TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Passat B4 1.9TDI i szarpanie na 3,4,5 biegu od 1300 do 2400 obrotów

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Passat B4 1.9TDI i szarpanie na 3,4,5 biegu od 1300 do 2400 obrotów
« dnia: 22 Października, 2008, 09:58:50 »
Witam, wiem, że już wiele razy była o tym mowa i zaznaczam, że przestudiowałem te wszystkie posty. Byłem także u pompiarza i on po płukaniu pompy paliwa stwierdził, że pompa jest do wymiany. Jakoś nie uśmiech mi się wywalać tyle kasy na drugą pompę nie mając tak na prawdę 100% pewności co do jej uszkodzenia. Teraz trochę o objawach:

Silnik pracuje równo na biegu jałowym (nie stwierdziłem wahań obrotów na VAG'u), przy ruszaniu jest ok, 1-dynka i 2-jka raczej ok. Przy 3-ce zaczynają się pojawiać szarpania, czuć to w całym samochodzie. Na 4-ce i 5-tce jest najgorzej - szarpania przenoszą się na kierownicę. Samochód mam od roku i przez ten rok z obserwacji zauważyłem, że samo szarpanie raz się pojawia w danym przedziale obrotów, a raz nie - jest to sprawa losowa. Wcześniej drgania występowały do 1700 obrotów, a teraz przeważnie powyżej. Czy jest to objaw wskazujący na awarię pompy? Będąc u mechanika polecono mi sprawdzić przeguby wewnętrzne, bo to one mogą powodować takie szarpania oraz wymianę poduszek pod silnikiem (wymieniłem poduszki niestety bez efektu poprawy). Co jeszcze mogę zrobić? Czy nastawnik pompy można wykręcić bez wyciągania pompy i jej ponownej regulacji? Jak dokładnie sprawdzić wahania dawki paliwa w momencie wystąpienia tych szarpnięć, albo jak w 100% wykluczyć lub potwierdzić wadliwe działanie pompy wtryskowej?

Silnik 1Z 1.9TDI 110KM przebieg 305000 km
« Ostatnia zmiana: 06 Stycznia, 2009, 10:01:20 wysłana przez Szara Eminencja »



Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Passat B4 1.9TDI i szarpanie na 3,4,5 biegu od 1300 do 2400 obrotów
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Października, 2008, 10:59:15 »
Dziwne... Wskazywałoby to na awarię nastawnika pompy... Ale... mogą to też być niedomagania układu paliwowego... Podczas przyspieszania jest duże zapotrzebowanie na ON i coś tam się nie wyrabia z podawaniem - może przypchany filtr, może sitko ssawne w zbiorniku paliwa... Bo wnioskuję ż jak juz wyrównasz prędkość i obroty to owe szarpanie znika(?)...
Ja miałem podobnie w Peugeocie z tym że u mnie szarpanie zaczynało się przy próbie ustabilizowania obrotów i prędkości... Jak przyspieszaem to silnik pracował bez zarzutów...
Przyczyną był walnięty EGR...

Odp: Passat B4 1.9TDI i szarpanie na 3,4,5 biegu od 1300 do 2400 obrotów
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Października, 2008, 11:19:29 »
Różnie z tym jest. Szarpie przy przyspieszaniu ale nie zawsze czasami po kilku depnięciach w pedał gazu przestaje, a czasami trzeba bardzo powoli wchodzić na obroty. Zdarza się też i tak, że ten objaw w ogóle nie występuje. jeszcze 2 miesiące temu były to lekkie szarpania, a teraz na 4-tym i 5-tym biegu dość energicznie bije w kierownicę. Dziwne jest to, że VAG nie wykazuje żadnych usterek, a pompiarz stwierdził, że on by jeździł tak, jak jest. Filtr paliwa i powietrza wymieniony, ON z Orlenu (pełny bak), nie pojawiają się pęcherzyki powietrza w przewodach paliwowych. Mało tego, nie zauważyłem jakiś odchyleń przy przyspieszaniu na luzie. Te objawy występują tylko podczas jazdy - przeważnie pod górkę. I jeszcze jedno, podobny objaw występuje przy zwalnianiu pedału gazu - kilka szarpnięć. Przy wyrównaniu obrotów szarpie dalej. Muszę odpuścić gaz i powolutku przyspieszać. Jak "coś" zaskoczy, to mogę bez problemu docisnąć pedał mocniej bez szarpania.

Offline Marco

  • ***
  • 259
  • Golf III TDI 1Z
Odp: Passat B4 1.9TDI i szarpanie na 3,4,5 biegu od 1300 do 2400 obrotów
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Października, 2008, 14:12:16 »
Miałem kiedyś bardzo podobne objawy. Szarpanie podczas przyspieszania w przedziale 1500 - 2200 obr z tym że jak wcisnąłem mocniej gaz przy niskich obrotach (co nie jest przyjemne dla samego silnika) szarpanie znikało, następnie ponownie pojawiało sie przy hamowaniu silnikiem w okolicach 1500obr. Zaznaczam że na 1 i 2 biegu szarpanie nie było wyczuwalne, najbardziej intensywne było na 5 biegu podczas jazdy pod obciążeniem lub pod górkę. Vag nie pokazywał żadnych błedów. Po wymianie nastawnika na zregenerowany (wyczyszczenie z opiłków metalu w okolicach cewki) problem całkowicie ustąpił.  :)

Pozdrawiam
GOLF III TDI 1Z

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Passat B4 1.9TDI i szarpanie na 3,4,5 biegu od 1300 do 2400 obrotów
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Października, 2008, 15:40:45 »
Może to faktycznie ten nastawnik...
Jak by co to daj na maila znać deltabox3@wp.pl i prześlę ci instrukcję wraz ze zdjeciami jak krok po kroku wyczyścić nastawnik...

Swoją drogą pytanie do admina:
Mógłbym to wrzucić na stronę do pobierania dla wszystkich ale nie wiem jak...

Odp: Passat B4 1.9TDI i szarpanie na 3,4,5 biegu od 1300 do 2400 obrotów
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Października, 2008, 12:55:27 »
A więc tak. Wczoraj rozebrałem nastawnik pompy i go wyczyściłem. Ilość opiłków była znacząca. Lecz po wyczyszczeniu miałem duże problemy z poprawnym zamontowaniem nastawnika. Silnik niby pracował normalnie, ale z wydechu walił biały dym - pomyślałem, że kupa i mam autko unieruchomione. Byłem pewien, że sam nastawnik poprawnie złożyłem i nie chciało mi się go jeszcze raz rozbierać. Dzisiaj od ranka ponowna walka z poprawnym ułożeniem nastawnika na pompie i po jakiś 3h operacja się powiodła. Silnik przestał dymić na biało, poustawiałem dawki w/g poprzednich wskazań VAG'a i po dokładnym skręceniu wszystkiego do kupy przyszła pora na testy na trasie ...... Wrażenia? SUPER!!! Od zakupu tego passacika, to autko jeszcze nigdy tak dobrze nie jeździło! Zero szarpań, dobre przyspieszenie itp. Jednym słowem SUPER. Choć jeszcze potrafi puścić czarnego dymka przy 4000 obrotów, to sądzę, że sporo badziewia dostało się do turbo i ten efekt ustąpi za kilkaset kilometrów.

Piasek - Wielkie dzięki za instrukcję odnośnie czyszczenia nastawnika, gdyby nie ona, to musiałbym znowu wywalić kupę kasy nie będąc pewnym efektów. Pozdro.

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Passat B4 1.9TDI i szarpanie na 3,4,5 biegu od 1300 do 2400 obrotów
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Października, 2008, 09:52:02 »
Choć jeszcze potrafi puścić czarnego dymka przy 4000 obrotów
Człowieku - to diesel.... stary diesel bez filtra cząstek stałych i przy takich obrotach i butowaniu każdy będzie dymił jak Batory z kotła... W tej materii nic się nie zmieni.
Piasek - Wielkie dzięki za instrukcję odnośnie czyszczenia nastawnika, gdyby nie ona, to musiałbym znowu wywalić kupę kasy nie będąc pewnym efektów. Pozdro.
No ja też się cieszę że to pomogło ;)

Odp: Passat B4 1.9TDI i szarpanie na 3,4,5 biegu od 1300 do 2400 obrotów
« Odpowiedź #7 dnia: 23 Listopada, 2008, 16:36:33 »
Witam ponownie. Pojawiły się ujemne temperatury i pojawił się nowy problem. Autko ciężko zapala - trzeba trochę kręcić. Jak zapali, to z rury wylatuje biały dym, obroty podchodzą pod 940obr/min i silnik pracuje nierówno. Jak się rozgrzeje to wszystko wraca do normy i jest ok. Wiem, że powodem mogą być świece ale to nie powodowałoby kopcenia na biało i nierównej pracy silnika. Czy poprzez demontaż i montaż nastawnika dawki mógł się zmienić kąt wyprzedzenia? Co jeszcze mogło paść?

Ps. W poprzednim roku żadnych problemów nie miałem, a przejechałem tylko 15tys km.

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Passat B4 1.9TDI i szarpanie na 3,4,5 biegu od 1300 do 2400 obrotów
« Odpowiedź #8 dnia: 24 Listopada, 2008, 16:23:59 »
Być może problem tkwi w prawidłowych wartościach ustawień pompy, dawek rozruchowych itp... Sprawdź VAG`iem...
Sprawdź świece żarowe i te odpowiedzialne za grzanie cieczy przy głowicy - może coś nie działa...

Odp: Passat B4 1.9TDI i szarpanie na 3,4,5 biegu od 1300 do 2400 obrotów
« Odpowiedź #9 dnia: 19 Grudnia, 2008, 18:53:24 »
Sprawdz dawke paliwa i statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku...
TDI_quattro

Odp: Passat B4 1.9TDI i szarpanie na 3,4,5 biegu od 1300 do 2400 obrotów
« Odpowiedź #10 dnia: 04 Stycznia, 2009, 12:51:07 »
Witam jeszcze raz. Sprawdziłem świece jak jeszcze było cieplej ale jak przyszło -10 w nocy to miałem już dość i pojechałem do znajomego. Sprawdził wszystko na kompie i okazało się, że to nie w tym tkwi problem. A przyczyna była najprostsza z możliwych - spalone dwa bezpieczniki 50A od świec żarowych i od podgrzewania wody. Po ich wymianie wszystko gra na tip top. Dzięki za porady.