TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

 

POMOCY 2.0TDI MOCNE SZARPANIE

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline rob555

  • *****
  • 604
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Odp: POMOCY 2.0TDI MOCNE SZARPANIE
« Odpowiedź #15 dnia: 07 Grudzień, 2009, 14:56:26 »
Nie ma bledow czyli mechanika lezy. Elektryka w obu systemach by sie samozdiagnozowala.
Jaki osprzet to srednio kumaty diagnosta ogarnie jak sie podlaczy i wyskoczy mu nr komputera:)
Kolo Ciebie masz albo DYNOSOFT KATOWICE albo COMPSPORT BIELSkO BIALA. Nie jest to pod nosem ale naprawde warto do jednego z tych watsztatow zadzwonic. Powinni pomoc.
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Odp: POMOCY 2.0TDI MOCNE SZARPANIE
« Odpowiedź #16 dnia: 08 Grudzień, 2009, 08:52:09 »
A powiedz mi jak to wygląda. Najbardziej boje się ze po prostu pojade do tych znachorow i silnik jak na zlosc bedzie pracowal dobrze... bo do tej pory tak było. juz jechałem do jednego i szarpał mocno na siatlach jak stalem ruszylem zajechalem do mechanika i... przestal i tak do nastepnego dnia juz nie szarpal... (troche mnie to denerwuje bo robie z siebie wariata i sie tak na mnie krzywo niektórzy patrzą :/ i nie bedzie tak że pojade dość daleko do tunerow i się okaże ze rozłożą ręce ze wszystko w porządku ?? bo jezeli jest jakaś usterka to dlaczego nie wystepuje cały czas ?? tylko czasem bedzie na kazdym postoju szarpał czasem kilka razy a czasem wogole... była też sytuacja ze na swiatłach jak stałem początkowo szarpał i po chwili sam przestał nic nie robiłem... najgorsze to że wogole nie ma jakiejs regóły od czego się zaczyna przez pol roku nie zauważyłem żadnych wskazówek z kąd to się bierze...

Odp: POMOCY 2.0TDI MOCNE SZARPANIE
« Odpowiedź #17 dnia: 30 Grudzień, 2009, 14:17:06 »
a jak dwumase zdiagnozować ?? bo jak wsłucham się dokladnie w silnik to chodzi dobrze jakies "mlaskanie" dochodzi gdzies z poza silnika a wydaje sie jak by sam silnik zle pracowal <mysli> da sie samemu porobić jakieś testy żeby wychwycić czy to dwumasa ?? na sprzęgle lekko wciśnietym czuć lekkie pulsowanie, ale pali i gaśnie w ciszy nie słychać zadnych szczyrków. czym dlużej się tym zajmuje tym bardziej się skupiam na dwumasie. Dwumasa może na luzie tłuc całym silnikiem ?? przez co wydaje się że to problem silnika ?? żeby jeszcze części były tańsze to bym robił eksperymenty. A w jednych serwisach wogole nie chca tego tknąć w innych chętnie bedą eksperymentować (wiadomo czyim kosztem) :/

Odp: POMOCY 2.0TDI MOCNE SZARPANIE
« Odpowiedź #18 dnia: 31 Grudzień, 2009, 18:01:51 »
Obserwuję już jakiś czas Twój problem na forum i postanowiłem trochę się udzielić w temacie.
W moim Golfie mam silnik 2.0 TDI 140km BKD na pompowtryskach oczywiście rocznik 2008 w moich rękach od pierwszych kilometrów. Drgawki silnika (takie jak Twoje) zauważyłem jak miał przebieg 3400km ale nie gwarantuję że nie miał ich wcześniej, poprostu mogłem nie zwórcić uwagi na to gdyż jest to w miarę dyskretne. Byłem na gwarancji z tym problemem w Sosnowcu w serwicie VW ale po wnikliwej diagnozie (nawet się starali) stwierdzili, że żadnej usterki nie ma. Oczywiście podszedłem do problemu sceptycznie i pojechałem do innego serwisu tym razem do Częstochowy. Mam tam znajomego kolegę, więc jeśliby coś było nie uchylaliby się od naprawy. Sprawdzali samochód z 2 godziny włącznie z jazdą i stwierdzili, że żadnych usterek nie ma i że silnik jest super i nie ma się czego czepiać. W tym momencie mam przejechane 15000km i drgania nie są ani mniejsze, ani większe ot takie same. Silnik ciągnie elegancko, odpala za dotykiem gdy zimny czy ciepły. Zastanawiałem się również nad kołem dwumasowym ale nie wydaje mi się żeby było uszkodzone. Ale ostatnio zauważyłem że drgania są jakby mniejsze gdy silnik jest zimny ale tyko wówczas gdy działają świece żarowe( jak temperatura silnika jest niższa niż 20 stopni ). To jest jakieś 3 do 4 min od odpalenia zimnego silnika. Przekopałem chyba już cały net za tym problemem i skłaniam się do stwierdzenia, że ten typ tak ma.

Odp: POMOCY 2.0TDI MOCNE SZARPANIE
« Odpowiedź #19 dnia: 01 Styczeń, 2010, 21:31:05 »
hmm moze i tak ma tylko u mnie te drgawki nie są dyskretne. tzn czasem sa takie dyskretne lekkie ale czasem to buja całym autem tak ze po dłuższej chwili stania naprawde czuje wielka ulge jak zgasze auto i jest spokojnie. na upartego można z tym jeździć ale najbardziej się boje ze jak się np dwumasowka posypie czy nie pociągnie za sobą innych zniszczeń jak np skrzynia biegow synchronizatory w niej lub jeszcze cos innego bo to by była tragedia :/ i właśnie dlatego drąże ten temat bo największy strach zeby jedna usterka nie pociągnęła za sobą innych.  Dodam jeszcze ze ostatnio z lekkimi oporami wchodzi drugi bieg i najciężej jest go wcisnąć jak jest zimny. Miałem też okazje tym autem jeździć od nowości i tak nie było zawsze tylko od jakiegoś czasu się zaczęło rok moze 2 lata temu...

Offline Piasek

  • ******
  • 1 479
Odp: POMOCY 2.0TDI MOCNE SZARPANIE
« Odpowiedź #20 dnia: 02 Styczeń, 2010, 08:39:40 »
Problemu z wrzucaniem biegów na zimnym wskazują jednoznacznie na winę zużytego oleju w skrzyni biegów. Wielu (producentów) pisze ze jest ona bezobsługowa i że się tam nic nie wymienia przez całe jej życie ale nie czarujmy się - będzie to bardzo krótkie życie. Nawet w skrzyniach, które uparcie twierdzą że są bezobsługowe (nie posiadają korka spustowego oleju) należy go odessać przez otwór kontrolny i napełnić świeżym. Różnicę odczuwalna jest praktycznie od zaraz.
Swoją drogą dziwie się że producenci mając świadomość produkowania coraz mocniejszych silników, silników generujących coraz większy moment obrotowy a jednocześnie coraz słabszych skrzyń, z coraz delikatniejszych materiałów - decydują że olej w tej skrzyni będzie niewymienialny. Jest to świadome działanie mające na celu zapewnienie sobie zbytu na nowe auto po kilku latach bo dzisiejsze skrzynie nigdy nie wytrzymają tego co kiedyś te stare, w których olej różnie co prawda ale jednak był wymieniany...

Odp: POMOCY 2.0TDI MOCNE SZARPANIE
« Odpowiedź #21 dnia: 02 Styczeń, 2010, 12:30:12 »
a powiedzcie jeszcze czy jak jade na luzie czyli pomalutko sie toczy oczywiście nie trzymam sprzęgła tylko takie lekkie toczenie na luzie to czym wolniej jedzie i jak juz sie prawie zatrzymuje slychać mocny turkotanie szapranie i czasem nawet skok obrotów silnika (widac na obrotomierzu jak lekko ją szarpnie w dol po czym się odbije) oraz lekkie jego przyduszanie, gdy tylko całkiem się zatrzyma to jes w momencie cisza i pozniej właśnie albo szarpie albo ni i tu juz nie ma różnicy czy stoje ze sprzeglem wciśnietym czy nie szarpie tak samo. To chyba nie jest normalny objaw i podejrzewam ze w tym wlaśnie lezy cały problem dodam jeszcze że przy wciśnietym sprzęgle tych objawów praktycznie nie ma :/ nie ma jakieś jednoznacznej diagnozy oraz sposobu jak sprawdzić ta dwumasówke nie wyciągając jej ?? no już ręce opadają czasem mam wrazenie ze coś tam sie rozleci w mak i bedzie tyle jezdzenia :/

Offline kuko

Odp: POMOCY 2.0TDI MOCNE SZARPANIE
« Odpowiedź #22 dnia: 02 Styczeń, 2010, 21:39:40 »
Witam

Byłem wczoraj w aso vw w rzeszowie. I nie wiem czy sie smiac czy płakać, Pan w serwisie powiedział że te silniki 2.0 tdi po prostu tak mają. Jest to wypadanie zapłonu (cokolwiek to znaczy) i że oni z tym nic nie mogą zrobić bo to juz taka przypadłość tych silników.

Co na to powiecie ??
Też mam taki silnik i dokładnie idenetyczne objawy.
Jak robiłem program, tuner powiedział mi że jest to już znany objaw w tych silnikach i że nie do końca rozpoznany.
Natomiast w nieautoryzowanym warsztacie kumaty gość domniemuje, że jest to pewna wada pompowtrysków (bodajrze opartych na technologii Siemensa - jeśli mnie pamięć nie myli).
Wiem, że gość miał taki sam objaw w swoim Passacie co ja w Toledo. Jako, że jego auto było jeszcze na gwarancji - dał do diagnozy. Z tego co wiem nic nie ustalono i skończyło się czymś w rodzaj : ten typ tak ma!!
 
Na początku po tym jak kupiłem furę - też się denerwowałem co może być przyczyną tych drgań. Podjerzewałem dwumas. Objawy zauważyłem po kupnie czyli prz 20 tys. Od tamtego czasu objawy od czasu do czasu występują ale nie nasilają się,a zrobiłem już kolejne 25 tys. Zaczynam się do tego przyzwyczajać :-)
Fakt, że jest to trochę dziwne. Ale tak to już jest. Paradoksalnie stwierdziłem że objawy częściej występują jak zaleje V-Power'a lub inne "lepsze" paliwo
« Ostatnia zmiana: 02 Styczeń, 2010, 21:49:59 wysłana przez kuko »
Toledo 3 BKD - 173 KM/395 Nm

Offline Piasek

  • ******
  • 1 479
Odp: POMOCY 2.0TDI MOCNE SZARPANIE
« Odpowiedź #23 dnia: 02 Styczeń, 2010, 22:09:56 »
No to nie pozostaje nic innego jak jeździć, jeździć i jeszcze raz jeździć do czasu aż się "coś rozkraczy". Wówczas na 100% postawi się trafną diagnozę co to takiego było :D . W mojej 307-ce też od czasu do czasu coś się przydławi, coś zamuli i coś budą zatelepie. COś tam wiem... że EGR od czasu do czasu... że dwumas chyba się juz domaga "kontrolnej wymiany wraz ze sprzęgłem bo kontrola trakcji wraz z ASR`em nieźle mu popalić dały przez cały dystans (120 tyś km) Ale... nauczyłem się to wszystko ignorować i jeździć... I o dziwo jeździ. Zaraz jak go kupiłem było paru mechesów, bardziej mądrych bądź mniej mądrych - wszyscy jednak mieli wspólną cechę: kasowali pomimo faktu iż po ich ingerencji nie zmieniło się nic. Od tamtego czasu zrobiłem nim 80 tyś km i ... jak jeździło tak jeździ, zatem jak nigdzie sprawdza się tu powiedzenie: "nadgorliwość gorsza od faszyzmu" ;)

Odp: POMOCY 2.0TDI MOCNE SZARPANIE
« Odpowiedź #24 dnia: 02 Styczeń, 2010, 22:46:01 »
hmm no to nie pozostaje nic innego jak sie przyzwyczajić... autko czy zimnio czy cieplo pali bardzo ladnie cos tylko zakwiczy w rozuszniku ale jakos to wszystko jezdzi. jedyne co denerwuje to jednak po vw spodziewałem się nieco innego... :/ ale trudno jak widac nawet vw zaczął produkować drogie śmieci na 3 lata :/ to moj pierwszy vw i na pewno ostatni no kupując go nigdy w życiu przez myśl mi nie przeszło ze to bedzie taka przereklamowana banka... która pęknie na pierwszym postoju pod swiatłami... :/ no nic koledzy dzięki za probe pomocy i zainteresowanie :) pozdrawiam :)

Offline kuko

Odp: POMOCY 2.0TDI MOCNE SZARPANIE
« Odpowiedź #25 dnia: 04 Styczeń, 2010, 20:57:42 »
nigdy w życiu przez myśl mi nie przeszło ze to bedzie taka przereklamowana banka... która pęknie na pierwszym postoju pod swiatłami... :/

Eeee tam przereklamowana. Palić-pali. Ruszać-rusza. Pyrkasz, pyrkasz ale jedziesz! :-)
Toledo 3 BKD - 173 KM/395 Nm

Odp: POMOCY 2.0TDI MOCNE SZARPANIE
« Odpowiedź #26 dnia: 22 Styczeń, 2010, 11:04:06 »
koledzy a co powiecie na egr ?? może to on jest winny skoro problem jest tylko na jałowych obrotach ??

Odp: POMOCY 2.0TDI MOCNE SZARPANIE
« Odpowiedź #27 dnia: 25 Luty, 2010, 21:04:44 »
Witam po dłuższej przerwie. Niestety jestem zmuszony to znowu pisac i prosić o pomoc bo to auto doprowadza mnie do szału... no nie moge przymykać oka na to jak już ludzie którzy stoją koło mojego auta putają co ono tak się telepie.... ostatnio jest nie do wytrzymania coraz mocniej i częściej... Zauważyłem ze skakanie ustępuje lub sie bardzo minimalizuje jak silnik jest obciążony (włączone ogrzewanie tylnej szyby lusterek, itp) więc mozna powiedziec ze na postoju szarpanie ustaje po włączeniu ogrz szyby tylnej. natomiast wciąż dziwnie stuka i skacze jak sie pomału toczy na jałowym bez sprzegla i tu nie ma roznicy czy obciazony czy nie no chyba ze trzymam lekko gaz to wtedy jest spoko. Podpiąłem go tez pod polskiego vaga 4.9 i mam jakieś wykresy na których tez wyraźnie widac  kiedy szarpie (zygzaki na wykresie) oraz kiedy nie szarpie (krechy proste) Powiedzcie w jaki sposob moge te wykresy wstawić na forum bo ja kompletnie nie umie ich czytac i nie wiem o co chodzi... ewentualnie jak bym komuś mogł wysłać na maila jeżeli ktoś się w tym orientuje.

Andrzej2402

Odp: POMOCY 2.0TDI MOCNE SZARPANIE
« Odpowiedź #28 dnia: 25 Czerwiec, 2013, 11:12:28 »
Jeszcze tu nie zaglądałem lecz mam u siebie w Skodzie Oktawia 2.0 TDi 140 KM ten sam problem wczoraj zajechałem do mechanika podpiął się do kostki i stwierdził że nie pracuje jeden cylinder. Naprawa może kosztować od 400 do 2500 zł. Przejechałem z tym już sporo i występuje od czasu do czasu. Na forum nie mogę znaleźć odpowiedzi o przyczyny. Natomiast mechanik powiedział że nie  powinienem jeździć z takim silnikiem 

Odp: POMOCY 2.0TDI MOCNE SZARPANIE
« Odpowiedź #29 dnia: 17 Marzec, 2014, 19:25:05 »
Witam, mam silnik BKD w golfie 5 i mam identyczne objawy co kolega-autor. Byłem dziś pod komputerem i pokazuje, że 3 wtrysk nie żyje - prosta kreska na wykresie, reszta ok, zygzaki pokazują pracę. Powiedział facet, że albo wtrysk do wymiany albo listwa zasilająca wtryski. Rozwiązał ktoś ten problem? |Pokazuje jeszcze błąd EGR, może to być to? Nie chce kupować części a potem się okaże, że to nie to...