Tak jak dssn napisał... Potencjał te silniki to mają i można go odzyskać...
Intercooler to sprawa osobna - jak potrzebujesz auto do sprawnego poruszania się po drodze, dla większego własnego bezpieczeństwa (wiesz o czym piszę) to potrzebujesz bardziej momentu obrotowego - a nie mocy... Wówczas - przy takim rozwiązaniu i normalnej eksploatacji silnika intercooler nie będzie konieczny bo nie będzie dochodziło do przegrzania silnika.
Sytuacja zmienia się diametralnie jeżeli zamierzasz bić się o każdego konia wyciągniętego z silnika a auto będzie wykorzystywane do "pokozaczenia" na ulicach i piłowane pod odcięcie zapłonu na sprintach - wówczas IC będzie niezbędny aby przedłużyć życie turbince, wtryskom, tłokom no i ogólnie całej motorowni... Po prostu zimne powietrze raz ze podniesie sprawność całego układu a dwa ze schładzać będzie... Ale to już wyższa szkoła jazdy bo żle dobrany IC nie dość ze nie pomoże to jeszcze zaszkodzi...
Tu już musi ingerować tuner mający pojęcie o tym, niezbędne są przeliczenia aby dobrać pojemność IC pod wzmocniony silnik i następnie dostroić program w celu optymalnego wykorzystania całego potencjału silnika...