TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

chip do AFN ,jak to jest?

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

chip do AFN ,jak to jest?
« dnia: 25 Maja, 2009, 00:11:51 »
Zadzwoniłem do znanej firmy z wroclawia z zapytaniem o chip do mojego AFN(sharan) .Pan mi  miło odparł ze jak przywioze im sam sterownik ,to zapłace 500 zl mniej niz gdybym przyjechal autem ,bo  nie chce mu sie sterownika wymontowywac .Mysle jak to sie ma do indywidualnego strojenia ??? Wychodzi na to ze i te znane firmy montuja gotowe kosci pod numer sterownika,chyba ze sie myle?



Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: chip do AFN ,jak to jest?
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Maja, 2009, 08:22:17 »
piotr jak zawsze jakiegoś królika z kapelusza wyciągnie...:)
Ale fakt faktem ze sam chip-tuning kosztowny nie jest... Bo interfejsy (do popularnych samochodów) drogie nie są... Kosztuje dopiero hamownia, lokal no i wiedza i fachowość tego co to robi... oraz oczywiście odpowiedzialność... Zobacz na allegro - klasyczny chip-tuning do popularnych diesli (np 1.9TDI na VP) jest śmiesznie tani... 200-300 zł... Tyle że odpowiedzialność kolesia za to co zrobił Ci "pod maską" kończy się w momencie zainkasowania wspomnianej kwoty... Wiadomo ze o finalnym efekcie chipowania dowiemy się po hamowni... A w momencie kiedy się z niej nie korzysta - to skąd wiesz czy Twój AFN będzie miał zdeklarowane (dajmy na to 140KM) czy też będzie miał nieco ponad te "seryjne" 110KM a to już będzie odczuwalne...
« Ostatnia zmiana: 25 Maja, 2009, 08:25:58 wysłana przez Piasek »

Odp: chip do AFN ,jak to jest?
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Maja, 2009, 12:19:32 »
To jest przedstawiciel duzej firmy tuningowej ,hamownie maja . Robilem tam diagnoze VAG (250zl) chyba troche duzo wzieli.Robia auta do sportu ,tylko jak to sie ma do indywidualnego strojenia chyba ze mi kompa rzuca na hamownie  :)  Wychodzi na to ze okolo 700 zl kosztuje samo wlutowanie scalaka,a tego juz nie przełkne.

Offline tolek

  • ****
  • 357
  • Płeć: Mężczyzna
  • G3 1,9 AFN virus
Odp: chip do AFN ,jak to jest?
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Maja, 2009, 14:29:30 »
Temat jest
Cytuj
chip do AFN ,jak to jest?
Więc odpowiedź brzmi: Fajnie :) lepiej z, niż bez  ;D

tyle że w sharanie to może przy momencie pod 300nm być problem z dwumasem po jakimś czasie.
Nie bawisz sie, nie żyjesz.

Odp: chip do AFN ,jak to jest?
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Maja, 2009, 16:39:06 »
Piotrek to ze profesjonalna praca kosztuje to dla mnie jest oczywiste ,bo sam tez w swojej branzy nie jestem tani i z cen nie schodze.Chodzilo mi raczej o to ze jak zawioze im sterownik i zaloza mi chip to jak to sie mam do indywidualnego strojenia przeciez ich praca bedzie polegac tylko na zmianie chipa .Idac dalej mysle ze jak pojechalbym tam autem ich dzialania nie zmienily by sie zbytnio tylko zaplacilbym za hamonie i demontaz.To po co mydla oczy indywidualnym podejsciem do auta a jesli chodzi o demontaz to mi gosc powiedzial ze mu sie nie chce i tyle.A sharan nawet jak bedzie mial 140KM tez bedzie mułem.Milalem kiedys turbo benzyne   ;) calibre, fajne autko bylo.

Odp: chip do AFN ,jak to jest?
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Maja, 2009, 21:53:55 »
Uslyszalem to od goscia co jest zarazem szefem i tunerem ,jesli chodzi o diagnostyke VAG bylem z ich uslug zadowolony ale widzac ich podejscie do tuningu odpuszcze sobie  .W nocy smigam do niemiec i przy okazji  spytam kolege co robi chipy w niemczech jak to wyglada u nich.Co do calibry fajne auto ale za drogie w eksplatacji.Dzieki za odzew.

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: chip do AFN ,jak to jest?
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Maja, 2009, 08:25:30 »
chociaz by po to zeby dac gwarancje klientowi ze nie wsadzilem mu chipsa w i tak juz umierajacy samochod i miec spokojny sen
prawda, prawda - święta prawda...
co do calibry turbo, to powoli staje sie rodzynkiem na jezdniach europy
Zwłaszcza wersję Turbo 4x4... Bo klasycznych 115KM jest od groma... Każda dociążona 100kg szpachli ale są... :) Ostatnio idealną, nawet nie ryśniętą i do tego bez jakichkolwiek śladów korozji (z motorem 2.0 16V 150KM) widziałem w Monachium w komisie... Ale cena była zaporowa...

Odp: chip do AFN ,jak to jest?
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Maja, 2009, 13:49:20 »
Piasek cali turbo tylko byly 4x4 i 204KM,moja kosztowala2500 euro 94r letko zarysowana  ;D. Mialem kiedys vectre c20xe 150KM przed cali,super wymiatała do dzis szwagier smiga.Piotrek to jest w Worms jest jakims przedstawicielem firmy tuningowej ,dzis wrocilem z niemiec ale nie zdazylem do niego wpasc,za duzo zalatwiania :( Jade znowu 8 czerwca to  moze dam rade.

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Odp: chip do AFN ,jak to jest?
« Odpowiedź #8 dnia: 29 Maja, 2009, 19:03:58 »
Nie wiem co to za firma ale fakt faktem ze polowa czasu przy dlubaniu sharana to wyciaganie sterownika z za zegarow :)
A z tym indywidualnym strojeniem to w tym wypadku to jakas sciema i kicha....wrzuca teoretycznie "bezpiecznego" gotowca i heja
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Odp: chip do AFN ,jak to jest?
« Odpowiedź #9 dnia: 29 Maja, 2009, 23:16:05 »
rob555 to oddział moze i najwiekszej firmy tuningowej i pytanie czy warto dawac 1000zl za 'bezpiecznego gotowca" Ja uwazam ze nie bo cenie w ludziach profesjonalizm i za to moge płacic.

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: chip do AFN ,jak to jest?
« Odpowiedź #10 dnia: 30 Maja, 2009, 09:19:26 »
Przecież to się kwalifikuje do zgłoszenia... Sprzedający na bank nie jest autorem tych softów ani ich nie kupił... Ściągnął z "muła" kradzione gotowce i biznes robi... No i dopisek "bezpieczne"... Tzn jak mam to rozumieć ?? Sam wgrywał każdego do każdego z opisanych pojazdów i jeździł nim rok czy 2 lata i na tej podstawie stwierdzał że soft jest bezpieczny ???
Już nie wspomnę o "seryjności silników" która jak wiadomo jest pojęciem względnym...
« Ostatnia zmiana: 30 Maja, 2009, 09:22:53 wysłana przez Piasek »

Odp: chip do AFN ,jak to jest?
« Odpowiedź #11 dnia: 30 Maja, 2009, 09:41:56 »
Piotrek poczekam do  8 i podjade do Worms pogadam z kolega i moze on mi wytlumaczy jak
to jest w niemczech ,ja jak sie na czyms nie znam to sie za to nie biore(zostawiam to dla fachowca)obojetnie czy to jest praca w domu czy przy aucie.Ale jak mam dac (np.w opolu) 450euro za chip (podobno indywidualny) to wole ta kase zostawic w niemczech.

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Odp: chip do AFN ,jak to jest?
« Odpowiedź #12 dnia: 31 Maja, 2009, 21:18:16 »
heh  :) fajna odpowiedz a szczegolnie majac swoja firme, ktora zajmuje sie chipsowaniem tdi  ;D
poprostu mistrzostwo marketingu :)
na stronkah pisane bla bla bla mamy hamownie i sciema scieme sciema pogania a tu tekst typu:
ze strojenie to sciema (same sciemy). jest to niby gra slowek ale jak to sie slyszy "wrzuca teoretycznie bezpiecznego gotowca i heja"
tak to mozna sobie kupic galleto z dvd gdzie sa gotowce i jest to tansze niz jaki kolwiek inny zachod jezdzenia za chipami
w sumie to wiekszosc tjunerow jedzie na "bezpiecznych gotowcach"  ;D ;D ;D ;D

Hamownia jest elementem pomiarowym a nie diagnostycznym ! To taki off
A co do posta wyzej. Sluchaj jak ktos wrzuca soft nie widzac auta to jak to moze byc indywidualne strojenie....??? A co do pojecia bezpieczny gotowiec to powiem Ci ze 100% fabrycznych programow wlasnie jest takimi bezpiecznymi gotowcami. Inaczej by auta sie sraly po wyjedziezdzie z salonu. Dodasz powiedzmy 10-15% i tez 90% aut bedzie jezdzic bezawaryjnie spore przebiegu. Ale jak ze 110KM robisz 145KM jak Ci mistrzowie na allegro twierdza, nie widzac auta, nie wiedzac jak jest ustawiony rorzad, jak pompa trzyma kat wtrysku (dynamiczny i statyczny), jakie jest wstepne napiecie nastawnika, jak wtryski pracuja, jak turbo pod obciazeniem pompuje to wiesz......
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Odp: chip do AFN ,jak to jest?
« Odpowiedź #13 dnia: 01 Czerwca, 2009, 16:50:43 »
Widzisz rob555 w opolu jest tez oddzial tej firmy i tam gosc mi mowi ze tylko indywidualne programy robi.Ciekawy jestem czy takie same indywidualne jak oddzial wroclawski  ??? . Chyba ze firma nie ma kontroli nad swoimi oddzialami a to prowadzi tylko do obnizenia jej renomy w oczach klientow