TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

 

corsa C 1,0 - problem

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline tolek

  • ****
  • 390
  • Płeć: Mężczyzna
  • G3 1,9 AFN virus
corsa C 1,0 - problem
« dnia: 20 Lipiec, 2009, 21:17:02 »
Witam - fura jak w temacie.
Zapala sie kontrolka od serwisu i od silnika.
Nie ma reguły. raz jedna raz druga. zdarzy sie że zgaśnie silnik na wolnych, i co ciekawe jak zgaśnie to po zapaleniu nie działa obrotomierz ???. a silnik kręci do jakichś ok. 4500 max i odcina.
Co z nim może być..spróbuje sie jeszcze z nim zkomunikować "Polskim Vagiem 4,9".
tolek

do tego całe cuda dzieją sie w momencie jak osiąga 90 stopni.
« Ostatnia zmiana: 21 Lipiec, 2009, 08:29:37 wysłana przez tolek »


Nie bawisz sie, nie żyjesz.

Offline Piasek

  • ******
  • 1 480
Odp: corsa C 1,0 - problem
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Lipiec, 2009, 08:39:29 »
Na Ople zawsze działały najprostsze sposoby - przeczyszczenie zacisków na akumulatorze i zdjęcie klemy (-) na noc. Sprawdź kondycję (zdolność rozruchową akumulatora) być może czas na wymianę oraz ładowanie... Może auto ma problemy z ładowaniem... Sprawdź miernikiem (zarówno na zimnym, jak i po rozgrzaniu - bez obciążenia i z pełnym [światła, dmuchawy, radia itp] obciążeniem)

Offline tolek

  • ****
  • 390
  • Płeć: Mężczyzna
  • G3 1,9 AFN virus
Odp: corsa C 1,0 - problem
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Lipiec, 2009, 09:04:49 »
ładuje dobrze..aku wydaje sie być wporządku. klemy wczoraj wyczyściłem bo pomyślałem podobnie  ;)
zastanawia mnie to że dokłądnie jak łapie 90 stopni to bach.. zaczyna go chwile dławić i wchodzi na jakiś awaryjny
Nie bawisz sie, nie żyjesz.

Offline Piasek

  • ******
  • 1 480
Odp: corsa C 1,0 - problem
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Lipiec, 2009, 13:50:06 »
Ciężko tak bez diagnozy komputerowej... Może jakiś czujnik temperatury wysiadł i jak łapie odp. temp roboczą silnika to przekazuje do ECU sygnał o przegrzaniu silnika a ten przełącza motor w jakiś tryb awaryjny (coś a`la zabezpieczenie przed przegrzaniem) HDI tak mają z tym ze tam to centralnie gaśnie silnik...

Offline tolek

  • ****
  • 390
  • Płeć: Mężczyzna
  • G3 1,9 AFN virus
Odp: corsa C 1,0 - problem
« Odpowiedź #4 dnia: 21 Lipiec, 2009, 20:07:56 »
aku jednak po nocy pokazuje 12,1 V to troche mało mi sie wydaje i mogą szwankować sondy lambda jak sie uruchamiają po zagrzaniu.podładuje a najwyżej kupie nowy akumulkator
...
...
a i jeszcze jedna sprawa..!!
po odpięciu Aku nie działa radio - takie seryjne z kaseciakiem.
"SAFE" oto co mi pokazuje. i co jeśli nie mam żadnych kodów do tego?
a niemam :/
Nie bawisz sie, nie żyjesz.

Offline Piasek

  • ******
  • 1 480
Odp: corsa C 1,0 - problem
« Odpowiedź #5 dnia: 22 Lipiec, 2009, 08:37:47 »
aku jednak po nocy pokazuje 12,1 V to troche mało mi sie wydaje i mogą szwankować sondy lambda jak sie uruchamiają po zagrzaniu.podładuje a najwyżej kupie nowy akumulkator
Mówiłem żebyś sprawdził zdolność rozruchową akumulatora na przyżądzie...
Sprawny nie powinien schodzić poniżej 12,6V ale to jest tylko napięcie... Ważniejszy jest prąd rozruchowy.
a i jeszcze jedna sprawa..!!
po odpięciu Aku nie działa radio - takie seryjne z kaseciakiem.
"SAFE" oto co mi pokazuje. i co jeśli nie mam żadnych kodów do tego?
a niemam :/
No to du.a! Bierzesz pierwszą lepszą gazetę MOTO (co leżą za darmo na stacjach paliw) i szukasz ogłoszenia "odkodowywanie samochodowych ..." Jedziesz do nich i za kilka dych odkodują radio...
Chyba że któreś ASO w swej wspaniałomyślności udostępniłoby Ci ten numer za free... ale to jest tak prawdopodobne jak lądowanie Marsjan w moim ogródku zatem... no ale zapytać zawsze możesz...