TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Turbina w 2,5 TDI- brak odpowiedniego ciśnienia

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Turbina w 2,5 TDI- brak odpowiedniego ciśnienia
« dnia: 26 Sierpnia, 2009, 21:13:49 »
Witam
mam problemy z turbiną w audi a6 z 1999r. 2,5 tdi tiptronic. Po podłączeniu do komputera diagnostycznego (VAG-COM) wykazało po próbie dynamicznej, że turbina nie osiąga wartości oczekiwanej (chodzi o ciśnienie) oraz przepływomierz również co powoduje obcięcie dawki paliwa i pajwienie się błędu 575. Informacji szukałem również na forach http://www.forum.vw-passat.pl oraz http://www.a6klub.pl. Sprawdziłem dolot powietrza od strony filtra i jest szczelny. Sprawdziłem pracę sztangi regulującej kierowniczki w turbinie, odpowiadającej za regulację obrotów turbiny. Chodzi płynnie do góry i na dół, ale pod komputerem wyszła lekka niesprawność - po podniesieniu sztangi do góry, samoczynie opada na dół, a nie powinna. Czy może to mieć związek z praca trubiny i że niechce sie wkręcać na obroty. Jak sprawdzić czy zawór upustowy oraz EGR nie jest zawieszony.

Założony podobny wątek na forum vw-passat.pl oraz a6klub.pl


http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=619285#post619285

http://www.a6klub.pl/a6-c5-25-tdi-tiptronic-prosze-o-analize-logow-vt13100.htm?sid=3802e393faba386d5c0e5a88d35ab6ed#138403

P.S
Popowiedzi mile widziane



Offline szwajcar

  • ***
  • 154
  • Płeć: Mężczyzna
  • vw sharan 1z
Odp: Turbina w 2,5 TDI- brak odpowiedniego ciśnienia
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Sierpnia, 2009, 22:43:00 »
00575 Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej,a po za tym na mój gust to uprawiany (PSJ) wszystko do czyszczenia,egr turbo,cały dolot, po zabiegu autko od razu ożyje ;)

Odp: Turbina w 2,5 TDI- brak odpowiedniego ciśnienia
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Sierpnia, 2009, 07:34:01 »
witam
też tak przypuszczam. Zastanawia mnie czy EGR może być zawieszony.


P.S
czy jak będe czyścił turbinę to co potem z jeje wyważeniem, nigdzie nie mam mowy, że ktoś ją sprawdzał po czyszczeniu, a tam przecież są mm tolerancji. Z czyszczeniem EGR i IC i dolotu to mały problem bo tam się nic nie obraca.

Offline szwajcar

  • ***
  • 154
  • Płeć: Mężczyzna
  • vw sharan 1z
Odp: Turbina w 2,5 TDI- brak odpowiedniego ciśnienia
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Sierpnia, 2009, 15:09:51 »
Proponował bym najpierw kosmetyką się zająć i wymianą czujnika, bo on zaniża dawkę,po zabiegu przegonić autko porządnie,a jeśli turbo będzie niedomagać to na stół i w profesjonalny sposób do czyszczenia,(regeneracja) i sprawdz jeszcze katalizator czy niezapchany... ;) daj znać po wszystkim...

Odp: Turbina w 2,5 TDI- brak odpowiedniego ciśnienia
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Sierpnia, 2009, 21:02:14 »
Postanowiłem wykręcić i sprawdzić tą gruszkę po podpowiedzi użytkownika  „Master's"  z forum http://forum.tdi-tuning.pl,

1)ciągnąłem powietrze do siebie - sztanga się nie podniosła
2)przy zrobieniu ciśnienia (za pomocą ust) rozpoczął cicho szumieć
3)zanurzyłem ją w wodzie cała była zalana i powtórzyłem pkt 1 (napiłem się wody) i 2 (pojawiły się banki w dolnej części)


Czyli raczej jest nie sprawna ???????

Czy mogę zakupić tą i na co zwracać uwagę
http://www.allegro.pl/item722000185_nowy_zawor_podcisnienia_audi_v6_2_5_tdi.html

P.S

Bardzo wielkie podziękowania dla użytkownika "Master's"  z forum http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?p=41529#41529

Offline And280

  • ****
  • 360
Odp: Turbina w 2,5 TDI- brak odpowiedniego ciśnienia
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Sierpnia, 2009, 21:30:50 »
grucha jak grucha, kij wie jaka jakosc, pisze zeby uwazac na chinskie ale nie wiadomo co to za ustrojstwo. gruchy nie wystepowaly jako czesci zamienne zdaje mnie sie. musisz zwrocic uwage na to ile sztanga jest wkrecona, wykrecona. jesli ma taka sama dlugosc jak i dlugosc gwintu to nie powinno byc problemu, gorzej jak bedzie sie roznila to wtedy samemu tego raczej nie ogarniesz zeby ustawic odpowiednie cisnienie.
Nastepny tolek teraz 1M ASV

Odp: Turbina w 2,5 TDI- brak odpowiedniego ciśnienia
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Sierpnia, 2009, 19:51:43 »
Witam
po wymianie gruszki i odpowiedniej regulacji audi znowu dostało mocy oraz brak błędów pod VAG-COM (575)

sojkis