TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

2.0 DTL co z tym można zrobić żeby jechało

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

2.0 DTL co z tym można zrobić żeby jechało
« dnia: 04 Kwietnia, 2009, 20:53:43 »
Witam serdecznie! pytanie tak jak w tytule. Czy warto np zainwestować i założyć turbo od dth z tego co wyczytałem to jest ona deko wieksza, dwa to założenie IC którego wogóle ten silnik nie posiada co jest swoją drogą już porażką. Trzy czy warto podnieść jej deko ciśnienie bo za dużo to tam się nie wysila. No i ostatni krok to już chip. Z góry dziękuje za jakiekolwiek rady i uwagi!



Offline dssn

  • *****
  • 559
    • http://www.terpior.prv.pl
Odp: 2.0 DTL co z tym można zrobić żeby jechało
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Kwietnia, 2009, 16:53:56 »
jak uzyjesz opcji szukaj znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania :)
u mnie samym czipem z 82 kucy uzyskano 107 tak ze sporawo, bez IC, a IC na pewno nie zaszkodzi, na poczatek zamontowalbym IC i zmienil program, a jakby ci dalej bylo malo to wtedy myslal dalej
O

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: 2.0 DTL co z tym można zrobić żeby jechało
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Kwietnia, 2009, 10:15:54 »
Tak jak dssn napisał... Potencjał te silniki to mają i można go odzyskać...
Intercooler to sprawa osobna - jak potrzebujesz auto do sprawnego poruszania się po drodze, dla większego własnego bezpieczeństwa (wiesz o czym piszę) to potrzebujesz bardziej momentu obrotowego - a nie mocy... Wówczas - przy takim rozwiązaniu i normalnej eksploatacji silnika intercooler nie będzie konieczny bo nie będzie dochodziło do przegrzania silnika.
Sytuacja zmienia się diametralnie jeżeli zamierzasz bić się o każdego konia wyciągniętego z silnika a auto będzie wykorzystywane do "pokozaczenia" na ulicach i piłowane pod odcięcie zapłonu na sprintach - wówczas IC będzie niezbędny aby przedłużyć życie turbince, wtryskom, tłokom no i ogólnie całej motorowni... Po prostu zimne powietrze raz ze podniesie sprawność całego układu a dwa ze schładzać będzie... Ale to już wyższa szkoła jazdy bo żle dobrany IC nie dość ze nie pomoże to jeszcze zaszkodzi...
Tu już musi ingerować tuner mający pojęcie o tym, niezbędne są przeliczenia aby dobrać pojemność IC pod wzmocniony silnik i następnie dostroić program w celu optymalnego wykorzystania całego potencjału silnika...

Odp: 2.0 DTL co z tym można zrobić żeby jechało
« Odpowiedź #3 dnia: 06 Kwietnia, 2009, 17:00:17 »
Właśnie to mam na myśli bardziej chodzi tu o moment choć pare kuców tezby się zdało. poprostu dobija mnie fakt ze to auto ni jak nie potrafi się zebrać szybko z krzyżówki... patrzyłem przez pryzmat auta rodzinnego a nie sportowego ale to o czym napisałem jest naprawde nie przyjemne kiedy nie można "wystrzelić" spokojnie z krzyżówki żeby nie stworzyć zamieszania taką krową bo mówimy o kombi...

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: 2.0 DTL co z tym można zrobić żeby jechało
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Kwietnia, 2009, 23:05:54 »
Właśnie to mam na myśli bardziej chodzi tu o moment choć pare kuców tezby się zdało
Udaj się do dobrego, znanego w branży i cenionego tunera i powiedz o co chodzi... Wiadomo ze kucy też dołoży ale bardziej momentu z dołu... tak, żeby auto sprawnie startowało z pod świateł bez kłębów dymu z opon. Zobacz najpierw co zdziała sam program... Na wydatki kasy na IC zawsze znajdzie się pora... :)

Offline mat11991

  • ****
  • 471
  • Płeć: Mężczyzna
  • Passat B6 - TDI 170 km BMR
Odp: 2.0 DTL co z tym można zrobić żeby jechało
« Odpowiedź #5 dnia: 07 Kwietnia, 2009, 07:11:27 »
nie chcę tu nikogo martwić.... ale było sporo wątków tu na forum , że oplowskie dti i dtl to gówno a nie do chipowania się nadają...

no ale na woła to są idealne :)
Passat B6 - TDI 170 km BMR

http://change.menelgame.pl/change_please/9727482/

"Don't Worry, Don't Cry, Take Extasy And Fly..."

"Defqon Festival 2009"

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: 2.0 DTL co z tym można zrobić żeby jechało
« Odpowiedź #6 dnia: 07 Kwietnia, 2009, 08:36:55 »
Wydaje mi się że większość sytuacji o których wspominasz to klasyczny przykład przekombinowania z tuningiem i do tego robionym w sposób "chałupniczy"... 200-300 zł i allegro... A wiadomo że jak silnik nie dysponuje IC to trzeba umiar zachować bo można zezłomować silnik... To samo można powiedziec o 2.0 HDI 90KM - też fabrycznie bez IC. Bez chipa niezniszczalny, po chipie trzeba zacząć "myśleć"...
Poza tym dochodzi jeszcze kwestia eksploatacji - jak to było wiele razy pisane: po chipie budzie się lokalny "szumacher" i daje ognia ile wlezie a później miuńczy na forach że Opel to gówno bo mu się silnik rozpadł...

Odp: 2.0 DTL co z tym można zrobić żeby jechało
« Odpowiedź #7 dnia: 07 Kwietnia, 2009, 12:01:20 »
f1 to już mi przeszło że tak powiem... Chciałem poznać właśnie opinie na ten temat ale wydaje mi się że najrozsądniejsza opcją jest poprostu zrobić nową mape czyli założyć tego chipa i bedzie to mialo może ręce i nogi jak to mówią... kwestia jest jeszcze jedna ale myśle że ona się rozwiąże w zakladzie który ma tego atu dokonać, mianowicie ile mu tam dołożyć bo są różne opinie 101 105 110 a nawet i słyszałem o 125km no i max moment żedu 270 to drugie bardziej jest istotne ale kwestia czy ten silnik właśnie z ramy nie wyskoczy np przy 110km na 250 niutonkach bo już parę kilometrów przejechałem... 255tys aczkolwiek nic zlego turbina nie pokazuje jedyny mankament to że puszcza raczej poci się z tylu na wysokości rozrusznika i to jest dla mnie jak narazie zagadką. może uszczelka pod głwicą... a to już raczej go będzie dyskwalifikować do czego kolwiek.