TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

problem z temperatura silnika i ogrzewaniem 1.9 TDI PD AJM

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

problem z temperatura silnika i ogrzewaniem 1.9 TDI PD AJM
« dnia: 27 Listopada, 2008, 19:56:03 »
Witam wszystkich. Mam powazny problem. Moje Audi A6 1.9 TDI (pompowtryski) 2001r. dziwnie sie zachowuje a mianowicie: Po odpaleniu zimnego silnika na postoju auto lapie normalnie 90st. i z nadmuchow leci cieple powietrze po wlaczeniu ogrzewania czyli wszystko normalnie. Auto stalo odpalone przez godzine i nic sie nie dzialo. Po wyjechaniu na droge zaraz po przejechaniu kilku kilometrow w dosc zwawym tempie, temp. silnika  zaczyna rosnac do 100 a czasem nawet 105 st. i w srodku przestaje leciec cieple powietrze. Po zwolnieniu i jezdzie tak do ok 2000 tys rpm temp. wraca do normy czyli ok 90st. i znowu zaczyna leciec cieple powietrze w kabinie. Przy jezdzie w korkach jest wszystko normalnie. Dodatkowa ciekawostka: po wyjeciu termostatu silnik ma temperature ok 60-70st. przez caly czas a cieple powietrze leci w zaleznosci od stylu jazdy; czyli jak dodam wiecej gazu to zaczyna leciec chlodne jak puszcze to znow cieple itd... W aucie zostaly sprawdzone nast rzeczy: pompa wody, termostat, chlodnica ,wiskoza ,przeczyszczony uklad chlodzenia, sprawdzona droznosc wszystkich wezy. Nie ma sladow wody w oleju czy tez oleju w plynie chlodniczym, auto nie kopci, ma normalna moc, odpala bez problemu. Prosze o pomoc fachowcow, czyzby uszczelka pod glowica lub glowica? prosze o ewentulane porady, z gory dziekuje i pozdrawiam

« Ostatnia zmiana: 27 Listopada, 2008, 21:14:16 wysłana przez masa77 »



Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: problem z temperatura silnika i ogrzewaniem 1.9 TDI PD AJM
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Listopada, 2008, 22:50:19 »
Ja bym obstawiał dmuchniętą uszczelkę...
Typowy objaw w PD 115KM... Jak mu wstawiasz to gazami spalinowymi zapowietrza układ nagrzewania, jak odpuszczasz następuje samoczynne odpowietrzenie się, gorący płyn dostaje się do nagrzewnicy, zaczyna działać ogrzewanie... W tych silnikach objawia się to tak łagodnie że jak mu nie butujesz to można całe lata jeździć z walniętą uszczelą i o niej nie wiedzieć... Dowiesz się dopiero jak przyciśniesz gdzieś na trasie i w 5 sek braknie skali na wskaźniku temperatury...

Odp: problem z temperatura silnika i ogrzewaniem 1.9 TDI PD AJM
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Listopada, 2008, 12:49:37 »
Dzieki, tez sie obawiam, ze to uszczelka a bardziej, ze moze glowica pekla, czy moze byc taka mozliwosc? Tak, czy inaczej trzeba rozebrac i zobaczyc w czym problem :( , chyba, ze cos powazniejszego... pozdrawiam

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: problem z temperatura silnika i ogrzewaniem 1.9 TDI PD AJM
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Listopada, 2008, 17:57:47 »
Nie spotkałem się z pękniętą głowicą w tym silniku... Natomiast walnięta uszczelka to bolączka każdego Sharana, Alhambry i Galaxy... Momentalnie się gotuje pod obciążeniem... Silniki te montowane np w Passatach latają z walniętą uszczelą całe lata i nic nie wskazuje na to że coś go tam boli... Nic do czasu podpięcia lawety...
Mieliśmy taki przypadek nawet że auto do Belgii z pustą lawetą szło, 100-120 na autostradach i kompletnie nic się nie działo... W Belgii załadowaliśmy na lawetę maleńką Corsinę i po pierwszych 50km silnik aż śmierdział od temperatury a wskaźnik mało kołka podporowego przy 130 stopniach nie wypchnął... ;) Płyn z układu chłodzenia dosłownie w 10 sek wywala wszystkimi możliwymi otworami. Odpięliśmy lawetę i z prędkością 150-160km/h Passacik wrócił do Polski bez żadnych ceregieli... Nie wiem czy to zasługa tak wydajnego układu chłodzenia czy też po prostu wysokiego stopnia sprawności silnika że bez obciążenia po prostu nie sposób go zagotować...
Passatem jeździ kumpel... Do tej pory nie zrobił tej uszczelki bo po prostu nic się nie dzieje...
Winę za to ponoszą chyba fabrycznie montowane wadliwe w jakimś stopniu termostaty, które po kilku latach przycinają sie na zamkniętym i "robią robotę"... Mamy też jednego Sharana który w chwili ściągnięcia miał 150 tyś km z ks. serwisową i pierwsze po przyjeździe do Polski wymieniony został termostat na nowy. Do tej pory auto gania 3x w miesiącu aż pod Francję z ludźmi i przyczepką tobołów lub lawetą jak trzeba i kompletnie nic mu się nie dzieje... A w okolicach Frankfurtu nad Menem góry są niezłe... Z tego co pamiętam pod 300 tyś km ma najechane i ani razu zwoda nie odstawił z gotowaniem czy wywalaniem wody...
« Ostatnia zmiana: 29 Listopada, 2008, 18:00:22 wysłana przez Piasek »

Odp: problem z temperatura silnika i ogrzewaniem 1.9 TDI PD AJM
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Listopada, 2008, 18:42:59 »
Ciekawe historie...:) Jezeli to uszczelka to chyba jednak zdecyduje sie na jej wymiane, bo przydaloby sie ogrzewanie w okresie zimowym no i jazda z wyjetym termostatem tez chyba nie jest zbyt zalecana...pozdrawiam raz jeszcze

Odp: problem z temperatura silnika i ogrzewaniem 1.9 TDI PD AJM
« Odpowiedź #5 dnia: 30 Listopada, 2008, 10:54:41 »
Cześć. Mam Alhambrę 1.9 TDi PD silnik AUY 2001. Mam te same objawy co kolega od Audi, też wymieniłem termostat i nic nie pomogło, ale dodatkowo u mnie chłodnica jest wiecznie zimna, wentylatory się nie włączają. Samochód stal u poprzednika kilka miesięcy na dworze (turbina mu padła) zalany wodą wiec stwierdziłem, że może coś przytkało chłodnice. U mnie też nie było śladów oleju w wodzie ani wody w oleju, wczoraj więc spuściłem płyn i nalałem środka do czyszczenia układów chłodzących i rzeczywiście syfu, kawałków rdzy i rdzawego błota było mnóstwo. Zalałem układ z powrotem płynem najpierw zapełniając chłodnice, dopiero potem zapiałem przewody gumowe do bloku i do chłodnicy, dolałem do stanu, zagrzałem samochód i wszystko wyglądało ok, ale po próbie na autostradzie znowu się zagotował i jednocześnie przestał nagrzewać wnętrze samochodu. Chłodnica jest ciągle zimna, mimo że przewód od dołu bloku tu gdzie termostat jest gorący tak samo jak górny. Żeby tego było mało, prawdopodobnie spaliłem tą dodatkową pompkę wodną bo nie wiedziałem że ona zawsze chodzi jeszcze 2-3 minuty po wyłączeniu silnika wiec spuszczając wodę zakręciłem 3 sekundy rozrusznikiem. Efekt taki że jej już nie slyszę. Mogla pasc od tego że poszla na sucho? Czy jest jakaś inna możliwość, typu jedna z nagrzewnic cieknie ( szyby straszne parują jak ogrzewanie chodzi) albo ten dogrzewacz nie działa i zapowietrza układ, czy mam jeszcze puścić go bez termostatu i zobaczyć co z tą chłodnicą, czy to wszystko strata czasu, dać za wygraną i oddać go do warsztatu na wymianę uszczelki?

Odp: problem z temperatura silnika i ogrzewaniem 1.9 TDI PD AJM
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Grudnia, 2008, 21:27:44 »
Masa 77. Odpowiedz co dalej z tą temperaturą, bo mam podobny problem.
Pozdrawiam.

Odp: problem z temperatura silnika i ogrzewaniem 1.9 TDI PD AJM
« Odpowiedź #7 dnia: 03 Grudnia, 2008, 21:58:29 »
Witam. narazie stoje w miejscu. Ja mieszkam w Irlandii a tu miejscowi "fachowcy" w warsztatach maja bardzo duzo roboty, wiec musze czekac na wolny termin :(.  Narazie jezdze bez termostatu, wskaznik temperatury wogole nie rusza z 60st. a w srodku zimno. Poza tym auto jezdzi normalnie. Pozdrawiam.

Offline GTGarage

  • *
  • 5
  • Płeć: Mężczyzna
  • 2,7BiT Quattro
Odp: problem z temperatura silnika i ogrzewaniem 1.9 TDI PD AJM
« Odpowiedź #8 dnia: 04 Grudnia, 2008, 03:23:47 »
masa77 a z której części jesteś?
sciski
Niegdyś 1,9 AFN Chipped
Aktualnie
A6 2,7BiTurbo + Goodhope

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: problem z temperatura silnika i ogrzewaniem 1.9 TDI PD AJM
« Odpowiedź #9 dnia: 04 Grudnia, 2008, 08:08:34 »
Witam. narazie stoje w miejscu. Ja mieszkam w Irlandii a tu miejscowi "fachowcy" w warsztatach maja bardzo duzo roboty, wiec musze czekac na wolny termin :(.  Narazie jezdze bez termostatu, wskaznik temperatury wogole nie rusza z 60st. a w srodku zimno. Poza tym auto jezdzi normalnie. Pozdrawiam.
Ale po co Ty ten termostat wyjąłeś to pojęcia nie mam. Kup nowy, załóż i jeździj. Ogrzewanie będzie (jak nie będziesz obciążał silnika). Uszczelkę zrobisz jak się wstrzelisz na warsztat. Przecież jak przyjdą jakieś mrozy nawet niewielkie to Ci będzie z 10 na 100 palił przez niedogrzanie silnika...

Odp: problem z temperatura silnika i ogrzewaniem 1.9 TDI PD AJM
« Odpowiedź #10 dnia: 04 Grudnia, 2008, 11:26:49 »
masa77 a z której części jesteś?
sciski
jestem z Kilkenny Irlandia Poludniowa 120 km na poludnie od Dublina, szukam jakiegos dobrego mechanika co by mi zrobil to auto no i w rozsadnej cenie oczywiscie :)

Offline GTGarage

  • *
  • 5
  • Płeć: Mężczyzna
  • 2,7BiT Quattro
Odp: problem z temperatura silnika i ogrzewaniem 1.9 TDI PD AJM
« Odpowiedź #11 dnia: 04 Grudnia, 2008, 14:42:54 »
Masa77 Jeśli jesteś w stanie przyjechać do Cork nawet na weekend to będziesz miał zrobione.
Najlepiej zadzwoń bezpośrednio do jacka 0879868893 dogadaj z nim szczegóły. Mów, że jarek dał ci nr i będzie ok.
Pozdro
Niegdyś 1,9 AFN Chipped
Aktualnie
A6 2,7BiTurbo + Goodhope

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: problem z temperatura silnika i ogrzewaniem 1.9 TDI PD AJM
« Odpowiedź #12 dnia: 04 Grudnia, 2008, 14:53:35 »
Widzę chłopaki jakiś nieformalny klubik aut z kierą po prawej założyli i dywersję tu urządzają... ;)

Offline GTGarage

  • *
  • 5
  • Płeć: Mężczyzna
  • 2,7BiT Quattro
Odp: problem z temperatura silnika i ogrzewaniem 1.9 TDI PD AJM
« Odpowiedź #13 dnia: 04 Grudnia, 2008, 17:13:39 »
Piasek, coś 3eba robić jak ciągle pada :((((
Sciski
Niegdyś 1,9 AFN Chipped
Aktualnie
A6 2,7BiTurbo + Goodhope

Offline Remek

  • **
  • 108
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.9 TDi 110KM AFN (sprzedam)
Odp: problem z temperatura silnika i ogrzewaniem 1.9 TDI PD AJM
« Odpowiedź #14 dnia: 10 Grudnia, 2008, 00:11:44 »
Jak tak to trzeba kupic parasol i isc do baru ;D
Ludzie... to nie wiedzą jaka siła drzemie w Dieslach...