TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Chiptuning Opla 3.0 CDTI V6 Automat

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Chiptuning Opla 3.0 CDTI V6 Automat
« dnia: 28 Marca, 2005, 20:09:18 »
Witam
Chcialbym zapytac jak jest z prawdopodobienstwem awaryjnosci silnika po tuningu? Czy moze sie zwiekszyc? Generalnie chodzi o to ze wlasciciej nie ma czasu jezdzic i ustawiac czegokolwiek. Chodzi o to zeby dolozyc moc i moment i zeby chodzilo... mowiac prosto :]

Drugie pytanie, dwie firmy "sugeruja" takie wyniki po tuningu:
 177 KM 370Nm    ->     212 KM   440 Nm

a druga:
177KM     370Nm  ->   204KM     436Nm

Wyniki nie sa az tak rozne biorac pod uwage 200KM ale tutaj widac 8 koni roznicy, skad mam zatem wiedziec czy ostatecznie nie osiagne np. 196 zamiast np. 212 KM (podobnie z momentem)?
Chodzi o roznice, bledy statystyczne, bledy pomiaru etc.. kogo wiec wybrac i co jest bardziej realne?

Auto to Vectra GTS z konca 2004 roku.



Chiptuning Opla 3.0 CDTI V6 Automat
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Marca, 2005, 22:02:45 »
dupohamownia prawde wypluje.
Nawet jesli wynik  bedzie obardczony bledem to poznasz przyrost. Hamowanie przed i po stosunku.

Ogolnie roznice w ofertach zadne.
Awaryjnosc ?? Zalezy od kierownika zwlaszcza w silniku z turbodoladowaniem. Trzeba wiedziec kilka rzeczy, ponadto wymiana oleju co 10 maximum  15 kkm.
Ogolnie nie katuj zimnego silnika NIGDY. Dotyczy to oczywiscie aut niewirusowanych rowniez.

ps. ten silnik do modyfikacji to jednak kibel choc potencjal ze wzgledu na pojemnosc powinien byc duzy  :twisted:
DI X2, JTD

Chiptuning Opla 3.0 CDTI V6 Automat
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Marca, 2005, 23:07:33 »
o katowaniu wiem, a tym bardziej ojciec ktory tym jezdzi.
kierownik zrobil juz sporo kilometrow, wiec z podstawowymi rzeczami jak jezdzic zeby nie zajezdzic nie ma problemu.
a co to znaczy "(...)zwlaszcza w silniku z turbodoladowaniem. Trzeba wiedziec kilka rzeczy(...)"?

Chiptuning Opla 3.0 CDTI V6 Automat
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Marca, 2005, 17:28:11 »
Zasadniczo to o czym pisano wczesniej : nie katowac zimnego motoru , zmieniac olej nie rzadziej niz co 15 kkm, schlodzic turbine po ostrym grzaniu, nie lac do baku byle g.....

Zadne tam tajemnice - przy odbiorze nowego auta powinni uczulic na te sprawy.
DI X2, JTD

Chiptuning Opla 3.0 CDTI V6 Automat
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Marca, 2005, 18:34:11 »
No ja zakladam, ze poza chlodzeniem turbiny jest to normalne traktowanie auta, czyli rozumiem ze po chiptuningu trzeba dbac o szczegoly i nic nie powinno sie specjalnie dziac, aye?
No i druga sprawa, jak sie te silniki zachowuja po modyfikacjach? Pomijajac potencjal? Czy warto lapy wsadzac?

Chiptuning Opla 3.0 CDTI V6 Automat
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Marca, 2005, 22:05:07 »
No najlepszym materialem do chiptuningu to one nie sa, ale niech moze sie wypowie ktos bardziej doswiadczony w temacie moze Sz. P. Piro  :D

ps. chlodzenie turbiny dotyczy wszystkich uturbionych motorkow nie tylko dlubanych.
DI X2, JTD