TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

 

tolek pouscil

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline And280

  • ****
  • 371
tolek pouscil
« dnia: 18 Grudzień, 2009, 16:46:43 »
Witam dzis z rana zauwazylem pod tolkiem duza plame oleju wycieklo gdzies okolo 50-100ml. nie wiem cyz wyciek nastapil podczas porannego rozruchu ( odpalil w miare dobrze) czy moze przez cala noc se kapal, wrocilem wieczorem z trasy no i olej byl rzadziutki to i mogl sobie kapac. tolek wystraszyl sie chyba zimy bo nie mialem zadnych problemow z wyciekami oleju. dzisiaj jak jezdzilem to tam gdzie postal z 1h to zostawial kilka kropel oleju.



olej wycieka przez uszczelke nr 11 badz 13. o ile z 13 nie bedzie zbytniego problemu to z 11 nie mam pojecia ? ta podstawka wyjdzie bez problemu jak odkrece srube od spodu? bawil sie juz moze ktos z tym? bede musial spuszczac olej, badz plyn chlodzacy? bo on dochodzi do czesci nr 12??

czy te uszczelki sa ogolnie dostepne czy moze byc problem z ich zdobyciem poza serwisem??


Nastepny tolek teraz 1M ASV

Offline Piasek

  • ******
  • 1 479
Odp: tolek pouscil
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Grudzień, 2009, 22:29:31 »
Ja to rozbierałem. Uszczelki lepiej od razu kup w ASO bo na rynku aftermarket ich nie dostaniesz a i raczej zrób to przy okazji wymiany oleju (po wyjęciu filtra i opróżnieniu puszki) bo wszystko to co tam będzie nad tym korkiem poleci (na łeb ;) )
Żaden płyn chłodniczy nie spłynie ani nie wypłynie - to jest zupełnie niezależny i odseparowany obieg.
Prawdopodobnie przy porannym rozruchu na mrozie zawór przelewowy zbyt późno otworzył i wypchało gdzieś bokiem olej. Ja bym nie kombinował na razie. Jak się zrobi cieplej wytrzyj do sucha, spróbuj delikatnie kluczem dociągnąć i poobserwuj czy dalej jest wyciek czy może jednak ustąpił...

Offline And280

  • ****
  • 371
Odp: tolek pouscil
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Grudzień, 2009, 23:39:53 »
gdzie jest ten zaworek przelewowy o ktorym mowisz? gdzies tam w poblizu tej chlodniczki? tez mi sie wydawalo ze wywalilo olej przy rozruchu bo bym raczej od razu zobaczyl jak podchodzilem do auta ze cos tam jest. rozumiem ze chlodniczka trzyma sie tylko na tej jednej srubie od spodu? popuszcze ja i juz bede mogl chlodniczke wyciagnac bez problemu?
Nastepny tolek teraz 1M ASV

Offline And280

  • ****
  • 371
Odp: tolek pouscil
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Grudzień, 2009, 12:32:30 »
niestety tolek rozpaczliwie domaga sie garazu. dzisiaj z rana sytuacja sie powtorzyla i wyplul znowu kolo 100ml oleju. dzis przygladalem sie jak to wyglada no i w trakcie odpalania jest susza po ok 10sek. polecial olej i lecial tak przez kolejne 10sek. pozniej juz jest spokoj i podczas jazdy czy przy kolejnych odpaleniach nic nie leci. olej byl wymieniany gdzies kolo 3 tys km temu, raczej to nie powinna byc jego wina ze za gesty czy cos?? mam nadzieje ze kanaliki olejowe tez nie sa przyczyna ( zapchane) bo raczej caly czas by lecialo chyba co nie?? wymienie jakos we wtorek te uszczelki i oby sie uspokoilo bo nie podoba mi sie za bardzo ta sytuacja  >:(.

Piasek o jakim zaworku przelewowym pisales jesli mozna wiedziec ( o tym przy pompie oleju) cz jest jeszcze jakis inny? gdzie on siedzi bo moze to tez jest problemem??

ps. odma raczej nie powinna miec z tym nic wspolnego?
« Ostatnia zmiana: 19 Grudzień, 2009, 13:16:04 wysłana przez And280 »
Nastepny tolek teraz 1M ASV

Offline Piasek

  • ******
  • 1 479
Odp: tolek pouscil
« Odpowiedź #4 dnia: 21 Grudzień, 2009, 09:18:54 »
Zawór przelewowy - otwierający obieg poza filtrem oleju w syt. właśnie takich jak mamy obecnie czyli silnych mrozów i gęstego oleju który by się nie przecisnął przez filtr. Ale na prawdę pojęcia nie mam gdzie on się może znajdować. Równie dobrze może on być zlokalizowany gdzieś przy pompie olejowej silnika. Jak to rozkręcałem (u kumpla w MK4 po dzwonie) to było to częściowo pogruchotane także żadnego jakiegoś specjalnego zaworu tam nie znalazłem.

Offline And280

  • ****
  • 371
Odp: tolek pouscil
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Styczeń, 2010, 11:01:27 »
wymienilem te uszczelki i problem zniknal, stal na mrozie do -8 jak na razie. w serwisie vw chcieli mi wcisnac jakas taka plastikowa czesc zamiast gumowego oringu, widac ze jednak silniki w golfach a tolkach sie czyms roznia.
Nastepny tolek teraz 1M ASV