TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

 

Ford Escort 1.8 TD 96rok

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Ford Escort 1.8 TD 96rok
« dnia: 02 Stycznia, 2005, 12:32:58 »
mam escorta z silnikiem 1.8 td (bez intercoolera) (75km) ,pytanie co da sie z tym zrobic ? da sie wrzucic inne turbo z intercoolerem (jesli tak to co oprócz turbiny i intercoolera terzba jeszcze wyminic) (jakie koszta) czy chiptuning tez tu jest mozliwy ? ile mozna z tego wyciagnac (no i jakimi kosztami)
Dzieki za info
Pozdrawiam



Offline Nemo

Ford Escort 1.8 TD 96rok
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Stycznia, 2005, 13:06:52 »
Zapytaj w firmach tuningowych (choć wydaje mi się że jest to czysto mechaniczny wtrysk i chiptuning może nie być możliwy):

www.projectxs.com
www.vtech.pl
www.godula.pl
www.promotormocy.pl
www.vtg.pl

...i pewnie wiele innych.

PS: Może niech p. Zbadek się wypowie jako że jest z Projectxs
Seans się kończy i zaraz trzeba będzie na ulicę znowu wyjść"

VW Golf III 1.9 TDI Model OMC 90 KM - szukam taniego toonera :)

Ford Escort 1.8 TD 96rok
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Stycznia, 2005, 13:09:04 »
Na pewno możesz użyć nitra do diesla, tak jak ma Kangurczak. Pytaj go na priv. On ma taki sam albo bardzo podobny silnik - też 1.8 75 KM i też Ford :)

Ford Escort 1.8 TD 96rok
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Stycznia, 2005, 15:25:06 »
no nitro raczej odpada ... a czy da cos załozenie turbiny z intercoolerm np z mondeo ,lub escorta (TDI) ? na oko te silniki wygladaja tak samo ...

Ford Escort 1.8 TD 96rok
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Stycznia, 2005, 15:32:12 »
.... hmm ale czy jest to mzowliwe zeby był jeszcze mechaniczny wtrysk ... moj escort jest dosyc wyposazony ..włąsciwie to chyba maxymalnie , (klima,abs,skóra,2 poduchy ,i wszytskie inne bajery ) ....... tylko silniczek slaby ..jadac po niego wydawało mi sie ze to bedzie ten 90KM :( )

Offline Nemo

Ford Escort 1.8 TD 96rok
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Stycznia, 2005, 19:33:54 »
To proste - zobacz czy ma linkę gazu. Ten z elektronicznym wtryskiem nie ma linki gazu idącej do pompy wtryskowej. Ten "mechaniczny" ma. Niech ktoś ci naciska gaz a ty popatrz pod maską czy coś się rusza :)
Seans się kończy i zaraz trzeba będzie na ulicę znowu wyjść"

VW Golf III 1.9 TDI Model OMC 90 KM - szukam taniego toonera :)

Ford Escort 1.8 TD 96rok
« Odpowiedź #6 dnia: 02 Stycznia, 2005, 19:50:01 »
ma linke ... w takim wypadku co moge zrobic ?
ile osiagne montujac turbine z intercoolerem z np mondeo ?.....mozna jakos "podkrecic" turbine ?

Offline Nemo

Ford Escort 1.8 TD 96rok
« Odpowiedź #7 dnia: 02 Stycznia, 2005, 19:56:34 »
To jest tak:
- podnoszenie ciśnienia nie da wiele. Doładowanie powyżej 1 bara silnikowi diesla raczej potrzebne jest do "przepłukiwania" komry spalania niż do zwiększania mocy przez większą ilość mieszanki. A energia do napędu turbiny z kolei obciąży silnik.
- intercooler sam z siebie mocy nie da ale poprawi warunki pracy silnika. Może się przydać. Popatrz na post kangurczaka - on dodał intercooler i chyba mu to dobrze zrobiło
- moc można podnieść przez odpowiednią regulację pompy wtryskowej. Pokręci się odpowiednio odpowiednią śrubką i gotowe. :twisted:  Można zwiększyć nieco dawkę i uzyskać efekt zbliżony do tego z chipem. Myślę że te 90 KM da się zrobić.

Może się Zbadek wypowie? (Mam na mysli tuner, bo ja raczej internet-sniffer jestem ;) A na Twoim miejcu to bym od hamowni zaczął. To tak jak lekarz pierwszego kontaktu  :lol:
Seans się kończy i zaraz trzeba będzie na ulicę znowu wyjść"

VW Golf III 1.9 TDI Model OMC 90 KM - szukam taniego toonera :)

Ford Escort 1.8 TD 96rok
« Odpowiedź #8 dnia: 02 Stycznia, 2005, 20:10:58 »
przy takim podkrecaniu pompy , bardzo zmienia sie spalanie ? ..zastanawaim sie czy moja turbina jest oki ..tzn tak to jest mój pierwszy diesel kupiony dlatego zeby jezdzic tanio ... ....jak sprawdzic turbine ?
..i pytanie z innej beczki ... jak wygladaja mocowania w tdci z np focusa .... duzo roboty zeby go wrzucic do escorta ? :P

Offline Nemo

Ford Escort 1.8 TD 96rok
« Odpowiedź #9 dnia: 02 Stycznia, 2005, 20:49:03 »
Są takie same - to jest prawie że ten sam silnik. Blok jest ten sam.
Problem nie jest z założeniem. Problem to jest kupić silnik. Można zawsze kupić 1.8 TDCI 115 KM (a jego da się chyba na jakieś 130 KM podkręcić) - tylko skąd wziąć tanio??

A co do turbiny - hamownia prawdę ci powie. Skąd jesteś?
Seans się kończy i zaraz trzeba będzie na ulicę znowu wyjść"

VW Golf III 1.9 TDI Model OMC 90 KM - szukam taniego toonera :)

Ford Escort 1.8 TD 96rok
« Odpowiedź #10 dnia: 02 Stycznia, 2005, 20:54:02 »
... a jak podkrece ta pompe u mnie ,to spalanie duzo wzrosnie ?

Ford Escort 1.8 TD 96rok
« Odpowiedź #11 dnia: 02 Stycznia, 2005, 20:54:33 »
Tarnowskie Góry /koło Katowic

Ford Escort 1.8 TD 96rok
« Odpowiedź #12 dnia: 02 Stycznia, 2005, 21:40:01 »
Samo zalozenie IC nie da Ci przyrostu mocy. Ponadto wadą tego silnika w tym modelu samochodu jest tragiczny brak miejsca na cokolwiek. Moja instalacja IC musi zostac w najblizszej przyszlosci przerobiona, gdyz sama dlugosc orurowania oraz wszelkiego rodzaju kolanka i zakretasy wplywaja niekorzystnie na calosc instalacji. Potwierdzam ze najpierw trzeba zdiagnozowac "co w trawie piszczy". W silniku z "elektrycznym gazem" wymiana samego ompa z Escorta 90 do Fiesty 75km sprawia ze dostajesz okolice 90km. Dlatego wartoby dogadac sie z jakims szrotem by wyporzyczyli komputer, a Ty sprawdzilbys przyrosty na hamowni. Szkodaby inwestowac odrazu w komputer, aby okazalo sie ze nic z tego. Jesli chodzi o moje modyfikacje samo wgranie softu i IC spowodowalo zmniejszenie spalania o okolo 0.5l/100km
Mysle ze nie ma co odrazu odrzucac pomyslu nitro bo moze sie ona okazac najlepszym rozwiazaniem, oczywiscie sila rzeczy krotkotrwalym (wkoncu sie gaz konczy i trzeba kupic nowa butle). Dlaczego nie wycofuje sie z nitro? Hmm jest dosyc wydajne, przyrost mocy ~10km i ~30 Nm jest uwarunkowany tylko i wylacznie dyszami jakie mam zalozone i jest raczej minimalnym przyrostem dostepnym w tej instalacji. Pozatym system sterowany jest za pomoca komputera i to od Ciebie zalezy kiedy ma sie aktywowac (oczywiscie po uprzednim "zaprogramowaniu" w moim przypadku wlasnie polozenia pedalu gazu). U mnie aktywuje sie to przy ok 1800obr/min. Wydaje mi sie ze w przypadku mechanicznego sterowania gazem mozna sprobowac to jakos ustawic.
Co do silnika 1.8 tdci jest to nowsza konstrukcja 1.8td ktora ja posiadam. Ic w tym silniku to jedno wielkie nieporozumienie. Montowane na styl subaru (nad glowica) jest bardzo malo wydajne. Zauwaz ze w subaru spelnia swoja role bo ten samochod ma wlot na masce, a tutaj?? hmm pic na wode. Robiąc przekładkę trzeba wziąsc pod uwage przeniesienia go na zderzak. Wiem ze do Fiesty bylby problem ze zmieszczeniem, chociaz w Anglii wszczepoiają 2.0 benzyny.
Sama turbina (zakladam ze taka sama jak u mnie) poczatkowo dmucha 0.8 bara, a jej max to 1.15 co w moim przypadku jest juz definytywnie za malo. Zastanawiam sie nad wymiana, bralem pod uwage wlasnie 1.9 115km ale teraz corazbardziej zastanawiam sie nad jakas z benzyny.
Mysle ze jesli mialbys chwile to powiniens podjechac np do projectXs i zhamowac auto, wtedy bedzie mozna dalej planowac.

Offline Wieśmac

  • **
  • 58
  • Guiness forever!
Ford Escort 1.8 TD 96rok
« Odpowiedź #13 dnia: 04 Stycznia, 2005, 19:46:42 »
Tia, zacznij od testowania i pomiaru....jako rzecze kangurczak ;)
Toyota Prius jest tak wolna, że nie nadaje się nawet do rozwożenia mleka. Ostatni klienci dostaliby ser..." - Jeremy, TopGear

Ford Escort 1.8 TD 96rok
« Odpowiedź #14 dnia: 04 Stycznia, 2005, 21:58:43 »
Zgadzam się z opiniami Nemo i Kangura nic dodać nic ująć. A co do swapa to może pójść na całość i 2.0 TDCI próbować włożyć. Lubimy wykonywać takie ciekawe projekty.

Pozdr.
img]http://www.projectxs.pl/forum/images/signatures/1895502685416e48cc3c84f.gif[/img]