TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Zafira 2,0dti ?

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zafira 2,0dti ?
« dnia: 21 Października, 2008, 21:37:41 »
witam
Pojechałem obejrzeć Tourana /ładny skubany 2,0tdi i cholernir drogi za drogi / a zawiesiłem oko na Zafirze 2,0DTI 100 km i bardzo mi sie spodobała /rownież cena w porownaniu z poprzednikiem /
Poczytałem trochę o  2,0DTI i szczerze mam mieszane uczucia .
Rocznik 2001/2002  przebieg 128kkm jak na moje jest orginał , wszelkie dokumenty , naklejki i dodatkowe papiery / tuw/ wskazują na orginał pojazd bez znaków zużycia  wyposażenie solidne na moje oko perełka z tego rocznika ale kosztowna znalazłem w tej cenie 2003/2004 .praca silnika w/g mnie b.dobra choć porównanie mam do 2,0HDi /jestem zadowolony 204kkm i bez awaryjny-prawie- / głośność na zewnątrz znośna w porównaniu z Hdi w środku wydaje mi się wyższa, ciąg z dołu słaby .
Piszecie że paliwożerny i i zaworki na pompie padaja proszę o szczegóły ,koszty napraw  i powody ,czyli jak się tego ustrzec .
I pytanie zasadnicze czy warto się w to pchać rocznik i model ? :
http://www.allegro.pl/item456195018_opel_zafira_2_0_dti_101km_2001r_bordowy_metalic.html
ale cena 27kk  ?
mam pytanie do Piro czy można z tym silnikiem coś zrobić aby żwawiej pracował i lepiej ciągnął z dołu bez pogorszenia awaryjności ? i le by z tego wyszło przyjemności z jazdy .
« Ostatnia zmiana: 21 Października, 2008, 21:46:29 wysłana przez krzychu220169 »



Offline dssn

  • *****
  • 559
    • http://www.terpior.prv.pl
Odp: Zafira 2,0dti ?
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Października, 2008, 15:40:22 »
Cena jaka ja tam widze to 22kk :) nie 27, przebieg standardowy dla sprowadzanych aut czyli 150tys km :) na to bym nie patrzyl, generalnie jak auto nie kombinowane to ten silnik przynajmniej u mnie nie sprawial zadnych problemow, czpiem na 120 KM lekko powinno wyjsc i juz to troche bedzie jezdzic. Mi sie zafiry nie podobaja, ale jak sie domyslam ma to byc auto nie do podobania sie tylko jezdzenia :)
to moja opinia, wiem ze inni maja gorsze/lepsze o silnikach opla 2,0 DTL/DTH i o samych oplach :D dla rownowagi moze sie wypowiedza :)

Ps. Pira porwali ruscy ukraincy chyba :)
« Ostatnia zmiana: 22 Października, 2008, 15:42:17 wysłana przez dssn »
O

Odp: Zafira 2,0dti ?
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Października, 2008, 18:11:09 »
tak zgadza się link jest "demonstarcyjny " dałem go na wzór jako kolor i model .
wiem że przebiegi sa robione na zamowienie ale jechałem wózkiem i oglądałem go na wskroś może " musi" być org.
I mam zasadnicze pytanie do Pira czy można mienić w sofcie układ tak aby lepiej zbierała z dołu .
porównywałem wykresy 1,9tdi 2,0Dti 2,0HDi , z tych wykresów jednoznacznie wynika że TDi najszybciej zbiera zdołu i dość długo kręci moment DTi  ma najwyżej postawioną poprzeczkę obr. silnika względem momentu i to chciałbym najbardziej poprawić ciekaw jestem czy sprzęgło dało by radę takim manewrom , napewno potrzebny byłby rozsadek przy eksploatacji .
A tak prawde powiedziawszy TDi 1,9 ma b.ciekawy przebieg krzywej momentu zamontowana musi być zgrabna turbina .
Ciekawe co powie Prio jak zwieje ruskim ukraincom " wody"!!!

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Zafira 2,0dti ?
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Października, 2008, 11:36:16 »
1.9TDI lepiej zbiera z dołu bo to klasyczny 8V... DTI ma 16-to zaworową głowicę co sprawia iż jest "wydajniejszy" w wyższych przedziałach obrotowych - ale i też wszystkie max wartości (mocy i momentu) ma przeniesione wyżej... Popatrz sobie na parametry silników 8V i 16V...
W 16-tkach jeszcze bez turbo do pewnego momentu prawie nic się nie dzieje... Dopiero po przekroczeniu jakiejś tam magicznej bariery auto dostaje strzała...
Najlepszy przykład mam u siebie: 406-tka 2.0 HDI 90KM i 307-ka 2.0HDI 16V 136KM... 90-tka pracuje miękko i ciągnie od samego dołu - na upartego można od 1000-1200 obr przyspieszać... Żadnej turbodziury czy innych niekorzystnych zjawisk...
2.0HDI 16V w zakresie 1300-1900 obr praktycznie nie istnieje... A poniżej 1500 nie trudno o zaduszenie silnika... Od 2 tyś obr zaczyna się coś dziać do 2500... później mały lag i taki strzał że opony zaczynają miuńczeć... I tak piłuje do 5 tyś obr... W zwykłej 90-tce pow 4 tyś obr turbiny już nie czuć... podczas gdy w 16-tce ta rwie aż do czerwonego pola...

Odp: Zafira 2,0dti ?
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Października, 2008, 12:26:28 »
tak jak piszesz 90km przejechałem 200kkm i do końca zbierał bez problemu ale prawde powiedziawszy 4tys/obr to nigdy nie miałem przy 175km kiosk miał ok 3,5-3,7 nie wiem dokładnie bo lukałem co sie dzieje na drodze .
Ciekaw jestem jak będzie z 2,0DTi i czy się da coś zrobić z tym słabym dołem za pomocą modyfikacji  czekam na Pira az wróci z wojaży