TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Astra G 2001r. 1.7DTI

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

71ziom

Astra G 2001r. 1.7DTI
« dnia: 30 Kwietnia, 2009, 11:55:38 »
Witam!

Posiadam astre G (II) z silnikiem 1.7 DTI isuzu (Y17DT) i niestety posiada on tylko 75KM. I do was takie pytanie . W jaki sposób mogę znacznie podnieść moc w tym silniku? W przyszłym miesiącu planuje pojechać zrobić VIRUSA a następnie myślałem o wymianie intercoolera, turbiny na większą oraz całego układu wydechowego wraz z kolektorem. Pomoże to coś ?

Jeśli tak a da sie coś jeszcze zrobić to proszę was o pomoc.

Z góry dzięki !

Przemo



Offline heko

  • **
  • 72
  • Płeć: Mężczyzna
  • chipować...chipować...chipować
    • G-CS
Odp: Astra G 2001r. 1.7DTI
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Maja, 2009, 18:17:47 »
Witam!

Posiadam astre G (II) z silnikiem 1.7 DTI isuzu (Y17DT) i niestety posiada on tylko 75KM. I do was takie pytanie . W jaki sposób mogę znacznie podnieść moc w tym silniku? W przyszłym miesiącu planuje pojechać zrobić VIRUSA a następnie myślałem o wymianie intercoolera, turbiny na większą oraz całego układu wydechowego wraz z kolektorem. Pomoże to coś ?

Jeśli tak a da sie coś jeszcze zrobić to proszę was o pomoc.

Z góry dzięki !

Przemo
...jak chcesz tak rozległą modyfikacje przeprowadzić...to najpierw IC...turbina..itd...a dopiero wirusik..
...a samym chipkiem też daje rady http://catalog.vtech.pl/graph/opel_17cdti_80ps_chip.png

71ziom

Odp: Astra G 2001r. 1.7DTI
« Odpowiedź #2 dnia: 04 Maja, 2009, 18:23:13 »
No tak tylko że zanim te modyfikacje wszystkie wprowadze to troche czasu minie i oszczednosci trzeba troche odlozyc ;) dlatego teraz planuje najpierw virusa pozniej modyfikacje i nastepnego virusa .

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Astra G 2001r. 1.7DTI
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Maja, 2009, 23:36:33 »
Powiem tak: lepiej kupić duży silnik (np 2.0 DTI) i małym nakładem środków odzyskać z niego spore rezerwy mocy, niż inwestować pokaźne pieniądze w krzesanie każdego konia z małego motoru... Innymi słowy: jeżeli to nie jest "zabawa" tudzież sztuka dla sztuki do zrób chipa (uzyskasz ze 100KM) i na tym poprzestań. Hybrydowe turbo, wydajniejsze wtryski oraz "wyciskający soki" z tego soft pociągną za sobą spore koszta a na końcu często okazuje się że max osiągi można tylko na krótką metę stosować bo silnik wówczas dymi i robi inne cuda co nie bardzo kwalifikuje się do normalnego, codziennego użytku...
Ale - zrobisz jak chcesz... ;)

71ziom

Odp: Astra G 2001r. 1.7DTI
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Maja, 2009, 07:13:20 »
no właśnie dlatego chcę wiedzieć czy to się w ogóle opłaca.

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Astra G 2001r. 1.7DTI
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Maja, 2009, 08:56:55 »
Zrób najpierw samego chipa i pojeździj... W Twoim wypadku zyskasz min. 20KM a to dużo... Frajda z jazdy gwarantowana.

71ziom

Odp: Astra G 2001r. 1.7DTI
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Maja, 2009, 13:50:12 »
No byłem w jednym miejscu od magików od chiptuningu i powiedzieli ze ok 25-30km dostane i jakies 60nm także myślę że źle nie powinno być no ale zobaczymy. A katalizator mam wyciąć przed virusem czy nie ?

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Astra G 2001r. 1.7DTI
« Odpowiedź #7 dnia: 05 Maja, 2009, 23:20:10 »
No byłem w jednym miejscu od magików od chiptuningu i powiedzieli ze ok 25-30km dostane i jakies 60nm
A na co Ci moc ?? Niech wyciągną max moment obrotowy... Dostępny już z dołu i w miarę płasko przebiegający - bo to decyduje o bezpieczeństwie jazdy i komforcie kierującego. Tych dodatkowych 30KM i tak wykorzystywał nie będziesz bo IC będzie niewystarczający-  zatem na dłuższą metę będzie ona nieprzydatna - no chyba ze zamierzasz zezłomować silnik w krótkim czasie...
A katalizator mam wyciąć przed virusem czy nie ?
Jak nie chcesz aby Twoje dzieci, dzieci Twojego sąsiada oraz dzieci ich dzieci miały kwadratowe główki - nie rób tego...
« Ostatnia zmiana: 05 Maja, 2009, 23:22:27 wysłana przez Piasek »

miketodson255

Odp: Astra G 2001r. 1.7DTI
« Odpowiedź #8 dnia: 14 Czerwca, 2017, 12:38:49 »
lepiej kupić duży silnik (np 2.0 DTI) i małym nakładem środków odzyskać z niego spore rezerwy mocy