TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

1,9 tdi 90KM 1Z golf3

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

1,9 tdi 90KM 1Z golf3
« dnia: 05 Czerwca, 2009, 12:00:44 »
Witam,

dostal mi sie w spadku golf 3 z 96 roku z silnikem 1,9tdi 90km oznacznie silnika to 1Z, autko w sumie jest ok spalanie na poziomie 5/100 przejechane ma 300tys km i o dziwo nic sie z nim nie dzieje, zero wyciekow itp. generalnie autko bardzo zadbane ale w związku że chciałbym nim trochę pojeździć a nie mam już niestety możliwości zapytania o ostatnie wymiany płynów, rozrzadu itp (poprzedni właściciel nie żyje) chciałbym wymienić te podstawowe elementy. Autko nie bylo chipowane, męczone ani nic w tym stylu. W związku z tym że nie znam się totalnie na dieslach dotychczas użytkuję beznzynowe silniki mam do Was prośbę o wyrozumiałość o odpowiedź na poniższe pytania:
-  rozrząd, pasek paskiem ale czy przy okazji warto przyjrzeć sie innym elementom i je też wymienić - jeśli tak to jakie? rolki, napinacze, pompa wody??
- świece, co ile i jakie najlepiej
- olej obecnie jest zalany mobil1 15w40 (przynajmniej tak mowi  moze być czy zmeinić na inny?
- pękła mi ostanio taka rura gumowa, podejrzewam że ma związek z turbiną bo samochod stracił kopa, ktoś wie gdzie da sie ją dokupic? pytalem u mnie w sklepach ale powiedzieli ze trudnodostępna i na dodatek tylko w oryginale ale nie mogą jej ściagnąć - plik w załączeniu

Z gory dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
Rafał



Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: 1,9 tdi 90KM 1Z golf3
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Czerwca, 2009, 15:18:06 »
1H0 145 838 G - to jest nr org. VW i faktycznie nie występują zamienniki...
Pozostaje mieć nadzieję ze w ASO nie zedrą z ciebie lub szukaj po szrotach...

Offline szwajcar

  • ***
  • 154
  • Płeć: Mężczyzna
  • vw sharan 1z
Odp: 1,9 tdi 90KM 1Z golf3
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Czerwca, 2009, 17:00:59 »