TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Audi 100 2.5TDI - pali tylko z samostartu, brak błedów na VAGu

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Audi 100 2.5TDI - pali tylko z samostartu, brak błedów na VAGu
« dnia: 13 Listopada, 2009, 00:01:53 »
Witam.
Pacjent to Audi S4 C4 z przeszczepionym silnikiem 2.5TDI od Audi 100 C3 (silnik 1T, bez EGR, przyplywomierza i katalizatora).
Dawce kupilem w calosci, dojechalem nim do domu ponad 300km. Silnik po włozeniu do S4 pochodzil 40 minut i zgasł. Padniety okazal sie nastawnik. Wrócił z regeneracji. Niebedac dokonca pewny ustawien nastawnika załozyłem go z oka. Auto na zimnym silniku odpalalo idealnie (np. po nocy) natomiast jak juz troche pochodzilo, to trzeba bylo dluzej krecic. Wczoraj, podczas trasy ni z tego ni z owego zgasło. Nie dało sie go uruchomic. Z linki odapalil bezproblemowo, pocbhodzil troche i znowu zgasł. Sytuacja powtarzala sie kilka razy - nieraz chodzil krocej, nieraz dluzej.
Teraz nie pali praktcznie wcale (ktorys gar odezwie sie raz na jakis czas). Za to z samostartu pali bardzo ladnie, pochodzi troche na samostarcie i zaczyna chodzic na ropie. I to tez tak nie do konca, bo czasami chodzi na tej ropie do czasu az go nie zgasze, a czasami pochodzi troche i zgasnie. Sam, bez samostartu nie zapali. Na VAGu 0 błedów. Nastawnik rowniez sie wychyla jak powinien (po włączeniu zaplonu)
Co to morze byc?
Pomp wtrsykowa padła?



Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Audi 100 2.5TDI - pali tylko z samostartu, brak błedów na VAGu
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Listopada, 2009, 09:10:58 »
Wygląda mi to na brak zasilania w paliwo...
Albo ze zbiornika podawane nie jest, albo łapie "powietrze" gdzieś po drodze, albo zbyt mały przekrój przewodów, albo pompa wtryskowa coś nie "teges"...
Zacząłbym najpierw od sprawdzenia wszystkiego po drodze od zbiornika do pompy wtryskowej.

Odp: Audi 100 2.5TDI - pali tylko z samostartu, brak błedów na VAGu
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Listopada, 2009, 10:47:30 »
Przyczyna okazało sie - uwaga, paliwo. Najpierw kupiłem 5l. na stacji zwykłej ropy. Odpaliłem auto na krótko. Działa bez problemu. Spusciłem cały stary szajs z baku, zalałem nowego paliwa, 24 litry i objawy ustały jak reka odjal. Jest jedynie problem z odpalaniem na ciepło. Trzeba:
- długo grzac swiece
- odpiąc czujnik temperatury cieczy

Wtedy odpala od reki.Jesli czujnika sie nie odeplnie, to musze dłuuugo krecic.
Jako ze swiece zarowe mam załaczane z przycisku, podpiałem sie drugim przekaznikiem pod ich włacznik. Przekaznik rozłacza czujnik temperatury. Jak auta zapali, i tak wyłaczam swiece zarowe, a razem z nimi włącza sie czujnik temp.

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Audi 100 2.5TDI - pali tylko z samostartu, brak błedów na VAGu
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Listopada, 2009, 10:10:39 »
Przyczyna okazało sie - uwaga, paliwo.
a jednak... :D
Jako ze swiece zarowe mam załaczane z przycisku, podpiałem sie drugim przekaznikiem pod ich włacznik. Przekaznik rozłacza czujnik temperatury. Jak auta zapali, i tak wyłaczam swiece zarowe, a razem z nimi włącza sie czujnik temp.
Kabelek do przekaźnika łączący czujnik ze świecami z przyciskiem w kabinie... Stary - normalnie chinole ze swoimi oświetleniami choinkowymi wysiadają...  :D I to działa ???  ;) Niezły elektryczno-montersko-pomysłowy melanż... dający brak prawidłowych odczytów przez kompa - stąd opisane problemy z rozruchem.

Odp: Audi 100 2.5TDI - pali tylko z samostartu, brak błedów na VAGu
« Odpowiedź #4 dnia: 19 Listopada, 2009, 15:39:20 »
Cytuj
bark prawidłowych odczytów przez kompa - stąd opisane problemy z rozruchem
A jakich komp nie ma odczytów? Czego mu brakuje? Nawet jak mial odczyt temperatury, to nie chciał palic. Teraz na czas rozruchu "odpinam" mu czujnik temp zeby szybciej zapalil i jest cacy.

Ale pomijajac wszystko. Pojawa mi sie na komputerze bład:
00550 - Start of Injection Regulation
17-00 - Control Difference - Intermittent
Auto jezdzi i pali normalnie, czasami tylko łapie takiego dziwnego doła. Zaczyna przyspieszac (jesli mozna mowic o przyspieszaniu w 120 dieslu zamontowanym w 1,7T samochodzie) i czasami, niezawsze łapie ja jakby dół - slychac ze turbo dmucha, ale samochod nie przyspiesza juz jak powinien.
Zaworek N108 wykrecilem (bo to on odpowiada za reguacje kata wtrysku podczas pracy silnika) i iglica sie porusza po podaniu nań 12v z aku.
Wkrecilem go spowrotem.
Kable od zaworka byly lutowane przez poprzedniego wlasciciela (na przewodzie od zaworka) - odpalilem test N108 w VAGu i napiecie cyklicznie sie zmienialo - 1.8V, cos blisko 0V i 12V i tak caly czas, wiec prad do zaworu dochodzi. Na wolnych obrotach na zawór wchodzi ~1.8V.
Wsadzilem miernik we wtyczke od dupy strony (zeby najpierw sprawdzic jakie napiecie wchodzi na wtyczke (bo moze na wtyczcze nie ma styku, albo co)), miernik miedzy wycieraczek a szybe i obserwacja.
Po odpaleniu auta oczywsie wszystko cacy, brak bledów na VAGu itp, napiecie na zaworek 1.8V. Jedziemy. Przy pelnym bucie (oczywiscie w czasie jazdy) na zaworek idzie cos kolo 0.08-0.09V. Wyjatkiej jest moment kiedy zaczyna wsatawac turbo - na chwilke napiecie wzrasta do 1-1.3V. Po puszczeniu gazu jest miedzy 7 a 8V, przy utrzymywaniu stałej predkosci tak jak na wolnych obrotach, 1.8V. W momencie gdy auto lapie dola i przestaje przyspieszac (zaczyna przyspieszac wolno) na mierniku pojawialo sie w okolicach 7-8V (czyli tak jakbym ujał gazu - mimo że turbo dalej slychac). Dzieje sie to zdecydowanie żadziej ale zjawisko dalej wystepuje.

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Audi 100 2.5TDI - pali tylko z samostartu, brak błedów na VAGu
« Odpowiedź #5 dnia: 20 Listopada, 2009, 08:35:26 »
Ale pomijajac wszystko. Pojawa mi sie na komputerze bład:
00550 - Start of Injection Regulation
17-00 - Control Difference - Intermittent
To pierwsze wskazuje na nieprawidłowe dawki rozruchowe (tak na moje)
To drugie - pojęcia nie mam  ???

Odp: Audi 100 2.5TDI - pali tylko z samostartu, brak błedów na VAGu
« Odpowiedź #6 dnia: 20 Listopada, 2009, 13:40:05 »
to jest jeden blad - to drugie to opis do bledu 00550. I nigdy nie pojawia sie przy rozruchu, tylko zawsze po jezdzie.