TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Master DCI - opinie

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline promax

  • *****
  • 555
Master DCI - opinie
« dnia: 04 Listopada, 2008, 20:40:59 »
Interesuje mnie opinia o silniku 2.5 DCI w Masterze
Ew wersji 2.2 DCI lub 2.8 DTi
Spalanie i inne koszta eksplatacyjne
Jakie efekty daje ecochip made by V-tech ?


Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Master DCI - opinie
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Listopada, 2008, 22:44:14 »
2.2 DCI mieliśmy w Traffic`u i mogę o nim pisać w samych superlatywach... Z resztą kiedyś już pisałem... Mało pali (pusto ok 6 litrów w trasie) do tego jest żwawy i mocny... Niestety nasz się usmażył... Ale prawdopodobnie został zamęczony pod lawetą...
A odnośnie EKO-Chipa made by V-Tech to poszukaj w archiwum... Kojarzę wątek w którym sam Piro pisał o tym urządzeniu i ogólne przesłanie było takie iż nie warto tego montować do małych samochodów (silników) bo oszczędności są niewielkie... Generalnym założeniem było przeznaczenie tych urządzeń do TIR`ów, gdzie 5-7-10% oszczędności paliwa to 1.5 do 4 litrów na każde 100km a to przy przebiegach jakie robią te samochody duża oszczędność w skali całego okresu eksploatacji ciągnika siodłowego...
W "osobówce" urwiesz co najwyżej parę setek co sprawi że w skali całego zbiornika przejedziesz możne z 50km więcej... Gra nie warta świeczki... Poza tym urządzenie to największą efektywność uzyskuje przy długich jednostajnych odcinkach (czyli np jazda autostradowa na tempomacie), wówczas możliwe są do uzyskania oszczędności 2 cyfrowe... Jazda po naszych polskich duktach, ciągłe przyspieszanie i zwalnianie sprawia iż oszczędności są zaledwie kilkuprocentowe... No ale są - i to jest fakt niezaprzeczalny...

Offline promax

  • *****
  • 555
Odp: Master DCI - opinie
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Listopada, 2008, 22:53:57 »
Dzięki Piasek,rozumie że nawet jeśli oszczędność sięgałaby 0,7 -1l to gra nie jest warta świeczki
Wracając do tematu akurat o 2.2 czytałem nieciekawe recenzje,ale wiadomo ,są Piotry i ...Pawły też których nawet poczciwy 1Z w 93 roku razi archaizmem ;)
Interesuje mnie ewentualnie spalanie tej motorowni w takiej budzie
Może ktoś podzieli sie doświaczeniem z posiadania Mastera 2.2 DCi
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Master DCI - opinie
« Odpowiedź #3 dnia: 06 Listopada, 2008, 23:09:06 »
Wydaje mi isę że 2.2 DCI w Masterze to porażka... Master to kawał samochodu i ten silnik będzie miał problemy z dźwiganiem tego auta (a auto przecież jeszcze ładunek wiezie...) Weź większy silnik a jak nie masz zaufania do DCI (bo to niestety loteria) to poszukaj w wersjach ze starym turbodieslem lub w ogóle wolnossące... Szału tym nie zrobisz ale trwały będzie a co najważniejsze - za podobne pieniądze kupisz Mastera 3 lata młodszego (niż np LT czy Sprinter)

Offline promax

  • *****
  • 555
Odp: Master DCI - opinie
« Odpowiedź #4 dnia: 07 Listopada, 2008, 07:15:30 »
Prawde mówiac wolałbym LTka czy Sprinterka ale...
Niestety są zbyt niskie w środku,potrzebuje conajmniej 2m ,a Master H3 ma 2.10 m wysokości i to mnie ratuje,mam w tej chwili H2 ale niestety 1.89 mnie zabija i nie wystarcza
A wersja 2,5 D mułem jest ale jeździ :) choć jak na wolnossaka pali dość sporo ,ok 10-11 l
Zastanawiam się nad 2.8 DTi ,tylko obawiam się że będzie palić jeszcze więcej,stąd pytania o DCi
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Master DCI - opinie
« Odpowiedź #5 dnia: 07 Listopada, 2008, 08:23:34 »
Nie sądzę aby 2.8DTI palił więcej... Przypuszczam iż w 10-ciu będzie się mieścił bez problemów... Nasz Traffic średnio sobie 7-mkę łykał np na cąłej trasie do Belgii i z powrotem. W tamtą z lawetą pustą, a z powrotem z T4-ką na niej... I to tak w okolicach 110km/h się leciało...
Najlepszy przykład mam na T4-kach... Skrzyniowy z motorem 2.4D pali średnio w okolicach 8-miu litrów na setkę, mój 2.5TDI 102KM - 7-7.5 L/100km... A w trasie do 6.5 bez problemu schodzi... Oczywiście jak nie jedzie pod wiatr :)