TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

dti czy tddi ?? 1 diesel

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline daveop

  • *
  • 8
  • Płeć: Mężczyzna
dti czy tddi ?? 1 diesel
« dnia: 01 Lutego, 2009, 15:19:28 »
witam wszystkich po raz pierwszy. obecnie jezdze francuskim produktem mysli motoryzacyjnej z silnikiem benzynowym. w ciagu najbliszego miesiaca zamierzam zakupic nowe auto w kwocie okolo 22-25 tys. zl. oczywiscie kieruje sie w strone diesla - pierwszego diesla w zyciu. wstepnie zdecydowalem sie na 3 opcje:

- mondeo mk3 2.0 tddi (z tego co doczytalem na forum to wersja mniej "problemowa" a majaca rownie duzy potencjal co tdci - to autko najbardziej mnie interesuje)
- vectra,astra z silnikiem 2.0 dti i 2.2dti ( tu znowu doczytalem sie wiecej negatywnych opinii, ze niby awaryjne te silniki)
- focus mk1 1.8 tddi 90 km '03- ta opcja ze wzgledu ze moge zakupic to autko od dobrego znajomego , silnik ma okolo 100 tys km, stan naprawde dobry, tylko troche slaby ;/.

szanowni koledzy - ktore z tych autek polecicie ze wzgledu na najmniejsza awaryjnosc ale rowniez potencjal na modyfikacje boxem / chipem. na co szczegolnie zwrocic uwage przy kupnie - zamierzona kwota starczy pewnie na auto z przebiegiem >150 tys km.

wazna sprawa - autko bedzie robilo czesto krotkie trasy 13-15 km do pracy jak rowniez okolo 1 km do tej ladniejszej polowki :) roczne przebiegi tez nie za wielkie okolo 20 tys. przyswoilem juz pewne zasady obslugi diesla itd.





Signum 1.9 CDTI 150 km

Offline novee

  • **
  • 57
  • Płeć: Mężczyzna
    • Sprzedajemy bombki... asortyment od A do N
Odp: dti czy tddi ?? 1 diesel
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Lutego, 2009, 16:03:46 »
Przy 20 tys. rocznie, to mimo że to forum tdi, to wziąłbym dobrze utrzymaną benzynę :) Ew. jak ci zależy na oszczednościach to dobrą instalację LPG do tego. To tak pod względem ekonomicznym, ale Ty wybierasz co chcesz.

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: dti czy tddi ?? 1 diesel
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Lutego, 2009, 21:38:03 »
novee ma racje... Przy takich przebiegach nie pchaj się w diesla... Nie spłaci się za chiny a ewentualna awaria lub niedomaganie co przy Twoich przebiegach będą nieuniknione pochłaniać będą oszczędności na paliwie... Poza tym - co to za oszczędności na takich krótkich dystansach... Każdy z wymienionych przez Ciebie silników/pojazdów chlał będzie ok 8-miu litrów na setkę przy takich "trasach" bo połowę z nich będzie pokonywał na zimnym silniku... No chyba ze masz ogrzewany garaż... to zejdą do 7-miu :)

Ale skoro pytasz....
Odnośnie silników to obydwa fordowskie TDDI to dobre i sprawdzone silniki. Nie grzeszą kulturą pracy a i przebiegi w okolicach 500 tyś km nie są im obce... Będą sprawiały co prawda problemy z rozruchem podczas mrozów - ale ten typ tak już ma...
Przestudiujesz forum Forda i będziesz wiedział jak zminimalizować to zjawisko :) choć i na tym coś na ten temat pisane bywało...
Oplowskie DTI - są bardzo wrażliwe na umiejętne traktowanie na zimnym i na stosowany olej silnikowy... Jak trafisz na egzemplarz "śmigany" na 15W to się własną ręką zabijesz... Zwłaszcza 2.2 DTI ma bardzo wrażliwą turbinkę... Także to z pewnych i zaufanych rąk kupować musisz...
Jeżeli juz Ci się taki trafi to jedyną przypadłością tych silników a właściwie nie silników tylko pomp jest elektrozawów odpowiedzialny za trzyamnie paliwa... puszcza i paliwo po dłuższym postoju cofa się do zbiornika z którego rano musisz 5 min chechłać silnik nim je ponownie zaciągnie... albo się zapowietrzy - w zależności co nastąpi prędzej...
Mankamentem jest to iż element ten jest niewymienialny (ale są juz firmy co podobno to naprawiają) a receptą - najzwyklejszy zawór zwrotny sprzedawany na allegro po 10 zł szt (ładny taki, chromowany :) ) założony na przewodzie paliwowym tuż przed pompą...
Ogromnym plusem tych silników jest rozrząd napędzany łańcuchem - czyli bezobsługowy... lub 500 tyś km
W Fordach masz pasek - ale i tak dobrze że już tylko jeden (pompę napędza łańcuch)... bo w starych były 2...
« Ostatnia zmiana: 01 Lutego, 2009, 21:47:34 wysłana przez Piasek »

Offline Marco

  • ***
  • 259
  • Golf III TDI 1Z
Odp: dti czy tddi ?? 1 diesel
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Lutego, 2009, 22:17:27 »
Ja polecam motor TDDI. Nie ma to jak stara sprawdzona konstrukcja wykazująca sporą odporność na kiepskie paliwo i zapewniająca w miarę spokojny sen  ;)

PS. I wcale nie pali tak strasznie dużo  :) Co prawda powstają już takie wynalazki jak super oszczedne benzynowce o zapłonie samoczynnym, ale pomijając je motor benzynowy zawsze spali więcej od diesla podobnej mocy, coż z tego że benzyna szybciej sie nagrzewa, to ciepło powstające w nim szybciej jest tylko wynikiem mniejszej jego sprawności, tutaj cudów nie ma, większe sprężanie lepiej wykorzystuje każdą dawkę paliwa zamieniając ją korzystniej na pracę.
GOLF III TDI 1Z

Offline novee

  • **
  • 57
  • Płeć: Mężczyzna
    • Sprzedajemy bombki... asortyment od A do N
Odp: dti czy tddi ?? 1 diesel
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Lutego, 2009, 22:27:32 »
Marco teoria sobie, a praktyka sobie. Civic 1.8 benzyna palił mi mniej niż 2.0 CRDi o identycznej mocy. A przy tych warunkach jazdy i przebiegu jaki tutaj rozważamy, to zyski z użytkowania diesla będą nikłe, bardziej rozważamy czym się komu lepiej jeździ i co się komu podoba.

Na forum Cee'da się wypowiadają koledzy niebiescy i im przy jazdach patrolowych 2.0 CRDi nawet w okolicach 11 łyka.
A tu dla rozrywki w temacie niebieskich Cee'dów: http://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/954415.html

Offline daveop

  • *
  • 8
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: dti czy tddi ?? 1 diesel
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Lutego, 2009, 23:02:43 »
dzieki za odpowiedzi. faktycznie przebiegi jakie robie nie spowoduja jakis oszczednosci na dieslu, ale tez generalnie nie chodzi mi o oszczednosc na paliwie a bardziej o charakterystyke jazdy dieslem. czyli gore bierze silnik tddi - powiem szczerze latwiej kupic mondeo 3 diesel niz pb, takie oferty przewazaja.

niektorzy pewnie zapytaja czemu nie tdi. ano z prostej przyczyny - na 6 ofert ktore ogladalem 6 nie nadawalo sie za bardzo do jazdy - karoseria jako tako ale silniki grubo ponad 200 kkm i chyba zle traktowane. moze to taki moj pech. ale szukam dalej :).

czy w tddi uzytkowanym na krotkich odcinkach istnieje czeste ryzyko zawieszenia sie kierownicy w turbinie spowodowane jakimis osadami / rdzawym nalotem - slyszalem o takich przypadkach w konstrukcjach innych producentow .
« Ostatnia zmiana: 01 Lutego, 2009, 23:08:58 wysłana przez daveop »
Signum 1.9 CDTI 150 km

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: dti czy tddi ?? 1 diesel
« Odpowiedź #6 dnia: 02 Lutego, 2009, 08:36:44 »
czy w tddi uzytkowanym na krotkich odcinkach istnieje czeste ryzyko zawieszenia sie kierownicy w turbinie spowodowane jakimis osadami / rdzawym nalotem - slyszalem o takich przypadkach w konstrukcjach innych producentow .
Raz na tydzień przegonisz w trasie - chociaż ze 30km pokonanych w okolicach 120km/h i problem znika...

Offline heko

  • **
  • 72
  • Płeć: Mężczyzna
  • chipować...chipować...chipować
    • G-CS
Odp: dti czy tddi ?? 1 diesel
« Odpowiedź #7 dnia: 02 Lutego, 2009, 12:39:00 »
Spokojnie polecam Mondeo TDDI...w stosunku do TDCI tańszy w naprawach ukł. wtryskowego...i najlepiej w wersji 115 KM...i oczywiście drobna modyfikacja (chip :) )

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: dti czy tddi ?? 1 diesel
« Odpowiedź #8 dnia: 02 Lutego, 2009, 14:30:18 »
Na forum Cee'da się wypowiadają koledzy niebiescy i im przy jazdach patrolowych 2.0 CRDi nawet w okolicach 11 łyka.
No ale to już skrajność... z dwóch powodów:
- państwowe - to nikt nie oszczędza
- non-stop na zimnym silniku pojeżdżane i do tego sandał...

Kolega robi w Policji to mówi że norma na 100km dla Poloneza 1.6 GLI wynosi 13 litrów a i w tym tylko latem się mieści...
Kiedyś rodzice mieli identycznego (ale nie radiowóz :) ) i palił między 7 a 9 litrów...
Na ARO norma wynosi 16 litrów !! na 100km...
« Ostatnia zmiana: 02 Lutego, 2009, 14:35:35 wysłana przez Piasek »

Offline mat11991

  • ****
  • 471
  • Płeć: Mężczyzna
  • Passat B6 - TDI 170 km BMR
Odp: dti czy tddi ?? 1 diesel
« Odpowiedź #9 dnia: 02 Lutego, 2009, 17:44:26 »
to ciekawe jaka jest norma na opancerzonego stara z armatką wodną  ;) :P
Passat B6 - TDI 170 km BMR

http://change.menelgame.pl/change_please/9727482/

"Don't Worry, Don't Cry, Take Extasy And Fly..."

"Defqon Festival 2009"

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: dti czy tddi ?? 1 diesel
« Odpowiedź #10 dnia: 02 Lutego, 2009, 17:52:23 »
Heh... pojęcia nie mam - takiego na stanie nie mają...
Swoją drogą nie dziwie się że organizacja ta stale narzeka na brak pieniędzy i środków do funkcjonowania...
Skoro lwia część pieniędzy idzie na spore pensje, 13-tki i inne pierdoły a reszta na paliwo do żłopów jakimi się poruszają...
Nowe to też żadna oszczędność bo albo stoją w serwisie zajechane przez niewyżytych gliniarzy albo palą (jak wspomniana Ceed) niewspółmiernie więcej niż to co założył producent...
Może by ktoś w końcu wpadł na pomysł i wysłał jaśnie państwo-psiarstwo na jakieś kursy dbałości o majątek narodowy i poszanowania publicznej własności - bo mandaty za to wlepiają ale sami za grosz poszanowania dla publicznych pieniędzy nie wykazują...

Offline mat11991

  • ****
  • 471
  • Płeć: Mężczyzna
  • Passat B6 - TDI 170 km BMR
Odp: dti czy tddi ?? 1 diesel
« Odpowiedź #11 dnia: 02 Lutego, 2009, 18:12:57 »
niee :) trzeba ich wysłać na kursy eco-jazdy z bieleninikiem ;D
Passat B6 - TDI 170 km BMR

http://change.menelgame.pl/change_please/9727482/

"Don't Worry, Don't Cry, Take Extasy And Fly..."

"Defqon Festival 2009"

Offline novee

  • **
  • 57
  • Płeć: Mężczyzna
    • Sprzedajemy bombki... asortyment od A do N
Odp: dti czy tddi ?? 1 diesel
« Odpowiedź #12 dnia: 02 Lutego, 2009, 18:26:25 »
No ale to już skrajność... z dwóch powodów:
- państwowe - to nikt nie oszczędza
- non-stop na zimnym silniku pojeżdżane i do tego sandał...

Człowieku, jak nie oszczędza, przejdź się na pierwszą lepszą komendę poza pokazowymi w centrum. Własne długopisy, ołówki i papier chłopaki do pracy czasami przynoszą, a paliwo na wagę złota czasem jest. Jak kiedyś kumpla na komisariat zgarnęli bo się na rozprawę do sądu grodzkiego nie stawił i poszliśmy go wyciągać, to klimaty takie że u Borewicza nowocześnie było  ;D A to było ze 3 lata temu w centrum Łodzi.

Mój CRDi 11 nie pali, ale oszczędny za cholerę nie jest, zresztą Piro sam o tym pisał/mówił, że jego żonie w Sportage z automatem potrafi 12 w mieście zeżreć i o dziwo nie dymi  :P

A SzkodaAuto z Bieleninikiem raz ostatnio oglądałem i chyba ostatni, po tym jak instruktor ecojazdy rzekł: "pod górę to możesz NAWET do 2 tys. obrotów pociągnąć"

Offline daveop

  • *
  • 8
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: dti czy tddi ?? 1 diesel
« Odpowiedź #13 dnia: 02 Lutego, 2009, 20:05:42 »
hehe tak jak pisalem wyzej na oszczedzanie nie jestem nastawiony bo wiem ze bedzie wiecej palic. generalnie przezyje kazde spalanie do okolo 12-13 litrow / 100 km - oprocz diesla w gre wchodzilyby tez fordowskie 2.0 i 2.5 a takze vw 2.3 v5  ;)
Signum 1.9 CDTI 150 km

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: dti czy tddi ?? 1 diesel
« Odpowiedź #14 dnia: 02 Lutego, 2009, 21:27:13 »
Własne długopisy, ołówki i papier chłopaki do pracy czasami przynoszą, a paliwo na wagę złota czasem jest
zgodnie z dewizą:
jak się zdecydował robić za psa - to niech szczeka jak pies...
niech zrezygnują z 13-tek i przeznaczą je na zakup długopisów i papieru... oraz nowszych maszyn do pisania
jak zrezygnują jeszcze z mundurówek to im paliwa na kolejny miesiąc zostanie... Każdy pracodawca musi zapewnić pracownikowi odzież ochronną - zatem niech im MON kupuje mundury (a jak nie zniszczą) to dać mu pochwałę (albo medal) a pieniądze przekazać do budżetu jednostki... a nie jakieś dawanie pieniędzy do łapy które i tak na mundury nie idą...
Dodatki - na żonę, na dziecko, na brak własnego M, na dojazdy do pracy, ... czy tobie ktoś to daje ??
Czy miuńczysz z tego powodu?? Nie - zapier... bo tak trzeba... A tym stale źle, stale nie dobrze i stale za dużo pracy a za mało płacy... To niech się do cholery zwolnią i pójdą za tokarnie i do fabryk - a na ich miejsce przyjdą Ci co będą zasuwać w takich warunkach bo całe życie o tym marzyli...

Poza tym - lepsze warunki ?? w imię czego ??
Tego że jak Ci zapier... auto to po miesiącu przychodzi umorzenie z powodu niewykrycia sprawców ??
za to że sami później jeżdżą do tych paserów i kupują te części ??
dla mnie milicja to była, jest i długo jeszcze będzie bandą skorumpowanych alkoholików odliczających dni do emerytury...
« Ostatnia zmiana: 02 Lutego, 2009, 21:43:14 wysłana przez Piasek »