TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Golf III TDI

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Golf III TDI
« dnia: 11 Stycznia, 2005, 10:49:42 »
Na wstępie chciałbym przeprosić za obrzydliwie lamerskie pytanie jednak myślę, że tu mogę uzyskać w miarę rzetelne informacje.

Stoję w tej chwili przed wyborem swojego I samochodu. Zdecydowałem się na VW Golf III 1.9TDI. I tu rodzą się moje pytania:
1. Czy są jakieś elementy na które należy szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie tego samochodu?
2. W jakie przebiegi się nie "pchać"?
3. Czemu jeden 1.9TDI ma 90 a drugi 110KM i który jest lepszy i dlaczego i jaka jest różnica w spalaniu?


Z góry dziękuję za pomoc.



Offline Nemo

RE: Golf III TDI
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Stycznia, 2005, 13:53:31 »
O ile kojarzę to 110 i 90 mają tą samą pompę, ale różne wtryskiwacze oraz inną turbinę - 110 ma turbinę o zmiennej geometrii spalin, a 90 - ma o stałej. Oznacza to że 90 gorzej się wkręca (niestety). Palą bardzo podobnie - przynajmniej tak twierdzi VW.
Myślę że nie ma złych ani dobrych przebiegów - po prostu albo auto jest skatowane albo utrzymane. VW ma trwałe silniki i chyba niedrogie w naprawach - o ile nie jest to totalna rospadówa.

Kupując popatrz czy nie dymi - jak dymi to znaczy że wtryski są zniszczone.
Jeżeli jest to 110 to czy jak ostro przybutować to czy nie słabnie i czy kontrolka świec nie miga - bo może być ta geometria zapieczona i ładuje za dużo i silnik przechodzi w awarię. Kiedyś było to zresztą dyskutowane na autokąciku - looknij tam.

A który lepszy ?  
90 KM < 110 KM :)

Jakbyś kupił 110 a wolał 90 to ja chętnie się zamienię  :twisted:
Seans się kończy i zaraz trzeba będzie na ulicę znowu wyjść"

VW Golf III 1.9 TDI Model OMC 90 KM - szukam taniego toonera :)

golf
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Stycznia, 2005, 09:23:44 »
Niektórzy handlarze mówią o golfie tdi z elektroniką lub bez. Co to jest dokładnie ta elektronika?

Offline Wieśmac

  • **
  • 56
  • Guiness forever!
RE: golf
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Stycznia, 2005, 15:22:26 »
Może mają na myśl czy ma kompa czy mechaniczny wtrysk?
Choc wydaje mi się że tdi wszystkie są elektroniczne, a TD są te starsze, mechaniczne.
chipuning da się zrobić tylko jk masz kompa (elektronike)
Toyota Prius jest tak wolna, że nie nadaje się nawet do rozwożenia mleka. Ostatni klienci dostaliby ser..." - Jeremy, TopGear

Offline da3

  • **
  • 127
Re: RE: Golf III TDI
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Stycznia, 2005, 17:05:19 »
Cytat: "Nemo"
O ile kojarzę to 110 i 90 mają tą samą pompę, ale różne wtryskiwacze oraz inną turbinę - 110 ma turbinę o zmiennej geometrii spalin, a 90 - ma o stałej.

:


to ciekawe bo ja mam 90tke i mam o zmiennej geometri :roll:  :roll: no ale pewnie wiesz ze ALH tak ma :wink:

Offline Nemo

RE: Re: RE: Golf III TDI
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Stycznia, 2005, 19:11:19 »
To zupełnie możliwe. Ja wiem jak sytuacja wygląda u mnie, ale że silnik jest dość stary (GIII, ma już trochę latek) to wiem z dokumentacji że ma tzw stałą geometrię. Ale w najnowszych pewnie dali już zmienną skoro to lepsze.
Nie wiem jak ma alh. Jak piszesz że masz to pewnie wiesz co i jak.
Jak znasz wszystkie rużnice to wypisz, sam jestem ciekawy. Ja wiem tyle co z netu i z dyskusji na autokąciku. Z ciekawości da się jeden przerobić na drugi (90 na 110)? Czy lepiej po prostu tunig jakiś?
Seans się kończy i zaraz trzeba będzie na ulicę znowu wyjść"

VW Golf III 1.9 TDI Model OMC 90 KM - szukam taniego toonera :)