TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Ford 1.8Turbo D - nie chce zapalać

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Ford 1.8Turbo D - nie chce zapalać
« dnia: 23 Września, 2008, 10:29:16 »
Heh :D Fatum jakieś z tymi samochodami. Co się trafi to Ford.
Tym razem inna awaria. Po przekładce rozrządu (gdzieś w garażu...) auto topornie odpala. Na ciepłym ok 4 sek łechce nim zaskoczy... Na zimnym to już pod 10 podchodzi.... Zdjeliśmy osłony - niby wszystko dobrze złożone, znaki się pokrywają a jednak auto w/g właściciela przed wymianą rozrządu zapalało zdecydowanie lepiej... (na ciepłym praktycznie po pierwszym przerzuceniu wałem)
Może też poleciał jakiś kąt wtrysku czy nastawy dawek... Ale szczerze powiedziawszy nie wiem nawet czy w tym silniku można to sprawdzić za pomocą jakiegoś "fordowskiego vag`a"...
Silnik już na tej nowej pompie wtryskowej Lucasa ze zintegrowanym immobiliserem (tej samej co w innym modelu gasnąć nie chciała :) ) `96r...
Gdzie szukać przyczyny ?



Offline heko

  • **
  • 72
  • Płeć: Mężczyzna
  • chipować...chipować...chipować
    • G-CS

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Ford 1.8Turbo D - nie chce zapalać
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Września, 2008, 09:25:59 »
No wielkie dzięki za info... Ja raczje nie mam zamiaru eksperymentować z rurociągiem zasilania w ropę silnika prosto ze zbiornika. Układ paliwowy szczelny a auto garażowane pod chmurką zatem wszelkie podgrzewacze muszą być i są...
Pokusimy się na początek o "tuning rozrusznika" bo kręci sie jak mucha w smole... i zobaczymy jak będzie startował z agregatu rozruchowego, bo też coś tak podejrzewamy że aku jest słabiutki... No bo i na wiekowy już wygląda (miernik obciążeniowy pokazuje tak 70% zdolności rozruchowej)...
Co zauważyliśmy: kontrolka grzania świec na desce ni jak ma się do stanu faktycznego gdyż przy rozruchu zimnego silnika, po zgaśnięciu kontrolki od świec na desce - te grzeją jeszcze 5 sek... Wstrzymanie się z kręceniem jeszcze te 5 sek zdecydowanie przyspiesza rozruch ale i wyciąga wszystkie soki z akumulatora... Natomiast fenomen to jest rozruch ciepłego silnika. Świeczki się grzeją, kontrolka gaśnie, świeczki przestaja grzać, silnik startuje i ... załącza się grzanie świec na 30 sek !!! Kontrolka na desce niczego nie pokazuje. Powoduje to tak potworne obciążenie instalacji elektrycznej że aż pasek alternatora piszczy i obniżają się obroty... Po tych 30 sek świece się wyłączają, obroty się delikatnie podnoszą i pasek cichnie... No fenomen fordowski... bo spotkałem sie z takim zjawiskiem ale w przyp. rozruchu zimnego silnika (ma to na celu utrzymanie stałych obrotów zaraz po rozruchu i znaczące obniżenie emisji spalin) ale na rozgrzanym ???

Offline heko

  • **
  • 72
  • Płeć: Mężczyzna
  • chipować...chipować...chipować
    • G-CS
Odp: Ford 1.8Turbo D - nie chce zapalać
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Września, 2008, 12:05:55 »
Jeśli chodzi o świece żarowe...to w większości diesli (starszych) grzeją po rozruchu...zazwyczaj do uzyskania jakiejś tam temp....nap w Kangoo 1,9 d...na zimnym silniku każde dodanie gazu powoduje załączenie...a przy zejściu z obr. wyłączenie...
...świetnie to widać na pustym aku. ...rozpędzanie...światła przygasają...hamowanie silnikiem...znów jasno...do spadku na wolne obr....znów ciemno
...po prostu potrzebują podgrzania coby nie zdychały ;D 

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Ford 1.8Turbo D - nie chce zapalać
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Września, 2008, 13:21:26 »
No ale na zimnym...
Tu zaś grzeją na gorącym silniku...
Na zimnym grzeją tylko raz.