TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

zawór recyrkulacji spalin

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

zawór recyrkulacji spalin
« dnia: 16 Września, 2009, 21:57:36 »
Audi A4 2000r 1.9 tdi 110 km.Po upływie około 15 sek od uruchomienia silnika słychać charakterystyczne pyrkanie...ale nie zawsze kiedy się to dzieje zauważyłem że spada moc nie znacznie, owszem ciągnie do końca ale czuje że to nie to i przy ok 2200 obrotach wyczuwam lekkie szarpnięcie ale tylko kiedy jest zagrzany.Mój mechanik zdiagnozował że jest to w/w zawór i na razie zdjął wąż biegnący od zaworu do kolektora ssącego i zaślepił go śrubą i faktycznie ciągnie jak dzik nic nie szarpie, ale... czy można jeździc z taką prowizoryczną naprawą? Czy lepiej jak to czytałem na jakimś forum zaślepić zawór blachą.
Jak widać z opisu jest to już leciwy samochód i inwestować 600 w zawór? I tak sprzedam to cudo jak nie w tym to w przyszłym roku.Pytam bo nie chce się wkopać w jakieś wielkie koszty przed sprzedażą (co z tego że zaoszczędzę 600 a na wskutek tej naprawy wysypie się coś za 2000 albo i więcej) Dodam że w ciągu miesiąca przejeżdżam jakieś 2000 kilmetrów



Offline tolek

  • ****
  • 357
  • Płeć: Mężczyzna
  • G3 1,9 AFN virus
Odp: zawór recyrkulacji spalin
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Września, 2009, 10:21:28 »
ja zawór mam zaślepiony od jakiś 80tysięcy kilometrów..
Skutków ubocznych nie zauważyłem.. nie wdychaj spalin i będzie ok..
Nie bawisz sie, nie żyjesz.

Odp: zawór recyrkulacji spalin
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Września, 2009, 17:39:32 »
Tolek Dzięki za odpowedź. Ja nie obawiam się zaśepiania zaworu  mnie bardziej interesuje sposób Czy tak jak pytalem zawór zaślepić blachą niejako przed zaworem? Czy wystarczy zdjąć wężyk za zaworem, wiadomo w wężu robi się podciśnienie dlatego zatykam wężyk np śrubą. Przepraszam jeżeli bredzę ale jestem laikiem i swoją wiedze opieram na własnych obserwacjach i na tym co wyczytam np w necie. Proszę o wyrozumiałość.

Odp: zawór recyrkulacji spalin
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Września, 2009, 18:24:04 »
Witam Poczytalem trochę o tym egr i jestem odrobinkę mądrzejszy...Pisząc temat wcześniej nie bylem do końca swiadomy budowy i działania tego ustrojstwa. EGR mam walnięty na 100% może jest zasyfiony ale przyznaje boję się tego rozbierać wraz z dolotem bo jak znam siebie to coś urwę albo pokrzywie takie mam zdolnosci  ;D tak jak pisałem wcześniej zmieniam tego audika na mlodszego.Dlatego moje pytanie a właściwie dwa brzmią:
1Czy wyciągnięcie węża z podciśnieniem i zaślepienie go np śrubą nie zepsuje czegoś bardziej? Tak zrobił moj mechanik (przez dwa dni przejechalem na tym patencie ok 170 kilometrów nie wywala żadnych kontrolek nic nie pyrka nie ma zadnych przerw podczas przyspieszania  jak miało to miejsce  wcześniej a nawet mam wrazenie że ciągnie dłużej nie musze tyle zyglować lewarem)
2 Wyczytałem że najczęściej wystarczy zawór i dolot wyczyścić i będzie ok- Czy ktoś z tego forum się podejmie tej operacji ale ktoś kto to robil (z dobrymi efektami) i mieszka w okolicy Częstochowy a konkretnie Lublińca w uczciwej cenie

Offline szwajcar

  • ***
  • 154
  • Płeć: Mężczyzna
  • vw sharan 1z
Odp: zawór recyrkulacji spalin
« Odpowiedź #4 dnia: 22 Września, 2009, 21:28:56 »
Ja zaślepiłem w swoim autku wężyk śrubą,i już byłem 2 razy w Holandii i na trasie zachowuje się lepiej jak przedtem,więc polecam.... ;)