TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

[OT] do praktykow - co powiecie o...

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline gajos

  • *
  • 40
  • nikt nie spodziewa sie hiszpanskiej inkwizycji!
[OT] do praktykow - co powiecie o...
« dnia: 09 Listopada, 2008, 17:24:41 »
Czesc,
Aktualnie stoje przed zmiana auta. Dotychczas glownie jezdzilem Corolla (ostatni model w hatchbacku) i Focusem II (rowniez hatchback). Rowniez (ale to kilka dni z wypozyczalni) Astra III.

Stoje przed wyborem:
Focus kombi
Astra kombi
Megane kombi (to raczej wykluczam chyba ze auto wzbudzi powszechna aprobate).

Focus dotychczas dobrze mi sie prowadzil choc... wykonczenie dramatyczne... Silnik 1.8 TDCi 115KM DUZO palil. Corolla na baku (pojemnosc chyba identyczna w obu przypadkach - ~55l) w trasie (przy 2.5k obrotow) robilem 900km. Focusem 650-700km. Wiec ekonomiczny nie jest i dodatkowo fatalne wykonczenie... (mowie caly czas o Focus II - nie wiem jak jest z III).
Astra - nie pasuje mi uklad wspomagania kierownicy... Jakos tak... zbyt lekko pracuje, w sensie ze kierownica zbyt swobodnie sie kreci bez wzgledu na predkosc auta. Co prawda po jakims czasie przestalo mi to przeszkadzac ale mimo mam przez to wrazenie duzej "nerwowosci" auta. Jednak wykonczenie Astry znacznie lepsze, lepsze wyposazenie w tych pieniadzach co Ford no i silniki mocniejsze - zarowno diesel jak i benzyniak (ale to kolejna kwestia).

Jesli ktos z Was jezdzil ktoryms ze wspomnianych aut (aktualnym modelem, kombi) i moze podzielic sie wrazeniami to bede wdzieczny. 15 minut jazdy probnej nic mi nie powie. Na chwile obecna z niechecia ;-) sklaniam sie ku Focusowi - dobrze mi sie prowadzil, pewniejszy na drodze od Corolli (moim zdaniem).


Kolejna rzecz: korci mnie benzynka. Oczywiscie umowie sie na jazdy probne jednym i drugim autem w obu konfiguracjach silnikowych, chocby zeby ich posluchac.
Jezdzac Astra III mialem tam benzyne 1.6. Moja Corolla i Foka to diesle (tutaj silnik D4D znacznie bardziej mi odpowiadal ze wzgledu na dynamike i spalanie - oczywiscie znacznie mniejszy silnik niz fordowski wiec i moc i osiagi nizsze ale...). No i prawde mowiac korci mnie opcja mocniejsza :D Tutaj wygrywa Opel - zarowno diesel jak i benzyna sa mocniejsze niz w Fordzie.
Co powiecie? Co wybrac? Ktore auto lepiej trzyma sie drogi? Wole kupic maly, sprawny i bezpieczny dwuslad niz 300 konny czteroslad.


Pzdr.
gajos
                                                      [zmiana pracy = zmiana auta]

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: [OT] do praktykow - co powiecie o...
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Listopada, 2008, 12:05:50 »
1.8TDCI dużo pali:)
Zaajomy miał podobny problem w kombi... 8-9 litrów przy spokojnej jeździe... ASO rozłożyło ręce, podobnie 2 szpeców z zakresu elektronicznej diagnostyki silnika... Wszystko OK a auto chleje... Rozwiązanie było tak prozaiczne że aż śmieszne... FILTR POWIETRZA.... zanieczyszczony filtr powietrza... Te silniki tak mają że jeżeli zauważasz że autko zaczyna powoli palić więcej niż ostatnio to zasyfiał filtr powietrza i w ten sposób o tym sygnalizuje... Nie wiem z czym to ma zwiazek... Może pojawiają się jakieś błędne odczyty z przepływki i dalej idzie już łańcuszek nieporządanych efektów... Wymieniliśmy filtr powietrza (a na oko nie był taki brudny) i ... spalanie spadło o 3 litry od razu...
Silniki diesla u Opla - zwłaszcza te najnowsze (1.9 CDTI 150KM) to prawdziwe rakiety... Z trwałością też nie najgorzej... W zaprzyjaźnionej firmie mają taki w Vectrze GTS i to od nowego na chipie 180KM, nikt tego nie oszczędza i jak na razie ponad 100 tyś km zrobił (w rok czasu) i jeszcze się nie rozleciał ;) Kumple z Belgii przytargali najnowszą Zafirę z tym motorem (2006r i 178 tyś km przebiegu) no i silniczek cyka bez zarzutów także można powiedzieć że to dobre jednostki...
Renault i DCI... No z tym bywa różnie... Ogólnie ludzie psiocza na te silniki... i to nie ma regóły kiedy. Ale w większości to są niestety skutki naszego paliwa... Mieliśmy z Francji egzemplarze co miały ponad 220 tyś km nabite i śmigały... Dostały polskiej ropki (nawet tej z markowych stacji) i po 40 tyś km zaczynały się dziać cuda z układem wtryskowym... Znajomy miał nówkę Kangura z polskiego salony (1.5 DCI) i to przebiegu coś koło 200 tyś km jaki ma obecnie 3x wymieniał w ASO kpl zasilania (wtryskiwacze+pompa). Pierwszy raz poszło na gwarancji, kolejne 2 niestety juz nie... Obecnie ma chyba 4-ty kpl wyjęty z anglika...
Focus ma świetny układ jezdny, silniki też są twarde. Opel - dobre motory no i z tego co piszesz to lepsze wykończenie... Ja bym proponował wybrać coś z tych dwóch...