TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

uszczelka pod glowica

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline And280

  • ****
  • 360
uszczelka pod glowica
« dnia: 06 Października, 2009, 22:28:23 »
Witam Panowie pacjent to golf IV ALH mojej kobitki porblem polega na tym ze juz od okolo 3 lat pomalu ubywa  plynu chlodniczego nie sa to jakies znaczne ubytki gdzie okolo 100ml na 5-10 tys km. Nie przejmowal bym sie tym zbytnio gdyby nie to ze na zimnym silniku jest w zbiorniczku plynu jest troche powyzej minimum w trakcie jazdy poziom wzrasta do max a jesli nagrzeje sie az do wlaczenia wentylatorow to jest go nawet ponad max. Oleju nie przybywa jak i nie ubywa, brak maselka pod korkiem, auto nie kopci,jezdzi normalnie,  weze nie sa zbyt twarde, brak pecherzy powietrza w zbiorniczku. fakt czuc troche jak sie nagrzeje zapach plynu gdzies w okolicach chlodnicy przypuszczam ze jest troche nieszczelna ( mozna jakos sprawdzic szczelnosc??) no i jest troche bialego nalotu na silniku jak by wentylatorki narzucaly troche plynu na silnik. Czy mozliwe aby przy takich objawach byla to uszczelka pod glowica? zastanawia mnie ten wzrost plynu bo to chyba nie jest normalne?? musze podmienic korek albo zamowic nowy do zbiorniczka tylko on raczej jest sprawny. autko odpala w miare normalnie czasem tylko jak by lapal pier na jeden a nastepnie kolejne 3 zapalaly. Macie jakies pomysly czy bedzie to jednak uszczelka?


Nastepny tolek teraz 1M ASV

Offline tolek

  • ****
  • 357
  • Płeć: Mężczyzna
  • G3 1,9 AFN virus
Odp: uszczelka pod glowica
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Października, 2009, 08:05:33 »
To że przy nagrzanym silniku wody "przybywa" to normalne.
Być może to mufka do węża na bloku po prawej stronie silnika. Mi tamtędy kiedyś sperniczała minimalnie woda. mimo ze pod autem było sucho np po nocy. przy rozgrzanym i uruchomionym silniku poruszaj złączkami na wężach. być może tam jest jakaś mała nieszczelność i ucieka np podczas jazdy przy wyższych obrotach.
Nie bawisz sie, nie żyjesz.

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: uszczelka pod glowica
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Października, 2009, 08:37:33 »
Idź za radami tolka
Sprawdź dokładnie każdy króciec, wąż i ich połączenia.
Piszesz o białym nalocie z płynu na silniku... To by sugerowało uszkodzenie chłodnicy (dziurka, pęknięcie, wyciek) i ku temu bym się kierował w poszukiwaniach. W ALH nie tak łatwo zamęczyć uszczelkę... i na 99% nie tu leży przyczyna ubywania płynu.

Offline And280

  • ****
  • 360
Odp: uszczelka pod glowica
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Października, 2009, 12:00:19 »
o ile wam przybywa plynu w zbiorniczku przy nagrzanym silniku?? bo wydaje mi sie ze jest to jednak troche duzy wzrost od minimum do max?? kruciec raczej szczelny juz sie mu kilka razy przygladalem i z boku nie ma zdanego nalotu. na wezach wydawalo mi sie ze jakos byly w kilku miejscach wilgotne no ale tez mogla byc wilgoc po deszczu. raczej to chlodnica musze posciagac te plastiki z niej i sie przyjrzec jak to wyglada.
Nastepny tolek teraz 1M ASV

Offline szwajcar

  • ***
  • 154
  • Płeć: Mężczyzna
  • vw sharan 1z
Odp: uszczelka pod glowica
« Odpowiedź #4 dnia: 07 Października, 2009, 14:14:38 »
Przy zdrowym układzie chłodniczym na rozgrzanym silniku,i gdy masz poziom płynu powyżej minimum,to na włączonym silniku gdy będziesz odkręcał korek to poziom płynu powinien się podnieś na max a nawet wywalić płyn,uszczelkę pod głowicą raczej bym nie podejrzewał ;) Najlepiej wymień już płyn na zimowy, a przed przepłukaj chłodnicę środkiem czyszczącym,może być już zasyfiona...