TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Golf i zamulenie

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Golf i zamulenie
« dnia: 18 Maja, 2009, 11:13:54 »
Witam mam problem z golfem. Ostatnio golfina miala zmieniane wtryski i program. Pojawil sie problem. Otoz przy okolo 4 tys obrotow samochod nagle sie zamula i dymi sstrasznie. po zdieciu nogi z gazu wszystko ustepuje i mozna dalej jechac bez problemu, a czasami dalej sie tak dzieje. Problem ten wystepuje nie zawsze (czesto). Problem pojawia sie tez gdy na postoju przegazuje samochod to samochod zaczyna nierowno pracowac obroty spadaja do okolo 900 samochodem zaczyna trzesc i zaczyna strasznie dymic. Po paru sekundach wszystko wraca do normy. Dym jest czarny, choc czasami zadymi najpierw na czarno a zaraz (bialo-siwo). Dzieje sie to jak i na cieplym tak i na zimnym silniku. na 5 biegu przy 4000 tys obrotow tego nie zaobserwowalem. ( mozliwe ze czesto sie nie jezdzi tak )



Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Golf i zamulenie
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Maja, 2009, 14:32:38 »
Praca u podstaw:
- wtryski do kontroli (może któryś niedomaga, przycina się lub milion innych rzeczy z nim się dzieje)
- soft nie do końca mądrze napisany
(lub przekombinowane w wydajnością systemu wtryskowego za którym nie nadąża układ podawania paliwa... bo jednak przy normalnej jeździe wszystko jest OK. Problemy pojawiają się dopiero przy bardzo dużym obciążeniu...)

Odp: Golf i zamulenie
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Maja, 2009, 15:13:04 »
Wtryski sa siweze, czlowiek ktory sprzedaje te wtryski (216) powiedzial ze wszystkie sa sprawdzane przed wysylka.Dziwi mnie jednak to ze ten co robil mi program z seryjnego 90 konnego silnika zrobil 137km i tylko 292 Nm przy seryjnym 202.  Czy jesli zrobie logi dynamiczne bylbys w stanie powiedziec co moze byc ewentualna przyczyna? Dziwi mnie to ze to co opisalem nie zauwazylem aby wystepowalo np. przy 3900 obrotow tylko tak jak by to bylo ksiazkowe 4000tys. czasami wystapi jak jeszcze silnik jest niedogazany (testujac) troche wczesniej.  Słyszalem ze moze to byc pompa olejowa albo popychacze zaworow tylko dlaczego przed programem to nie wystepowalo.

Moze nie przeszkadza to w normalnej jezdzie. Ale czasami jest to duzy dyskomfort gdy wyprzedzam a nagle chmura dymu i samochod jakby stracil moc.

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Golf i zamulenie
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Maja, 2009, 13:14:39 »
Może i też być winny olej lub układ smarowania... Przy takich obrotach szklanki nie wyrabiają się z napełnianiem, nie otwiera tka jak powinien prawidłowo zaworów i cuduje... Zrób logi dynamiczne i drapnij na priv do rob555 nich rzuci okiem...

Offline tolek

  • ****
  • 357
  • Płeć: Mężczyzna
  • G3 1,9 AFN virus
Odp: Golf i zamulenie
« Odpowiedź #4 dnia: 20 Maja, 2009, 15:19:14 »
ja stawiam na pompe olejową a dokładnie zawór ograniczenia cisnienia przy pompie. zacina sie puszczając za duże ciśnienie na hydroregulatory...
ewentualnie chwilowe dużo zaduże przeładowanie przy gwałtownym wkrecaniu na wysokie obroty na jałowym lub jedynce które w skrajnym przypadku daje podobne objawy..tego akurat doświadczałem..
Nie bawisz sie, nie żyjesz.

Odp: Golf i zamulenie
« Odpowiedź #5 dnia: 20 Maja, 2009, 16:58:45 »
To zamulenie wystepuje owiele czesciej gdy silnik jest np. jeszcze niedogrzany 75-80 stopni wtedy mam pewnosc ze na 100% wystapi. Myslalem wlasnie ze to moze byc wina tego oleju gdyz tez byl wymieniany olej. Zalalem taki jaki byl wczesniej czyli Lotos O.o

Kabelek juz mam tylko teraz problem ze znalezieniem osoby z laptopem O.o  (co do logow)