TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

1.9 TDI - spalanie i trwalosc, gdy niedogrzany ?

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

1.9 TDI - spalanie i trwalosc, gdy niedogrzany ?
« dnia: 21 Czerwca, 2009, 17:35:39 »
Witam!

Bylem zdecydowany na 1.9tdi@105KM ale sprzedawca namowil mnie na jazde benzyniakiem z turbo.... no i kusi :)
Sprzedawca podaje dwa argumenty przeciw 1.9tdi:
- przy jezdzie na krotkich odcinkach po miescie (5-8km) silnik bedzie niedogrzany, zwlaszcza zima i skroci to jego zywotnosc (ktorych elementow ?)
- niedogrzany spali po miescie litr mniej niz benzyna i zakup niepredko sie zwroci

Faktycznie jezdze glownie po miescie i nizsze spalanie TDI mialo byc zaleta, szkoda gdyby jej nie bylo a jeszcze do tego krotsza zywotnosc - zaden interes. W trasy tez jezdze, ale tego jest mniej. 

Jak to wiec jest z opowiescia sprzedawcy ?

ps. liczylem, ze zakup tdi zwroci mi sie po ~4 latach, ale gdy cena ON dobije do PB95 lub trafi sie jakas awaria czy tez faktyczne spalanie bedzie wyzsze, to kalkulacje mozna wyrzucic, czas zwrotu potrafi urosnac do 8 i wiecej lat

pozdrawiam

AKRAK



Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: 1.9 TDI - spalanie i trwalosc, gdy niedogrzany ?
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Czerwca, 2009, 11:13:25 »
To turbo i to turbo - argumenty sprzedającego żadne...
W obu przypadkach zamęczysz silniki błyskawicznie (przy Twoim charakterze użytkowania auta/silnika).
O zasadach eksploatacji silnika z turbo pisał nie będę bo było to milion razy pisane. Użyj szukajki lub google`a.
Turbodiesel oszczędny po mieście nie będzie - zwłaszcza na krótkich dystansach i ciężkiej nodze... ale za to turbo-benzyna zeżre Cię z kopytami (czytaj wciągnie przez zbiornik w silnik, przepali, wypluje wydechem i jeszcze będzie miał mało...)
Na auto miejskie tylko wolnossący silnik... to raz... a jak chcesz ekonomiki to wolnossący diesel...

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: 1.9 TDI - spalanie i trwalosc, gdy niedogrzany ?
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Czerwca, 2009, 10:14:36 »
piotr - nie zapominaj że my to mamy do czynienia z polskim paliwem... i czy to v-power czy tez ultimate z BP to ta sama gnojowica co najzwyklejszy żur tankowany gdzie popadnie... U nas trzeba brać poprawkę 1,5-2 litrów na każde 100km w porównaniu z Waszym paliwem i Waszymi drogami...
Kumpel ma w TT (180KM) taki motor to w trasie 7,5-8 litrów bierze, po mieście 9-11 litrów... Te 11-cie to z klimą i na krótkich dystansach... A jeździ bardzo spokojnie - z reszta z takim potencjałem pod maską nei ma się co wściekać ... Tam wystarczy "głaskanie" gazu a autko ucieka, ucieka...

Offline dssn

  • *****
  • 559
    • http://www.terpior.prv.pl
Odp: 1.9 TDI - spalanie i trwalosc, gdy niedogrzany ?
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Czerwca, 2009, 09:50:20 »
ja bym bral turbo benz
tobie polecilbym wolnossacy tak jak piasek (skoro szukasz oszczednosci)
sam jezsze turbo diesel
:)
O

Odp: 1.9 TDI - spalanie i trwalosc, gdy niedogrzany ?
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Czerwca, 2009, 10:32:30 »
Witam!

Bylem zdecydowany na 1.9tdi@105KM

Nie wiem jak ten silnik, ale moj AHF po mieście, na krotkich odcinkach potrafi spalić od 7,5 do 8,2 (włączona klima i raczej dynamiczna jazda po rozagrzaniu motorka). Teraz jestem ciekaw ile łyknie po programie.... i dokładnie jak napisali koledzy powyżej, jesli chcesz ekonomiczności to tylko wolnossacy motorek.
ST AHF+ by Tune-up

Offline Marco

  • ***
  • 259
  • Golf III TDI 1Z
Odp: 1.9 TDI - spalanie i trwalosc, gdy niedogrzany ?
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Czerwca, 2009, 10:41:15 »
Witam, kolega ma Saaba z silnikiem 2.0 turbo benz. 170KM. I jak na taką moc jest to w miarę oszczędne auto. Średnie spalanie to zaledwie 11,5 - 12l. Silnik w miarę trwały ma już 270 tys przebiegu i wymieniał w nim dopiero turbinę, uszczelniacze zaworowe, a teraz bedzie zmieniał pierścienie i wszystkie uszczelki bo leje sie z niego troszke i oleju ubywa :-\  ;D
GOLF III TDI 1Z