TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

jak to jest z bmw

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline adrianvw

  • *
  • 20
  • Płeć: Mężczyzna
jak to jest z bmw
« dnia: 29 Kwietnia, 2009, 21:56:54 »
ile spala taka beta 520i 110 kW lub 95kW gazu na setke??? i jak jest z ich wytrzymałością?? bardzo się "sypią"???



Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: jak to jest z bmw
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Kwietnia, 2009, 23:11:02 »
Zasadniczo... ile wlejesz ;)
Z gazem to ciężko stwierdzić bo to zależy od instalacji...
Zwykły mixer - 15L na 100 lekko... W trasie 11-12...
Wtrysk suchy - 13-15L
Wtrysk mokry - 10-13
Nie licz na to ze w trasie będzie Ci poniżej 10-ciu schodzić... No chyba że naprawdę super instalacja i V-max 90km/h...

Odnośnie trwałości tych silników to 6-cio cylindrowe motory BMW w kategorii trwałości są tak owiane legendą jak słynne mercedesowskie 2.5D/TD oraz 3.0D/TD... Mówi się że nie lubią gazu... G...o prawda - nie lubią i nie chodzą na zwykłych instalkach "na skrętkę" wkładanych gdzieś w szopie... z odzysku... Załóż dobrą instalację (wtrysk obowiązkowo) to będzie chodzić bez zarzutów dłuuuugie lata... Zwłaszcza instalacja wtrysku gazu w fazie ciekłej... LPG jest "mocniejszy" od benzyny i do tego daje tzw "miękkie" spalanie...

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: jak to jest z bmw
« Odpowiedź #2 dnia: 30 Kwietnia, 2009, 09:01:42 »
A gdzie kręcąca bączki Lancia ?? ;)

Offline heko

  • **
  • 72
  • Płeć: Mężczyzna
  • chipować...chipować...chipować
    • G-CS
Odp: jak to jest z bmw
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Maja, 2009, 18:00:40 »
... Zwłaszcza instalacja wtrysku gazu w fazie ciekłej... LPG jest "mocniejszy" od benzyny i do tego daje tzw "miękkie" spalanie...
[/quote]
...ja bym jeszcze dołożył lubryfikację  ...pomaga w oszczędzaniu gniazd zaworów...

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: jak to jest z bmw
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Maja, 2009, 23:27:39 »
Tylko czy gra warta świeczki...
innymi słowy - taka instalka przewyższy koszt samochodu...
Nie czarujmy się: wtrysk w fazie ciekłej to ok 5 tyś zł na 4-cyl... Lubryfikacja, mnogo cylindrów czy już widlaste silniki... takie bajery kosztują... Jak masz paroletnie A8 4.2 i ganiasz tym po 50-80 tyś km rocznie to opłaca się ładować 8-10 tyś zł w instalację LPG... Ale do E34 ???