TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

zero mocy po przegazowaniu i wyłączeniu silnika 1.9 tdi AFN

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

zero mocy po przegazowaniu i wyłączeniu silnika 1.9 tdi AFN
« dnia: 17 Kwietnia, 2009, 01:24:29 »
silnik AFN , turbina kierownice czyszczone w listopadzie 2008 (rob555)

wszystko do dzis bylo dobrze,zadnych problemow i ciągnął do końca,

od jakiegos miesiaca gdy na 3biegu od okolo 1500 obrotow wciskam w deche gaz,
pod maską gdzieś słychać donośne "pierdzenie" jak by łapało lewe powietrze,
albo coś było rozszczelnione,i przyspieszenie jest wtedy prawie zerowe ale
 gdy dochodzi równo do 2000 obrotow zaczyna wzorowo ciągnąć az do 4tys i jest ok,
na 4 albo 5 biegu wzrastanie obrotów od okolic 1200-1500 do 2000 trwa wiecznosc (ok 8sekund)
i slychac jeszcze glosniejsze "pierdzenie", na 1ym i 2im biegu tego nie zauwazam wogle.

przy przyspieszaniu jedyna,dwoja troja do końca wszystko ok

dzis chcąc posluchac jak pracuje silnik i turbina na jalowym przegazowalem go do czerwonego pola 2-3razy,
po chwili wyłączyłem go i zabralem sie za sprawdzanie wężyków,na początku zacząłem od n75
i jeden gumowy wężyk ktory od niego odchodzi był jak by przeciety na końcówce ktora wchodzi
do takiego białego plastikowego rozdzielacza na inne dwa wężyki(myslalem ze znalazlem przyczyne pierdzenia)
 wiec uciąłem wężyk do przecietego miejsca skracając go o jakieś 3cm, podłączyłem go na swoje miejsce,
odpalam auta i jezdze tak do 2tys i nasluchuje czy slychac to pierdzenie ale dalej jest ten problem.

Gdyby był tylko ten problem to jeszcze pół biedy, ale jade dalej i wciskam but w podloge- obroty idą
a auto doslownie stoi , jak wciskam stopniowo pedał gazu to jeszcze jakoś w miare przyspiesza (ale nie tak
jak normalnie) a jak odrazu w podloge to doslownie zero reakcji,
pomyslalem moze odepne przeplywke i odpiąłem przy włączonym silniku i nic, pozniej ja podpiąłem ponownie i dupa blada, jedzie jak SDI

Poradźcie jakie połączenia mam posprawdzać,które wężyki i od czego mam zacząć?
czy to ma jakis zwiazek ze go za mocno przegazowalem? (90 stopni bylo) coś sie mogło odłączyć-przerwać?
jakie grupy mam zlogować zeby ktoś mógł coś sensownego odczytać?

obecnie vag pokazuje błędy:
671   Włącznik dla GRA-E45
   nieznane ustawienie przełączników  -  BŁĄD SPORADYCZNY

553   Przepływomierz masowy powietrza-G70
   przerwa lub zwarcie do masy
(przeplywka moze dlatego ze odlaczylem podczas uruchomionego silnika...?-jutro skasuje)



odbiegając od tematu: ostatnio założylem tempomat, czy ktos moze wie czemu przy naciskaniu
guzika przyspieszania na nim auto lepiej przyspiesza niz przy wciskaniu pedału gazu?(jest to odczuwalne)
« Ostatnia zmiana: 17 Kwietnia, 2009, 01:31:06 wysłana przez seboljeiv »



Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Odp: zero mocy po przegazowaniu i wyłączeniu silnika 1.9 tdi AFN
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Kwietnia, 2009, 11:28:52 »
Podmien przeplywke albo zobacz czy turbo nie zasysa bokiem powietrza i stad marne odczyty z LMM
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk