TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Mitsubishi TD

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Mitsubishi TD
« dnia: 23 Października, 2008, 11:09:36 »
sprawa dotyczy carismy z 1,9TD (silnik made in france)
ostatnio zauwazylem, ze jest znaczacy spadek mocy - gorsze przyspieszenia itd.
Tak jakby turbina sie nie zalaczala. Ale nie zawsze, czasem nie ma tego doplywu mocy w ogole, czasem pojawi sie przy 2600 obrotach.
(kiedys stabilny przyrost mocy byl od 2000)

Jednoczesnie jazda z predkoscia, ktora wymaga obrotow powyzej 2.5k sprawia, ze paliwo gdzies znika.
Doslownie, potrafi na odcinku 1km (przy 3k obrotow) spalic tyle co normalnie spala na odcinku 35 kilometrow.

Przy spokojnej jezdzie po miescie spala 5.6l na setke. Przy w miare szybkiej po autostradzie spala chyba z 300l.

Czy to znak by wymienic/regenerowac turbo? Czy tylko turbo? czy uwalone turbo moze miec tak traumatyczny wplyw na ilosc pozeranego paliwa?

Pozdrawiam.



Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Mitsubishi TD
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Października, 2008, 11:45:20 »
No francuska myśl techniczna do paliwożernych nigdy się nie zaliczała także warto byłoby się przyjrzeć EGR`owi i jeżeli masz możliwość samej turbinie. Nie wiem czy ona jest VNT ale to moze być przyczyną braku mocy - przeładowanie i not lauf...
Odnośnie paliwa to nie sugeruj sie ani wskazaniami komputera pokładowego ani wskaźnikiem poziomu paliwa w zbiorniku... Jedno i drugie potrafi nieźle oszukać... Jedyny miarodajny wskaźnik spalania to dystrybutor i liczba przejechanych kilometrów...
Natomiast jeżeli już to zrobiłeś i faktycznie przy ostrzejszej jeździe duuużo pali to sprawdź najpierw wszystkie przewody paliwowe od zbiornika do pompy. Być może któryś pękł i podczas zwiększonego ciśnienia w układzie wywala paliwo w biegu... A na postoju jest na tyle szczelny że nie kapie - i tego nie widać... Ta metoda nic nie kosztuje a pozwoli wyeliminować jedną z możliwych przyczyn znikania paliwa... Kasę na warsztat zawsze zdążysz wydać...