Co do umieszczenia tematu w dwóch działach mogę tylko przeprosić. Piter -widzisz wystarczy coś napisać. Wiem,że renault stosuje różne "ciekawe rozwiązania". Jednak cała pompa razem z komputerem sterującym jest made in germany firmy bosch. Pompa rozdzielaczowa vp37 stosowana jest w różnych markach samochodów stąd pytanie nie jest tylko do osób znających się na renault.
Łatwo jest oddać pompę do pompiarza i zabulić 150 za wyciągnięcie pompy od 300zł wzwyż za samą diagnozę pompy, a dalej to się zobaczy (może koszty będą małe 300zł a może wyższe np:2000zł).Łącznie robią się to spore koszty nieproporcjonalne do wartości samochodu. Stąd pytanie czy może ktoś się spotkał z podobnym przypadkiem? Jak najczęściej objawia się usterka elektrozaworu? Z tego co wiem po uszkodzeniu elektrozaworu przestawiacza kąta wtrysku często samochód pracuje nieregularnie,ma podwyższone obroty biegu jałowego itp. A tutaj sytuacja jest trochę inna. To,że zgłaszany jest błąd elektrozaworu może być powodowane przez błędny sygnał z czujnika wzniosu igły wtryskiwacza,który ma wpływ na sterowanie wartością kąta wtrysku. Czujnik ten został sprawdzony i ma prawidłową oporność. Podczas jazdy wygląda to tak jakby nagle po dodaniu gazu i jego puszczeniu nagle coś się zacinało. Kolejne wciśnięcie gazu powoduje tylko puszczanie siwego dymu i włączenie kontrolki. Może to zupełnie jakaś inna mechaniczna usterka?
Pozdrawiam i proszę o jakieś koncepcje,podpowiedzi. W końcu chyba po to jest to forum.