TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

renault megane 1.9 dCi problem

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

renault megane 1.9 dCi problem
« dnia: 21 Marca, 2005, 16:39:59 »
Witam wszystkich,

Od jakiegoś czasu mam problem z moją meganką. Przy szybkiej zmianie biegów, szczeólnie przy wyprzedzaniu (wrzucanie biegów wyższych z 4 na 5) mój samochód zwalnia, nurkuje spadają obroty tak jakby się dławi, dopiero po dwóch, trech sekundach wraca do obrotów. Strasznie mnie to wkurza, nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje. Zaznaczam, iż objaw ten mam od niedawna, w międyczasie samochód byłw  naprawie w ASO i powiedzieli że OK.

Będę wdzięczny za jakieś podpowiedzi w czym jest problem.

pozdro

irekk



Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
renault megane 1.9 dCi problem
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Marca, 2005, 20:44:24 »
Taki objaw występuje przykładowo gdy realizowana jest za mała dawka paliwa. Przepływ spada po zmianie biegu po czym narasta  powoli, auto jest niedodawkowywane i dopiero za jakieś kilka sekund pojawia się ciąg. Albo auto ssie lewe powietrze za przepływomierzem masowym powietrza (pierwszy czujnik na rurze idącej od filtra powietrza), albo sam przepływomierz jest brudny.
Popatrz także najpierw czy auto nie dymi w czasie tej "dziury" - wówczas diagnoza będzie inna.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

renault megane 1.9 dCi problem
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Marca, 2005, 21:15:43 »
dzięki, jutro wybieram sie w dłuższą trasę i przyjżę się dokładnie jak wygląda za mną powietrze. Zaznaczam, ze nie zawsze taki objaw jest widoczny, czasem jeździ normalnie a czasem wariuje, być mozę to włąśnie zabrudzenie.
Mojego dcika mam od niedawna i mam też pytania z kategorii ogólnych:
czy własnie powinien dymić przy przyśpieszaniu, jak mu się rzeczywiście naciśnie i wpadnie na obroty to zostawia za sobą trochę dymu,
czy normalne jest, że silnik bierze olej? tak na jedną zmianę oleju 15 tyś (elf 10w40) muszę dolać około 0,5 litra,
w ASO powiedzieli mi że to pewnie katalizator i dlatego tak się dzieje, jak wymienię to będzie OK, (tylko że nowy kszotuje 2500 PLN a o zamienniki trudno do dci)
aha, samochód ma 135 tyś kilometrów,
czy można w jakiś sposó sprawdzić stan silnika

Z góry dziękuję ze odpowiedź

ik

renault megane 1.9 dCi problem
« Odpowiedź #3 dnia: 30 Marca, 2005, 14:40:13 »
1) TO MOŻE BYĆ ZAWÓR EGR  DO CZYSZCZENIA PRACOWAŁEM W RENAULT I TO JEST STANDARD A W LAGUNIE 2.2 DCI TO NORMALKA !!!

2) NIE WYMIENIAJ KATALIZATORA TO SZKODA KASY !! LEPIEJ GO WYKRUSZYĆ

3) OLEJ 10 W 40 TO SIE NIE NADAJE DO TEGO SILNIKA 5 LUB 0 W 40 PEŁNA SYNTEZA !!! TYLKO

warsztat
« Odpowiedź #4 dnia: 08 Kwietnia, 2005, 11:45:11 »
Hej,

Zrobiłem renią kolejene 1000 km i problemy się mnożą:
po pierwsze zaczął skurczybyk brać olej - wychodzi ze na 10 000 muszę dolać 1l - według mnie to dużo ale to mój pierwszy diesel więc nie wiem,
wydaje mi się ze silnik pracuje równo natomiast poza nim jakieś są nierówne odgłosy - tak jakby jakieś wały paski się nieróno poruszały,
wydaje mi się też zę trochę jest słabszy na niskich obrotach,
i jeszcze barany z ASO przy naprawie powypadkowej zepsuli klimatyzację, nie wiem czy zapmnieli coś podłączyć czy może napełnić płynem chłodzącym, jak włanczam to tylko pisk a ani stopnia zimniej.

Podsumuwująć. Potrzebuję naprawdę dobrego i rzeczowego serwisu ze szczególnym wskazaniem na disgostykę i rozwiazenie problemów z silnikiem dieslowskim. Czy ktoś mógłby z czystym sumieniem polecić któryś, gdzie są fachowcy a nie naciągacze, którzy za moje pieniądze i na mojej reni się będę uczyć?
Zaznaczam, że preferuje okolice Warszawy.

Pozdro
ik

Offline Dekur

warsztat
« Odpowiedź #5 dnia: 08 Kwietnia, 2005, 12:16:59 »
Taki renomowany autoryzowany serwis i tuner Renault to Jaszpol Sport - ale to jest w Lodzi...  moze tam pytaj gdzie jest dobrze?
40 KB pamięci to wartość wystarczająca do wszystkich zastosowań, teraz i w przyszłości - Bill Gates, 1983

640 KM mocy to wartość wystarczająca do niektórych zastosowań, przez najbliższy kwartał - Bill Dekur, 2004

renault megane 1.9 dCi problem
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Kwietnia, 2005, 22:24:16 »
cześć,

No i wydało się skąd te problemy. Po pierwsze twierdzenie wszystkich mechaników ze z uszkodzonym katalizatorem można jeździć to brednie, albo rzeczywiście wogóle wyrzucić albo jak najszybciej wymienić na nowy. Moja turbina przez uszkodzony katalizator dosłownie się stopiła. Katalizator był zatkany i spaliny ni emaiły ujścia, temperatura ciągle byłą wysoka i całą turbinę szlag trafił.
Dzisiaj mi założyli nową, mam też nowy katalizator i autko od razu inaczej gada. Cały silnik inaczej pracuje.
Co do przymulania niestety nadal występuje, już mniej, ale teraz to chyba wina ukłądu przeniesienia napędu. Chłopaki jak wymieniali turibnę powiedziali ze jest jakiś wyciuek od korbowodu. Jeszcze się temu nie przyglądnołem, ale ostatnio moja dziewczyna uczy się jeździć i strasznie cierpi megi. Żabki i inne niekontrolowane manewry na pewno mają w tym udział. Tak mi się wydaje ze przy włożeniu biegu jest taki luz w skrzyni a raczej w przeniesieniu napędu.

Podsumuwując. Nie pojadę już z żadną poważną sprawą do ASO - barany się wogóle nie znają i interesuje ich jedynie wystawienie faktury - najlepiej na firmę.
Jak się coś psuje należy jak najszybciej naprawić - profilaktyka jest znacznie tańsza.

Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł co moze być z tym korbowodem to prosze i info.

ik

renault megane 1.9 dCi problem
« Odpowiedź #7 dnia: 04 Maja, 2005, 17:27:29 »
Jestem z Aleskandrowa Łódzkiego i moge Ci doradzic... jesli by sie cos dzialo, jedz do JASZPOLU w Łodzi... POZDRO
I wszędzie gdzie bym nie był, i nie wiadomo co zdobył, nigdy nie zapominam o tym co naprawdę mam zrobić"