TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

 

POMOCY 2.0TDI MOCNE SZARPANIE

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

POMOCY 2.0TDI MOCNE SZARPANIE
« dnia: 27 Październik, 2009, 10:23:15 »
Witam

dość długo na różnych forach szukałem ale nie znalazłem nic co by było podobne do moich objawów. Pisze do was może wy mi cos poradzicie jak rozwiącać problem.

Posiadam od niedawna Jetta 2.0TDI rok 2006 "BKD" czyli silnik na pompowtryskach i bez filtra czastek stałych. Problemem jest szarpanie silnika na wolnych obrotach, zaznaczam ze tylko i wyłącznie na wolnych obrotach jezeli chodzi o moc jazde wszystko w najlepszym porządku no moze troche turbine tylko slychac przy przyspieszaniu. Zeby było jeszcze dziwniej dodam ze to szarpanie nie jest zawsze tzn. czasem zaraz po odpaleniu i wyjechaniu z garażu juz mocno szarpie czasem wogole problemu nie ma czyli jezdze długo i sie nic nie dzieje jednym slowem no nie ma jakiejś reguły. Jednak tak jak by mi się wydaje ze jak pada deszcz czy duza wilgotność to jakby częściej to było. W dokumentach z przegladow serwisowych ma cos wbite "szarpanie na wolnych obrotach" ale nie wiem czy cos z tym robili auto caly czas serwisowane w aso jezdzi na oryginalnym oleju tankowane zawsze na BP. Czy ktoś jest w stanie powiedzieć gdzie szukać przyczyny ?? w serwisie podobno powiedzieli ze to normalne w tych autach jednak bardzo mnie to niepokoji bo jak zacznie mocno szrpac to wszystkich w aucie trzęsie i wszystko szczyrka w schowkach czyli nie sa to minimalne wibracje i są one męczące na dłuższą mete. dodam jeszcze ze na obrotomierzu nie widać nagłych spadków obrotów

POMÓŻCIE



Offline Piasek

  • ******
  • 1 480
Odp: POMOCY 2.0TDI MOCNE SZARPANIE
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Październik, 2009, 18:27:54 »
Szarpie na wolnych obrotach jadąc czy szarpie podczas postoju "na luzie" ?
Jaką masz skrzynię biegów?
W jakim zakresie obrotów szarpie ?

Odp: POMOCY 2.0TDI MOCNE SZARPANIE
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Październik, 2009, 19:24:26 »
tylko i wyłącznie na luzie czyli jak np stoję na światłach, czasem tez czuje jak już na sprzęgle dojeżdżam do czerw światła (jak się toczy) ale tylko na wciśniętym sprzęgle lub na postoju i biegu jałowym, podczas jazdy wszystko jest w najlepszym porządku nawet jadąc na biegu bez gazu na hamowaniu silnikiem tez jest ok. na "luzie" tez zauważyłem ze jak lekko daje gazu tak do 1400 obr/ lekko też czuć szarpanie ale to już nie to samo i ustaje to powyżej 1400 obr, skrzynia biegów manualna 6 biegowa, natomiast na biegu jałowym mam jakieś 800 - 900 obr i właśnie wtedy najmocniej czuć to szarpanie. Dodam jeszcze że auto ma dopiero 64 tys km wiec dwu-mas to raczej powinien odpaść tak mi mechanik mówił co do wtrysków to nie wiem w sumie nigdy nie był tankowany na innej stacji jak bp wiec paliwa powinno być też ok.

Offline Piasek

  • ******
  • 1 480
Odp: POMOCY 2.0TDI MOCNE SZARPANIE
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Październik, 2009, 23:28:48 »
No a mi tam jednak dwumasem podjeżdża...
Chyba żeby jeszcze raz wgrał mu nowe mapy wtrysków bo 2.0 TDI z jakiejś serii miały je wadliwe. Była na to akcja serwisowa...
Podpytaj w ASO lub u tunerów.
Tutejszy rob555 będzie najbardziej w temacie.

Odp: POMOCY 2.0TDI MOCNE SZARPANIE
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Październik, 2009, 08:15:55 »
hmm no to pojade do aso jak bedzie wiecej czasu ale jakos mam mieszane uczucia bo przeciez byl serwisowany w aso wiec powinien miec wszystko na bierząco :/ ale moze akurat jakas akcje mu pomineli, ok dzieki piasek za zainteresowanie :) a z drugiej strony jak by była zla mapa to raczej chyba problem by był przy kazdym postoju ?? a nie raz tak raz nie dobrze mysle ??

Offline Piasek

  • ******
  • 1 480
Odp: POMOCY 2.0TDI MOCNE SZARPANIE
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Październik, 2009, 08:34:46 »
Może szarpać za każdym razem - ale nie musi.
Poszukaj w google namiary na kilka firm tuningowych w Polsce, opisz sprawę i porozsyłaj maile. Jak spoko-ekipa to odpiszą co może być przyczyną bo coraz częściej się okazuje że jedynie oni mają wiedzę dot. przyczyny awarii i sposoby jej usunięcia. Serwis może wymienić na nowe (na Twój koszt oczywiście) lub permanentnie uchylać się od odpowiedzialności do czasu skończenia gwarancji...
Ale pogadaj najpierw z rob555`em...

Odp: POMOCY 2.0TDI MOCNE SZARPANIE
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Październik, 2009, 09:59:03 »
Witam

Byłem dziś u mechanika wstępna diagnoza albo nawala któryś pompowtrysk albo jakas listwa zasilająca, mówił że w tych autach to tak bedzie szarpało szarpało az w końcu kiedys stanie i nie zapali... jestem umówiony na wtorek i beda sprawdzac co go gryzie... jeżeli to faktycznie pompowtrysk to niestety będe musiał poddać DUŻEJ wątpliwości jakość paliwa na BP gdyż nigdy nie było autko tankowane na innych stacjach, a wiem to na 100% bo to bardzo bliska osoba nim jeździła.

Odp: POMOCY 2.0TDI MOCNE SZARPANIE
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Listopad, 2009, 20:34:45 »
Witam,
Mam identyczny silnik i identyczny problem. Napisz proszę jak się skończyła wizyta u "znachora" i czy rozwiązał problem.

Odp: POMOCY 2.0TDI MOCNE SZARPANIE
« Odpowiedź #8 dnia: 01 Grudzień, 2009, 14:42:07 »
A powiedz jaki masz dokładnie ?? o tu napisałem też o spalaniu na luzie jak się toczy i to jest ok ostatnio to wyczytałem. Natomiast odnośnie szarpania wszyscy mówią że to padający pompowtryskiwacz. niestety te szarpanie jak się autko toczy na luzie jakoś mnie nie przekonuja do pompowtrysku. Narazie jezdze na lepszym paliwie typu statoil diesel gold, shell v power gtl, bp ultimate i poki co poprawy nie widać. Jeżeli o mnie chodzi najbardzoej upieram się na koło dwumasowe ale nikt mi nie chce postawić właściwej diagnozy więc narazie jeżdze i staram się to ignorować jak autko całkiem stanie wtedy bedzie wiadomo co mu jest niestety taka prawda bo juz nie mam sił jeździć i pytać w nieautoryzowanych mi nie byli w stanie pomoc (jedni twierdzili ze pompowtrysk podpieli pod komuter pompowtryski wyszly dorze akurat wtedy nie szarpał) drudzy nic nie robili tylko powiedzieli ze wtrysk i zeby męczyć serwis. w serwisie powiedzieli ze to jakaś listwa i ze beda rozbierac i ze beda szukać ale powiedzieli ze mi nie zagwarantują ze jak wymienią bedzie dobrze a niestety nie stac mnie na eksperymenty bo części nie są tanie. więc narazie jeżdze i nie wiem co dalej z tym robi jestem że tak powiem w czarnej d....

Odp: POMOCY 2.0TDI MOCNE SZARPANIE
« Odpowiedź #9 dnia: 01 Grudzień, 2009, 15:01:53 »
Dodam jeszcze ze jeżeli stoje i autkiem szarpie... wrzucam na jedynke zaciagam reczny i delikatnie puszczam sprzeglo tak delikatnie ze tak tyle ze tylk lapie obroty silnika się nie zmieniają gazu nie dodaje a szarpanie ustaje... gdy z powrotem wciskam sprzeglo szarpanie wraca... jak najlepiej i najpewniej sprawdzić czy koło dwumasowe nie jest czasem do wymiany ?? bo tu mi tym najbardziej zalatuje ?

Odp: POMOCY 2.0TDI MOCNE SZARPANIE
« Odpowiedź #10 dnia: 06 Grudzień, 2009, 12:24:07 »
Witam

Byłem wczoraj w aso vw w rzeszowie. I nie wiem czy sie smiac czy płakać, Pan w serwisie powiedział że te silniki 2.0 tdi po prostu tak mają. Jest to wypadanie zapłonu (cokolwiek to znaczy) i że oni z tym nic nie mogą zrobić bo to juz taka przypadłość tych silników.

Co na to powiecie ??

Offline Piasek

  • ******
  • 1 480
Odp: POMOCY 2.0TDI MOCNE SZARPANIE
« Odpowiedź #11 dnia: 07 Grudzień, 2009, 08:16:35 »
Chyba żeby jeszcze raz wgrał mu nowe mapy wtrysków bo 2.0 TDI z jakiejś serii miały je wadliwe. Była na to akcja serwisowa...
Tutejszy rob555 będzie najbardziej w temacie.
;D

Odp: POMOCY 2.0TDI MOCNE SZARPANIE
« Odpowiedź #12 dnia: 07 Grudzień, 2009, 08:48:20 »
rob555 chyba zapracowany :) bo narazie nie zerknął w to miejsce :) pisałem mu prywatną ale albo go tu nie było albo ja cos zle wyslalem <mysli> ale narazie czekam az ktos mnie na wlasciwy trop naprowadzi :)

z drugiej strony jezeli to cos z silnikiem to czego przy tym wolnym toczeniu na luzie slychac takie stukanie jak w traktorze ?? co czasem spowoduje chwilowy skok obrotow na obrotomierzu ??
« Ostatnia zmiana: 07 Grudzień, 2009, 08:50:30 wysłana przez piotrek_87 »

Offline rob555

  • *****
  • 604
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Odp: POMOCY 2.0TDI MOCNE SZARPANIE
« Odpowiedź #13 dnia: 07 Grudzień, 2009, 12:25:40 »
No jestem jestem  ;D
Po piewsze trzeba okreslic na jakim ukladzie paliwowym silnik pracuje.
2.0 TDI 140KM mialy osprzet Boscha i Siemensa
Siemens jak lapie bledy pompek blokuje sterownik tak ze auto nie odpali dlatego sklanialbym sie ku boschowi.
Opowiesci Pana z ASO ze to norma powinni w turbokamera puscic...
Owszem tak jak wielokrotnie pisalem wczesniej te silniki sa awaryjne i czasem upierdliwe ale TAKA PRACA NIE JEST NORMALNA

Podejrzewam mechaniczne uszkodzenie pompowtryskiwacza ktory to przy pewnych obciazeniach "leje"
Wymagana jest dokladna diagnostyka na PRACUJACYM silniku by stwierdzic ktory to z pompowtryskiwaczy umiera i czy jest to zgon mechaniczny czy czysto elektryczny.

Teraz sprawa nr 2
Skoro fachura z ASO stwierdzil wypadanie zaplonow to moze wlasnie takie bledy ma komputer zapisane?
Jesli tak to bedzie tez opisany cyl na ktorym to sie dzieje....
wystarczy wtedy przelozyc pompke miejscami z innym cyl.
Pojezdzic i zobaczyc czy wypadanie zaplonow zglasza inny cyl. Jak tak to pompka umiera...jesli nie to moze byc problem z kompresja na cyl.
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Odp: POMOCY 2.0TDI MOCNE SZARPANIE
« Odpowiedź #14 dnia: 07 Grudzień, 2009, 14:34:11 »
hehe chętnie bym do ciebie przyjechach z tym ale troche daleko mam :/ pompowtryski były sprawdzane na komputerze i wszystkie chodzą dobrze (tylko problem w tym ze akurat wtedy silnik naprawde dobrze pracował) jakoś mam tego pecha ze jak sie z mechaniorem umowie i podjade to silnik jak na zlosc działa jak marzenie :/ dlatego wszyscy rozkładają ręce tak samo w aso bylo to na gwarancji zglaszane to tez nic nie zrobili bo akurat wtedy pracował dobrze :/ dodam jeszcze ze na tym szarpaniu jezdzi już dość długo. wczesniej po prostu nie używałem tego auta tylko czasem sie gdzies przewiozlem to też czasem szarpało. (ok 1,5 roku i pewnie ze 20 tys km jest ten problem i ani nie jest mniejszy ani większy)

Jak sprawdzić to czy to siemens czy bosch ??

a w aso to jest porazka w jednym chcieli robić w drugim w rzeszowie powiedzial ze nic z tym nie zrobia.

komputer właśnie nie pokazyje żadnych błędów... :/ i właśnie nie wiem czy błędy wyskoczą dopier jak będzie szarpał czy to bez wzgledu na to powinien cos wykazac ?? bo i w aso jak był serwisowany i w niezaleznym warsztacie podpinali pod komputer i nic nie pokazywało żadnych błędów...

Te silniki naprawde są takie zle ?? autko ma 3 lata 67 tys i pomijajac to szarpanie nie ma najmniejszych problemow z nim :)  i tak problem jest tylko na postoju ewentualnie lekkim toczeniu się autka, podczas jazdy wszystko lata jak powinno zadnych szarpniec zadnych spadkow mocy zadnego dymienia