,5 180KM z konca produkcji, silniki na literke Be
Najlepszym kompendium wiedzy odnośnie przebiegów tego (i innych samochodów) bedą niemieckie wyszukiwarki np
www.mobile.de Wpisz sobie auto i wyświetli Ci całą litanię z przebiegami... Uśrednisz i mniej-więcej wiedział bedziesz ile należy sie spodziewać, bo założyć musisz że te przywożone do Polski będą z tym większym przebiegiem (bo tańsze).
ALE nie sugeruj się wyjątkami z ultra-małymi przebiegami gdyż niemcy też się szybko uczą... od polaków kombinowania, a już zwłaszcza wszelakiej maści przebarwiane towarzystwo...
Odnośnie 2.5 TDI w A4... Jeździłem tym i powiem ze jakoś nie przypadł mi do gustu... Czuć "ciężar" z przodu...Mało kiedy wykorzystuje się cąły potencjał drzemiący w tym silniku, a niestety cały czas trzeba płacić za jego posiadanie... począwszy od najwyższych stawek ubezpieczeniowych, poprzez spalanie, koszta serwisowe, żywotność opon na osi napędowej, na mandatach kończywszy... 1.9TDI 130KM uważam za doskonały silnik do tej furki... a jak Ci za mało kiedyś będzie to za parę stówek dołożysz mu ze 30 koników i dalej cieszył się będziesz. 2.0 TDI 140KM zadziwił mnie kulturą pracy - zdecydowanie ciszej i "miękciej" niż 1.9TDI ale jak pisałem nie miałem okazji sprawdzić go w warunkach drogowych. Był u nas Passat z tym motorem na bardzo dziwną przypadłość: po rozgrzaniu nieraz mu odbijało i po chwilowym dłuższym bądź krótszym postoju nie chciał zapalić
Odpalał dopiero po sekwencji 3x5 sek kręcenia rozrusznikiem, ale i po tym nie zawsze... Jak juz zapalił - to mógł powtórzyć zwód po ponownym rozruchu ale nie musiał... Koleś juz 3x w ASO był na to, za każdym razem inna diagnoza i za każdym razem to samo... Nie wiem jak skończyła się ta historia i czy opisana przypadłość występuje również w innych silnikach typu 2.0TDI.
Trwałość układu wtryskowego będzie zbliżona: PD wytrzymują 250-350 tyś km, CR - podobnie... Wszystko zalezy od tego co tam w zbiornik lał będziesz. W przyp. motoru 2.0 TDI możesz trafić (i pewnie trafisz) na egzemplaż z DPF a to ustrojstwo zwłaszcza zimą może być upierdliwe... Do czasu aż się zużyje i je wywalisz, ale i to będzie wymagało ingerencji mechanika kumającego bazę no i trochę kosztowało bedzie...
Reasumując:
1.9 TDI będzie mniej kłopotliwy i tańszy w utrzymaniu.