Witam, przeglądałem wszystkie 30 stron z działu tdi i nie znalazłem odpowiedzi na moją zagwostke, dlatego postanowiłem tutaj wrzucić swoje zapytanie, z góry dziękuje za odpowiedzi.
Auto to Leon 1M '03r silnik ARL 150KM ma przejechane 91tyś - przebieg raczej pewny, kpl. rozrząd z pompą i filtry wymienione. Na biegu jałowym występują u mnie wahania obrotów: wg zegarka 750-1000obr., wg vag-a ok. 830-950obr. Wahania te nie występują zaraz po odpaleniu auta, dopiero po przejechaniu powiedzmy ok 1km, również nie występują jak silnik jest już max nagrzany, jak osiąga swoje zegarkowe 90 stopni to jak ręką odjął. Wahaniom obrotów towarzyszy dźwięk jakby silnik się dławił czy coś no i czuć to na budzie :-/ Po wciśnięciu sprzęgła jest troszkę ciszej ale nadal są wahania obrotów. Generalnie auto jeździ dobrze, nie ma problemu na innych obrotach, z przyspieszaniem, zmianami biegów tylko i wyłącznie na jałowym.
Sprawdzałem w vag-u czujniki G2 i G62 - wg logów z 01/007 i 17/003 jest ok - wartości temp. są praktycznie takie same.
Jak położę nogę na pedale sprzęgła nic nie wibruje dopiero jak delikatnie wcisnę to czuć jakieś jakby "bicie", które podobno jest normalne.
Dzisiaj zrobiłem dodatkowy test, który jak wyczytałem polecano: na 4 biegu przy niecałych 1500obr pedał w podłoge i ... silnikiem nie telepie ani nie ma dziwnych wibracji, na 5 biegu tak samo.
Chociaż przy gaszeniu auta jeśli nie wcisnę sprzęgła troszkę bardziej nim zatelepie niż z wciśniętym sprzęgłem.
W sumie nadal jedyne co mnie denerwuje to te obroty na jałowym w temperaturze pośredniej. A może coś innego ma na nie wpływ, egr albo coś?
Jeszcze jedna rzecz którą zauważyłem to jak obroty falują to również faluje spalanie chwilowe od 0,7-0,8 do 1,2-1,3. Jak spadają obroty do około 800obr to spalanie wzrasta tak jakby chciało podtrzymać silnik przed zgaśnięciem. A może mapy paliwowe kijowe?
Auto na ciepłym i zimnym odpala idealnie. Spróbuje jeszcze w najbliższym czasie sprawdzić kąt wtrysku vagiem.
Objawy generalnie wyglądają nieco na dwumas ale czy na pewno? Dziwi mnie to że po osiągnięciu temp roboczej wszystko jest ok.
EDIT:
Dla wszystkich z podobnym problemem:
Udało mi się rozwiązać problem falowania obrotów: winna temu była przepływka - po przeczyszczeniu zero falowania i spalanie minimalnie mniejsze.