TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Błąd elektrozaworu może pompa? Renault 1.9dTi

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Błąd elektrozaworu może pompa? Renault 1.9dTi
« dnia: 25 Maja, 2009, 18:57:17 »
Może ktoś odpowie na pytanie co jest powodem dziwnego zachowania silnika.
Samochód Renault 1.9dTi.Pompa wtryskowa bosch VP37. Silnik pracuje równo. Nie kopci. Samochód przyspiesza normalnie. Podczas jazdy jeżeli jedziemy bardzo delikatnie,nic się nie dzieje. Ale gdy tylko przyspieszę, puszczę nogę z gazu i dalej chcę znowu przyspieszyć pojawia się siwy dym (samochód nie chce przyspieszyć )pojawia się kontrolka błędu. Silnik nie gaśnie, dopiero po chwili gdy trochę opadną obroty znowu można dodać gazu,lampka gaśnie. I tak cały czas. Po sprawdzeniu na komputerze pojawia się błąd obwodu elektrozaworu przestawiacza kąta wtrysku. Tylko teraz pytanie czy rzeczywiście to zepsuty elektrozawór czy czasami nie jest do roboty cała pompa (przestawiacz?)?
Elektrozawór oraz czujnik wzniosu igły zostały sprawdzone. Oporność jest ok.
Teraz pytanie czy kupowac elektrozawór(do tanich nie należy)? A co jeżeli to wina samej pompy. Może to wina po stronie układu paliwowego?
Generalnie mechanicy u których byłem mają blade pojęcie. Może ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem?
Może lepiej od razu kupić używaną pompę i dać sobie spokój z dalszą diagnostyką?
Pozdrawiam



Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Błąd elktrozawór kąta wtrysku ? pompa bosch, 1.9dti
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Maja, 2009, 08:28:47 »
Nie no piotr wymiatasz...<hahaha>

Offline dssn

  • *****
  • 559
    • http://www.terpior.prv.pl
Odp: Błąd elktrozawór kąta wtrysku ? pompa bosch, 1.9dti
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Maja, 2009, 11:57:28 »
 ;D hehehhe
O

Odp: Błąd elektrozaworu może pompa? Renault 1.9dTi
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Maja, 2009, 22:35:00 »
Umieszczone było w dwóch odnośnikach bo ktoś stworzył nie wiem po co 50 działów typu tdi dti itp.
I nie wiadomo dokładnie do którego działu post wrzucać. W sumie temat pasuje do większości.
Po drugie zamiast wywalać zdjęcie z jakimś kolesiem z kulą może by ktoś ruszył głową i podał jakąś dalszą wskazówkę, może ktoś miał podobny przypadek. Ale widzę,że Piotr to znawca okultyzmu,a nie silników diesel'a.
 

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Błąd elektrozaworu może pompa? Renault 1.9dTi
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Maja, 2009, 08:11:52 »
Żeby poznać tajniki silników diesla Made by Renault zgłębianie tajników okultyzmu to podstawowa sprawa - bo tam na prawdę cuda się dzieją... :D

Offline dssn

  • *****
  • 559
    • http://www.terpior.prv.pl
Odp: Błąd elektrozaworu może pompa? Renault 1.9dTi
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Maja, 2009, 09:29:38 »
odnośnie umieszczenia 3 tematow bo wszedzie pasuje to ... masz racje, mozna go podciagnac pod co najmniej 3 dzialy, ale nie oznacza to ze trzeba 3 zakładać :) odnosnie odpowiedzi na pytanie... ja nie wiem :) nie mam stycznosci z renaultem

Koleś z kulą podoba mi sie niesamowicie :) już się każdemu w firmie pochwaliłem tą odpowiedzią :) mistrzostwo świata panie Piter :) Co rano bede wstawał i zaglądał do tematu zeby dobrze dzien zacząć :)
O

Odp: Błąd elektrozaworu może pompa? Renault 1.9dTi
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Maja, 2009, 09:44:53 »
Co do umieszczenia tematu w dwóch działach mogę tylko przeprosić. Piter -widzisz wystarczy coś napisać. Wiem,że renault stosuje różne "ciekawe rozwiązania". Jednak cała pompa razem z komputerem sterującym jest made in germany firmy bosch. Pompa rozdzielaczowa vp37 stosowana jest w różnych markach samochodów stąd pytanie nie jest tylko do osób znających się na renault.
Łatwo jest oddać pompę do pompiarza i zabulić 150 za wyciągnięcie pompy od 300zł wzwyż za samą diagnozę pompy, a dalej to się zobaczy (może koszty będą małe 300zł a może wyższe np:2000zł).Łącznie robią się to spore koszty nieproporcjonalne do wartości samochodu. Stąd pytanie czy może ktoś się spotkał z podobnym przypadkiem? Jak najczęściej objawia się usterka elektrozaworu? Z tego co wiem po uszkodzeniu elektrozaworu przestawiacza kąta wtrysku często samochód pracuje nieregularnie,ma podwyższone obroty biegu jałowego itp. A tutaj sytuacja jest trochę inna. To,że zgłaszany jest błąd elektrozaworu może być powodowane przez błędny sygnał z czujnika wzniosu igły wtryskiwacza,który ma wpływ na sterowanie wartością kąta wtrysku. Czujnik ten został sprawdzony i ma prawidłową oporność. Podczas jazdy wygląda to tak jakby nagle po dodaniu gazu i jego puszczeniu nagle coś się zacinało. Kolejne wciśnięcie gazu powoduje tylko puszczanie siwego dymu i włączenie kontrolki. Może to zupełnie jakaś inna mechaniczna usterka?
Pozdrawiam i proszę o jakieś koncepcje,podpowiedzi. W końcu chyba po to jest to forum.