Moc tego silnika da się podnieść na drodze elektronicznej do 85 KM - 90 KM (rekord na standardowej turbinie - 96 KM). Więcej nie - bo brak intercoolera. Zacząłbym od instalacji intercoolera, jako że GT12 (fabryczna sprężarka) może jednak nieco więcej niż 0,8 bar zafundowane przez fabrykę w 1.4 TDCI/HDI. Patrząc na mapę sprężarki GT12 myślę że 95 KM byłoby górną granicą przy intercoolerze (bez dymienia i przegrzewania silnika).
Z turbiny Garrett GT12 można zrobić hybrydę, pozostawiając część ciepłą (turbinę wydechową) a stosując część zimną (kompresor) z modelu GT15. Takie konwersje są już robione i pozytywne komentarze widuje się gdzieniegdzie po sieci. Wówczas z intercoolerem można liczyć na 110 KM - ale nie więcej.
Z kolei wymiana sprężarki na GT15 lub hybrydę GT15/20 pociąga za sobą pewne zmiany w kolektorze wydechowym (a z miejscem jest krucho, co widzi każdy kto otworzy maskę, jako że turbosprężarka jest na pierwszym planie. Stąd pomimo iż w perspektywie byłoby 120 KM+ to jednak taka modyfikacja może być trudna do zrealizowania bez poważnej "demolki" pod maską
Ja stawiałbym na instalację intercoolera i hybrydowanie GT12 do GT12/15 lub ewentualnie "podrasowanie" samej GT12 (powiedzmy że ma ona pewną "nieoptymalność" i jak się wie, jak ją usunąć to kilka ładnych koni można odzyskać...).