TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

 

2,0 DTI, 101 KM, kontrolka "autka z kluczykiem", brak mocy?

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

grzegorz27

Witam,
w oplu zafira 2,0 DTI 101KM, rok prod. 2002, przebieg 140000km, od jakiegoś czasu zapala się żółta kontrolka "autka z kluczykiem" i wyłącza turbinę, po paru minutach gaśnie i jest ok. Co może być przyczyną??? Proszę o pomoc, pozdrawiam



Offline Piasek

  • ******
  • 1 480
Odp: 2,0 DTI, 101 KM, kontrolka "autka z kluczykiem", brak mocy?
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Luty, 2009, 08:30:25 »
Ten spadek mocy wygląda mi na notlauf... Proponuje przegonić dobrze autko gdzieś za miastem (z 10 min przy prędkości 130-140 km/h) i zobacz czy problem powraca... Jak to nie pomoże to pozostaje Ci studiowanie linków poniżej...

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1049387.html
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic996900.html
http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=27386
http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=27341
http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=27386&start=20
http://opel.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=21039&sid=36c4e5b76f0a53ceb9a882a2c17a41ff
http://opel.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=28105&sid=4e4874d89b5f3d9fd837332460225270

No może na początek tyle wystarczy - miłej lektury i napisz co to było ;)

P.S. Profilaktycznie wymień bateryjkę w kluczyku...
« Ostatnia zmiana: 05 Luty, 2009, 08:35:25 wysłana przez Piasek »

grzegorz27

Odp: 2,0 DTI, 101 KM, kontrolka "autka z kluczykiem", brak mocy?
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Luty, 2009, 07:59:21 »
Witam,
rozmawiałem z poprzednim właścicielem. Też mu zaświeciła ta kontrolka i wymienił przepływomierz powietrza przy filtrze, niestety nie pomogło, potem wymienił czujnik podciśnienia turbiny i dalej to samo. W końcu przeczyścił zawór recyrkulacji spalin EGR, i miał spokój do teraz. Nowy niestety kosztuję ok 1500 złotych. Jest jakaś możliwość przeczyszczenia tego cudeńka czy trzeba kupić nowy??? Proszę o pomoc :-[. Z góry dziękuje

Offline Piasek

  • ******
  • 1 480
Odp: 2,0 DTI, 101 KM, kontrolka "autka z kluczykiem", brak mocy?
« Odpowiedź #3 dnia: 06 Luty, 2009, 08:38:19 »
Kurcze - nie wiem jak on jest zbudowany w Oplu bo w VW nie za skomplikowanie i bez problemu można go rozebrać - ale nie wiem czy równie bezproblemowo można go potem złożyć...
A może zobacz zawór N75 (albo jego odpowiednik w Oplu)
Tu masz http://tdi.pl/component/option,com_smf/Itemid,5/topic,3002.0/
opisane przyczyny niesprawności i opis "po zabiegu"...

grzegorz27

Odp: 2,0 DTI, 101 KM, kontrolka "autka z kluczykiem", brak mocy?
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Luty, 2009, 09:01:11 »
Dzięki za info, podjadę do mechanika i zobaczymy, co powie, mam nadzieje że się uda :-\.
Jak będę coś wiedział to napiszę. Pozdrawiam

grzegorz27

Odp: 2,0 DTI, 101 KM, kontrolka "autka z kluczykiem", brak mocy?
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Luty, 2009, 08:31:10 »
Witam,
odebrałem autko od mechanika, niestety i stety koszt 860zł. Do wymiany poszedł akumulator (totalna padlina), miał za małe napięcie i wyskakiwały błędy, bateria w kluczyku, pasek wieloklinowy i uszczelka pod klawiaturą. Natomiast, przyczyną świecenia kontrolki był zapchany zawór EGR, nie pamiętam nazwy ale kopułka, która znajduje się nad zaworem EGR, coś od kolektora wylotowego (wyszedł jeden wielki muł) oraz komputer pokazał błąd na czujniku ciśnienia doładowania. Następnie została sprawdzona cała elektronika, i czyszczenie wszystkich czujników. Myślę że cena  za naprawę jest adekwatna do ilości usterek, no i obeszło się bez wymiany zaworu EGR :) Mam nadzieję że to pomoże, autko chodzi jak burza i turbina normalnie pracuje, czuć różnicę ;D. Pozdrawiam 

Offline Piasek

  • ******
  • 1 480
Odp: 2,0 DTI, 101 KM, kontrolka "autka z kluczykiem", brak mocy?
« Odpowiedź #6 dnia: 13 Luty, 2009, 11:44:58 »
Do wymiany poszedł akumulator (totalna padlina), miał za małe napięcie i wyskakiwały błędy
Dziwne - ja by była padlina to by rano nie odpalał... albo ledwo odpalał...

grzegorz27

Odp: 2,0 DTI, 101 KM, kontrolka "autka z kluczykiem", brak mocy?
« Odpowiedź #7 dnia: 13 Luty, 2009, 13:45:49 »
Padlina w sensie przenośni, jak dwa dni stał (w garażu) to ledwo odpalał. Poprzedni właściciel mówił że akumulator jest od nowości i przydałoby się go wymienić.

Offline Piasek

  • ******
  • 1 480
Odp: 2,0 DTI, 101 KM, kontrolka "autka z kluczykiem", brak mocy?
« Odpowiedź #8 dnia: 13 Luty, 2009, 18:54:56 »
A... no to faktycznie zmienia postać rzeczy...
A jak już jesteśmy przy temacie akumulatorów to proponuję dać sobie spokój z hipermarketowymi cudami...
Miałem okazję dziś sprawdzić takim bardzo profesjonalnym urządzeniem zdolność rozruchową dwóch akumulatorów - jeden jakiś BUDGET z Tesco czy cholera wie skąd a drugi to Varta Blue Dynamic - obydwa po 62Ah i obydwa miały ok 2 m-cy od założenia.
Miernik zwarciowy pokazał że obydwa są 100% sprawne i naładowane a test zdolności rozruchowej pokazał w przyp Varty 92% prądu rozruchowego jaki był zdeklarowany na nalepce (600A) a w przyp. Budget`a zaledwie 64% (z 540A)...
Warto w tym miejscu wspomnieć że w temp. -20 st C zdolność rozruchowa 100% sprawnego akumulatora spada do 40% wartości zdeklarowanej przez producenta... czyli z nominalnych 600A zostaje jakieś 240-250A... to co zostanie z Budget`a ??? Co najwyżej iskra zdolna szarpnąć trampka lub kaszla... w żadnym zaś wypadku 2 litrowego diesla... jeszcze po 8-10 sek grzania świec...

grzegorz27

Odp: 2,0 DTI, 101 KM, kontrolka "autka z kluczykiem", brak mocy?
« Odpowiedź #9 dnia: 16 Luty, 2009, 08:07:17 »
Tak, tak, znam temat akumulatorów z HM, na szczęście mechanik założył bosch z 2 letnią gwarancją. Myślę że teraz będzie hulać, jeździłem cały weekend i kontrolka nie zaświeciła, oby tak dalej 8). dziś jadę podbić książkę serwisową, więc napiszę dokładnie co robił. Pozdrawaim